Baselworld 2013

Om ikke omega hadde gått bananas mtp størrelsene hadde lineupen deres vært bra, men hvem i all verden vil ha en 43mm AT? 41,5mm var for stor som det var imho, og 44mm SMP? Begynner virkelig å gå breitling i næringen disse gutta.

AT annual calendar har alltid vært 43mm og AT chrono har tidligere vært 44,25mm, trenden er nok ikke så gal som du tror.
 
Sinn Spezialuhren

Nye klokker fra Sinn. To nye dykkerklokker i titan, og en pilotklokke stainless :)

T1 (45mm)

T1_V.jpg


T2 (41mm)

T2_V.jpg


T1 og T2 bruker Soprod A10-2A som kan sammenlignes med ETA 2892, men det er ikke en klone slik som Sellita. Soprod er bygget opp fra grunnen :) Les mer om urverket her.


104 St sa (41mm)

104-St-Sa_V.jpg


Denne bruker Sellita SW220-1 som er en klone av ETA 2836-2 såvidt jeg har forstått.

Jeg liker alle tre klokkene. Haha :D
 
Redigert:
Kan ikke si stort annet enn at denne her er utrolig tøff. Keramisk kasse!!!!!
Tudor-Fastrider-Black-Shield-2.jpg

Tudor-Fastrider-Black-Shield-18.jpg

Tudor Fastrider Black Shield..

Ikke er prisen hinsides heller. Ca 30k. Det er vel naturlig å sammenligne denne med Omega sin Dark side of the Moon som ligger i øvre sjiktet av 60k.
 
Ikke er prisen hinsides heller. Ca 30k. Det er vel naturlig å sammenligne denne med Omega sin Dark side of the Moon som ligger i øvre sjiktet av 60k.
Tudor har bare reist seg fra asken av 90-00 tallet(Brrrr)og serverer ene kuppet etter det andre. De er innovative og merket med stor M for dem som vil ha mye for "lite".
Tudor-Fastrider-Black-Shield-2.jpg


Å sjekk denne fargekomboen!!
Tudor-Fastrider-Black-Shield-Tan.png
 
Redigert:
For meg var Tudor en vinner, Dark side til Omega også men prisen er litt i høyeste laget. Til den prisen er det mange andre klokker som er mer aktuelle. Uansett så er den for stor for meg også. :p
 
Så bilder av en nye Alf Lie på instagram nå. Skjer med korte visere?! Hmm
 
Nye klokker fra Sinn. To nye dykkerklokker i titan, og en pilotklokke stainless :)

T2 (41mm)

T2_V.jpg


T1 og T2 bruker Soprod A10-2A som kan sammenlignes med ETA 2892, men det er ikke en klone slik som Sellita. Soprod er bygget opp fra grunnen :) Les mer om urverket her.

Også akkurat da jeg gikk og tenkte på en ny beater... Hva kommer dette til å koste da, mon tro?
 
2650Euro, altså rundt 20k + moms. Ikke akkurat billig til Sinn å være, men den er jo laget av titan

Veit ikke hvor mye det er "riktig" at prisen går opp pga titan, men det er ganske mye jeg heller kunne tenkt meg til 25k.


Er det forresten på tide å begynne med ønskelisten til Basel 2014? Jeg tar en slik en, takk:

SKYMASTERII-BLACK02.jpg
 
Sendte Sinn noen spørsmål idag ang T1 og T2:

Regarding Sinn T1,

What are the two luminous color?
What is the retail price on bracelet and on rubber strap?
The outside diameter is 45mm, but is it the same length as U1 (lug-to-lug)?
What is the hardness of the grade 5 titanium in vickers (HV)?
IS it possible to get the case tegimented?
What are the dial diameter on both T1 and T2?
What kind of grade is the Soprod A10-2A movement, and how is it regulated? Have Sinn done any modification to the movement?
Are both T1 and T2 available for purchase?

Best Regards,
Thomas


Fikk svar nå nettopp:

The luminous colour is Superluminova. Hour hand and indices glow blue in the dark, Minute hand and luminous triangls glow green. Please find enclosed our current prices, shipping costs for a watch to Norway would be 50 Euro.

Lug-to-lug length of T1 is 50 mm, same as U1. The hardness of grade 5 titanium is approx. 350 HV. A tegiment case is not available. The dial diamater of T1 is 33,5 mm, the dial diameter of T2 is 29,5 mm. The quality of the SOPROD movements we use is equivalent to our ETA movements which are TOP grade.

We plan to produce both watches in autumn this year.

Prisliste T1 (inkludert 19% tysk moms):
på lær : €2390
på silikon: €2690
på lenke : €2640

Prisliste T2 (inkludert 19% tysk moms):
på lær : €2190
på silikon: €2490
på lenke : €2440
 
Redigert:
@Thomas, her lukter det forsinket sommer klokke lang vei. Tur til Frankfurt i høst?

Frode.

Ja, det blir nok ingen sommerklokke. Men men.. Stusser litt over prisene. Det er altså billigere å kjøpe den på titanlenke enn på gummi. Hmmm...

En tur til Frankfurt - igjen? Da må det bli i kombinasjon med en Glashütte tur. Vi ble jo enige om at man ikke oppholder seg i Frankfurt lengre enn man absolutt må :cool:
 
Redigert av en moderator: