BASELWORLD 2012: Nyheter fra Rolex og Tudor

Veldig beefy de romerske timemarkeringene.
Dialen som vist her fremstår som veldig rotete og "crowded" men ikke postivit sompå en speedmaster/daytona-måte :)

Må fordøyes dette... Mulig den vokser på meg, men akkurat nå vet jeg ikke... En skuffelse for de som håpet på et rent sportsur skulle jeg tro. Skal er ikke romnaut men "space-dweller", er det meningen at dette er et astonautur eller? Skulle likt å se den på norgesnato utenpå en astronautdrakt :grin::grin::grin:

En bra tanke litt kjipt gjennomført er vel min konklusjon.

Dersom 30 000 $ blir utsalgsprisen, så ville jeg mye heller kjøpt en Portuguese Perpetual Calendar.

Roger Federer approves :cool::cool::cool:

Han fikk selvsagt et sneak peek

[video=youtube;-xtBbL5IgBA]http://www.youtube.com/watch?v=-xtBbL5IgBA&feature=relmfu[/video]

Sorry!

I min bok er denne bare hakket penere enn den nye Yachtmasteren, m.a.o. noe jeg overlater til svaksynte og bruktbilselgere.

Får nå være at GMT funksjonen er intuitiv, er det så om å gjøre har jeg en mobiltelefon som funker bedre.

Men, jeg er nå veldig fornøyd med Explorer I da;)

Personlig syns jeg det er fint at Rolex presenterer noe annet enn Submariner/Explorer/Daytona osv som de har flikket litt på. Jeg tror kanskje ikke at Sky Dweller blir en instant hit, men det vil tiden vise.

I Tillegg skal vi jo ikke se bort ifra at Rolex kanskje vil benytte dette verket i andre modeller etterhvert?

Bezel og annual kalenderen var tøfft, dessverre fikser jeg ikke helt sub-dialsen og de avkuttete romertallene.
Håper dette verket kommer i flere modeller etterhvert, men da gjerne uten sub-dial GMT:D

Falt ikke i smak. Selv om det er et pluss at klokken har flere funksjoner så har jeg sett bedre eksempler fra andre produsenter. For mye, altfor rotete dial og hvis prisen stemmer med ryktene så har IWC et mye bedre alternativ.

Tør jeg være den første til å spå at nesten alle kritikerne vil like denne innen slutten av 2012?

Jeg gjør meg ikke opp noen mening før jeg har prøvd den på armen:)

Tør jeg være den første til å spå at nesten alle kritikerne vil like denne innen slutten av 2012?

Jeg gjør meg ikke opp noen mening før jeg har prøvd den på armen:)

Det var to ting som slo meg da jeg så denne. Det ene var uffda. Det andre var vel noe sånt som du skriver over her.

Men Rolex har jo feks YMII aka Clown-master, som meg bekjent fortsatt ikke får spesielt mye kjærlighet rundt omkring (som et eksempel på Rolex som ikke har vokst på folk).