BASELWORLD 2012: Nyheter fra Rolex og Tudor

Jeg må faktisk innrømme at jeg har sansen for denne nye modellen. Spennende at den er av titan med en krans av keramikk.

vOKHh.png


Les mer om den her: http://www.hodinkee.com/blog/2012/3/8/introducing-the-tudor-pelagos-a-titanium-dive-watch-with-a-s.html

Denne likte jeg. Veldig godt faktisk. Er noe med meg og Tudor til tross for at mye av det nyere de har ikke er så spennende. Men denne likte jeg...
 
Hvorfor kunne ikke Rolex ha brukt alle midlene de har brukt på å utvikle disse nye grusomme klokkene til å finne en måte å lage keramiske bezeler med halvparten blå og halvparten rød farge? Buhu :cry: Jeg får vel vente et år til da..
 
Hjelp jeg er i ferd med å bli helt vill etter denne.... Hva tror dere noe sånt vil koste her i Norge. Noen som har sett hvilket verk som står i den? Gud for et ur.................

ETA 2824 står i både denne og den modellen med rød bezel. Tipper en pris mellom 22-27k?? Litt dyrere enn modellen med rød bezel som havner på ca 20k etter det folk sier:)
 
ETA 2824 står i både denne og den modellen med rød bezel. Tipper en pris mellom 22-27k?? Litt dyrere enn modellen med rød bezel som havner på ca 20k etter det folk sier:)

Æsj, det må da være mulig å dytte noe litt heftigere inn i en sånn flott kasse... Ville du lagt 25 i bordet for den der? Om du var vill etter den mener jeg og så fikk vite hvilket verk som sto i??
 
Æsj, det må da være mulig å dytte noe litt heftigere inn i en sånn flott kasse... Ville du lagt 25 i bordet for den der? Om du var vill etter den mener jeg og så fikk vite hvilket verk som sto i??

Hadde de putta et inhouse-verk inni den der hadde det stått Rolex på skiva og kostet 50k ;)
 
De kunne vel brukt et 2892? Tror kjøperne av disse hadde satt pris på, og vært villige til å betale for det...
 
Fantastisk komplikasjon. Morsomt de tar i bruk bezelen (som om den var laget for det) men tragisk at de ødelegger en så klassisk og elegant klokke. De skulle laget et eget design for denne. Ufattelig at de kan tillate seg dette!

Fin video om galskapen. Fine farger på klokken også. Prøver mitt beste på å være positiv!

http://www.youtube.com/watch?v=Evio7yIJR3I&feature=related
 
De kunne vel brukt et 2892? Tror kjøperne av disse hadde satt pris på, og vært villige til å betale for det...

Interessant lesning:

http://www.asthewatchturns.com/?page_id=112

De kunne gjerne ha brukt noe annet, men prisen for denne er jo for så vidt ikke avskrekkende.

Men klart... de pusher grensen for hvilket prissegment jeg personlig er komfortabel med å finne ETA i. Muligens et lite hakk forbi også, men vi får se.
 
Fantastisk komplikasjon. Morsomt de tar i bruk bezelen (som om den var laget for det) men tragisk at de ødelegger en så klassisk og elegant klokke. De skulle laget et eget design for denne. Ufattelig at de kan tillate seg dette!

Fin video om galskapen. Fine farger på klokken også. Prøver mitt beste på å være positiv!

http://www.youtube.com/watch?v=Evio7yIJR3I&feature=related

Klokka er jo bare nydelig! Spesielt med araber. En datejust med attitude ;) 42mm er imidlertid stort, så jeg håper de ikke går zenith linja helt ut!

Men er jo ikke noe for oss dødelige.. Jeg takker med til sea-dwelleren og håper jeg ikke får flere idiotiske salgstanker!
 
Fantastisk komplikasjon. Morsomt de tar i bruk bezelen (som om den var laget for det) men tragisk at de ødelegger en så klassisk og elegant klokke. De skulle laget et eget design for denne. Ufattelig at de kan tillate seg dette!

Fin video om galskapen. Fine farger på klokken også. Prøver mitt beste på å være positiv!

http://www.youtube.com/watch?v=Evio7yIJR3I&feature=related

Fett. Det tekniske er utrolig bra, det er bare synd (som du sier) at de ikke laget et 100% nytt design for denne, som jo er en helt ny modell. Litt slapt. Skulle tro alle pengene som gikk inn i den ble brukt på utviklingen av urverket...

Men når det er sagt så synes jeg den ser mye bedre ut "live" på film enn i bilder.
 
Fett. Det tekniske er utrolig bra, det er bare synd (som du sier) at de ikke laget et 100% nytt design for denne, som jo er en helt ny modell. Litt slapt. Skulle tro alle pengene som gikk inn i den ble brukt på utviklingen av urverket...

Men når det er sagt så synes jeg den ser mye bedre ut "live" på film enn i bilder.

+1 :)
 
Jeg fortsetter min klagesang over Tudor Pelagos. Vært inne på siden deres nå og sett godt på den. På alle måter et utrolig vakkert ur. Som blir ødelagt av urverket. Helt utrolig en kan få ur til en femtedel av prisen med samme urverk. Om de bare hadde gått litt opp i valg av urverk så skulle jeg ikke gnægd så mye men det er helt utrolig at de har lagd noe så flott og smekka inni det verket de har...
 
Jeg fortsetter min klagesang over Tudor Pelagos. Vært inne på siden deres nå og sett godt på den. På alle måter et utrolig vakkert ur. Som blir ødelagt av urverket. Helt utrolig en kan få ur til en femtedel av prisen med samme urverk. Om de bare hadde gått litt opp i valg av urverk så skulle jeg ikke gnægd så mye men det er helt utrolig at de har lagd noe så flott og smekka inni det verket de har...

Du må nok for det første regne med at det kommer til å sitte et 2824 i Chronometer-utgave i denne, som er et ganske mye penere og mer forseggjort verk enn standard-varianten som sitter i klokken til alle og svigermora deres. Videre vet jeg ikke helt hva som skulle være alternativet. ETA har vært valgt som leverandør til Tudor i "uminnelige" tider, og når du skal lage et enkelt ur med tre visere + dato, er ETA2824 det naturlige valget fra ETAs hyller. ETA2892 er førstevalget hvis du skal hekte på en kronomodul (f.eks Heritage Chrono) eller skal lage et tynnere dressur. Uansett får du nok Chronometer-varianten (vet noen om Tudor alltid bruker beste gradering?), og da er det i praksis ingen forskjell på 2824 og 2892 slik jeg har forsått det.

Til slutt - slik jeg forstår det: det eneste som i praksis skiller ETA2824 og Rolex 3135 når det kommer til kvalitet, er at sistnevnte bruker en full bro til balansen og en mer solid og pålitelig måte for å justere denne.

Sammenligne balansen på Rolex 3135:
Rolex08b.jpg


Med ETA2824:
149.jpg