Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Argh, so close, yet so far away i dag. Var innom en Rolex butikk her i Vancouver i dag for å hjelpe en kollega med første klokkekjøp. Kom i snakk med en ansatt og så mitt snitt til å spørre om en Daytona. Er på venteliste et par andre steder, men dette var en ny boutique som nettopp har åpnet.

Sa jeg kjøper på stedet hvis han har en på lager og forventet å få tilbake "nei, det har vi dessverre ikke". Men nei da, han ble plutselig veldig nølende og tilkalte eieren for å høre om han kunne selge en som lå i safen. På det tidspunktet kan jeg nesten ikke tro det er sant og gliser fra øre til øre. Kom raskt ned på jorden igjen da eieren kom bort og sa at den ikke er til salgs da jeg ikke har brukt $100k i butikken...

For en syk verden vi lever i. Ikke hver dag du blir nektet å bruke $15k i en butikk.

• Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Argh, so close, yet so far away i dag. Var innom en Rolex butikk her i Vancouver i dag for å hjelpe en kollega med første klokkekjøp. Kom i snakk med en ansatt og så mitt snitt til å spørre om en Daytona. Er på venteliste et par andre steder, men dette var en ny boutique som nettopp har åpnet.

Sa jeg kjøper på stedet hvis han har en på lager og forventet å få tilbake "nei, det har vi dessverre ikke". Men nei da, han ble plutselig veldig nølende og tilkalte eieren for å høre om han kunne selge en som lå i safen. På det tidspunktet kan jeg nesten ikke tro det er sant og gliser fra øre til øre. Kom raskt ned på jorden igjen da eieren kom bort og sa at den ikke er til salgs da jeg ikke har brukt $100k i butikken...

For en syk verden vi lever i. Ikke hver dag du blir nektet å bruke $15k i en butikk.

Bare vent et par uker til nå, snart jul!

image.jpeg

Var innom Rolex på Dubai Mall. De hadde fått "very limited" med nye Daytona. Kun ca. 20 pr. måned..

De butikkene der selger (etter ord fra norsk AD) mer Rolex i mnd enn hva de største Norske AD gjør i året, så det stemmer nok godt, norske AD forventer max 1-2 Daytona i mnd.

Min AD har fram til nå fått 1 stk med sort skive, han håpet at det kommer en hvit en i januar.

De butikkene der selger (etter ord fra norsk AD) mer Rolex i mnd enn hva de største Norske AD gjør i året, så det stemmer nok godt, norske AD forventer max 1-2 Daytona i mnd.

Min AD har fram til nå fått 1 stk med sort skive, han håpet at det kommer en hvit en i januar.

Ja det er nok selvsagt en balanse her mellom salg og hva man får av leveranser. Rolex på Dubai Mall selger nok særdeles mange klokker. Det ble solgt minst 6 stk på de 20 minuttene jeg var der.. Mange av disse av edelt metall og med edle stener.

Men billig var det ikke.. Eksempelvis 90 lapper for en SD4K.

Og venteliste på nye Daytona var minst 3 år og de tok ikke flere på liste, så..

Edit: Var innom andre mindre Rolex AD der nede også, og flere av disse hadde ikke fått noen iflg. seg selv.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: olem
Retailpris er mer eller mindre lik over hele verden. Det er derfor det er så attraktivt for utlendinger å eksportere fra Norge med høy MVA i "avslag".

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Er ikke det ca prisen for det her hos oss og?

Jepp, 92 900,-

Stemmer. Ville bare få det frem siden svært mange av AD'ene der nede fremhever at klokkene:

- Is guaranteed cheaper than where you come from, because there is no tax..

Mens realiteten er at Rolex tjener ekstra der nede, all den tid prisen er helt lik og skatten kan gå rett i "lomma"..

For 90 lapper + 25% på import blir en dyr klokke..

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan