Glimrende research, krille!!
+1 og som Arild sier; slike ting som er så bra med TS. Da kan jeg med tryggere hjerte gå tilbake til kun å nyte uret. Men lurer jo litt da, er det ingen andre her inne som syntes Pelagos er et nydelig ur??
Glimrende research, krille!!
Men lurer jo litt da, er det ingen andre her inne som syntes Pelagos er et nydelig ur??
Veldig artig lesning! Min konklusjon er at det er grunn til applaus til Tudor og ETA for 2824-urverket Når det fungerer bedre enn enkelte high end urverk er det vel ingenting å klage over
Vil man ha inhouse så må man gå på Rolex (evt nyere Omega). Og da blir prisen også en annen.
Det er ingen grunn til at Tudor skulle ta Steinhart-priser selv om de bruker ETA. Hos ETA snakker vi egen design, vi snakker en lang og ærerik horologiskhistorie, utvikling av diverse nyvinninger (Pelagos lenken osv), mens Steinhart i mine øyne er 95 % kopister..
Ja etter en teknisk belæring av Krille er jeg helt enig med deg Mikke, derav Ts som et flott sted for avklaring av slike ting. Inhouse er jeg ingen slave av og pris er ikke det som skal styre valg av neste ur for meg. Av de jeg sirkler meg inn på er Pelagosen klart den rimeligste. Vet man forøvrig når urene som slippes på Bazel er tilgjengelige rundt om til beskuelse og handel?
Mener Pelagos skulle være i handelen fra mai, og BB fra juni/juli. Om dette også gjelder Norge tør jeg ikke banne på
Also, the Black Bay will come with two different strap options - an Oyster steel bracelet or a vegetable-tanned leather strap that has been aged rather nicely.