BASELWORLD 2012 (8. - 15. mars)

Sky-dweller fåes også i YG

ScreenShot2012-03-07at14839PM.png


og i RG med skinnrem. Denne vil jeg gjerne se in person, kan virkelig slå begge veier.

ScreenShot2012-03-07at14755PM.png
 
Er så stygt når de kutter tallene med subdials...

Nå blir det spennende å se hva Glashutte Original kommer med.
 
Vanskelig å få til mer enn et skuldertrekk ... Ikke helt min smak.

Men snedig annual calendar, det skal Rolex ha! Flott komplikasjon, ser gjerne denne på en enklere klokke a la DJII.
 
Vanskelig å få til mer enn et skuldertrekk ... Ikke helt min smak.

Men snedig annual calendar, det skal Rolex ha! Flott komplikasjon, ser gjerne denne på en enklere klokke a la DJII.

Interssant komlikasjon. På hjemmesiden kan man prøve den ut selv!
 
NY SUB NO DATE

DSC_0990.jpg

Skuffende, meget skuffende. Hvorfor i all verden har ikke Rolex brukt minutt markører helt rundt på bezelen, slik som på Deepsea modellen. Da hadde de i det minste klart å produsere en brukbar dykkerklokke på linje med DS - men litt billigere.

Denne nye No-Date'en er jo bare en "pling" versjon av den gamle 14060. Ok - lenka og låsen er jo en stor forbedring da.

Frode.
 
Skuffende, meget skuffende. Hvorfor i all verden har ikke Rolex brukt minutt markører helt rundt på bezelen, slik som på Deepsea modellen. Da hadde de i det minste klart å produsere en brukbar dykkerklokke på linje med DS - men litt billigere.

Denne nye No-Date'en er jo bare en "pling" versjon av den gamle 14060. Ok - lenka og låsen er jo en stor forbedring da.

Frode.

Skulle også ønske at man kunne få minuttmarkeringer rundt hele bezelen, og selvsagt lumed numerals. Desverre er det alltid slik med Rolex at man ikke kan få i pose og sekk. Skulle også likt å sett en gummirem tilgjengelig.

Det sagt, jeg har dykket med Sub-c, og det er fantastisk god lesbarhet (sett bort fra vorta over datoen). Denne skal jeg garantert kjøpe i høst! :D

Til slutt: Det spiller liten rolle egentlig om man har minuttmarkeringer rundt hele bezelen slik som Deepsea og Milsub har, men det er en fordel. Man dykker alltid konservativt, og kompresjonsteori er ingen eksakt vitenskap. Mye som spiller inn i regnestykke. I tillegg har jo Submarineren markeringer på urskiva, og kan fort finne frem bunntiden mer eller mindre på minuttet.
 
Skulle også ønske at man kunne få minuttmarkeringer rundt hele bezelen, og selvsagt lumed numerals. Desverre er det alltid slik med Rolex at man ikke kan få i pose og sekk. Skulle også likt å sett en gummirem tilgjengelig.

Det sagt, jeg har dykket med Sub-c, og det er fantastisk god lesbarhet (sett bort fra vorta over datoen). Denne skal jeg garantert kjøpe i høst! :D

Ser ut som Tudor tilbyr noe gummi til de nye, eller?
 
Vanskelig å få til mer enn et skuldertrekk ... Ikke helt min smak.

Men snedig annual calendar, det skal Rolex ha! Flott komplikasjon, ser gjerne denne på en enklere klokke a la DJII.

Må si meg helt enig her. På en enklere klokke kunne denne komplikasjonen vært rett og slett lekker.

Men prisen! Himmel. Ryktende går jo jorden rundt om en en hinsides pris.

Frode.
 
............................

Til slutt: Det spiller liten rolle egentlig om man har minuttmarkeringer rundt hele bezelen slik som Deepsea og Milsub har, men det er en fordel. Man dykker alltid konservativt, og kompresjonsteori er ingen eksakt vitenskap. Mye som spiller inn i regnestykke. I tillegg har jo Submarineren markeringer på urskiva, og kan fort finne frem bunntiden mer eller mindre på minuttet.

Slutt å tull! ;) Dette får vi ta imorgen over et glass rødvin på flyplassen.

Du - reiseklokka blir vel SD???? Vi må jo ha et skikkelig familie WS til TS før avgang :D

Frode (Erke konservativ Rolex hater)
 
Ja, de har forstått det. Og for en spenne på lenka! For de som dykker med neoprendrakter er det jo perfekt :D

The entire case & bracelet are matt titanium, whilst the bezel insert is ceramic; the watch features a gas escape valve and a truly revolutionary bracelet clasp design. When the wet suit expansion clasp is utilized, the bracelet then automatically adjusts its size to the wearer’s wrist, because neoprene diving suits contract as one goes deeper (from the pressure) and expand as you surface. The new clasp AUTOMATICALLY adjusts for these differences in wrist diameter without any input from the user.

Denne nye låsen var spennende!