Baselworld 2013

Noe jeg virkelig kunne ønske meg er at Breitling produserer et nytt verk uten chrono.
Hvis de da hadde gjort det samme de gjorde med B01 urverket sitt, å lage "moduler" med GMT osv., så kunne de hatt mulighet til å utstyre mange av urene sine med in-house verk.

Jeg vet at Breitling kanskje ikke er på toppen av mange sin liste her inne, og selv om jeg ikke har noe mot de personelig, så tror jeg det hadde blitt flere av de i samlingen hvis de ble produsert med B0X verk. :)
 
BreitlingSuperoceanHeritage46.jpg


? Skjønner hva du mener med remake, men jeg syntes Breitling har vært heldige med designet på denne.

Oi, den har gått meg hus forbi!
 
Oi, den har gått meg hus forbi!

Hehe, begynte å lure litt her skjønner du??? :)

Bare synd at man opp på 46mm for å få den datoplasseringen...

Er jo Breitling det er snakk om da! ;) Men som jeg har nevnt tidligere i tråden, så er det jo lov å håpe på inn-house?
Har hørt rykter på WUS om at det skal komme et in-house "non chrono" verk.
Var vist en som hadde hørt noe fra en AD.

Hvis Breitling spiller kortene sine riktig da det kommer til kvalitet, servicekostnader og nypris på ur med det/de nye verket(ene) VS ETA verkene som blir brukt i dag kan Breitling løfte seg flere hakk i markedet, og bli konkurransedyktige med 3135 og 8500.

Virkelig spennende dette her!
 
Det ligger litt i luften at Breitling kommer med ihvertfall et nytt værk på Basel. Tror at Breitling blir veldig spennende i fremtiden, og de gjør mye for å være med i toppen. De nye elektroniske garantikortene er bare helt råe, og vil nok hjelpe litt mot gråmarked og andre tvilsome modeller :) Gleder meg ihvertfall som en liten unge til å se og prøve hva Breitling har med seg til Basel. De har mange fete modeller de kan lage remake av ihvertfall.
 
Det ligger litt i luften at Breitling kommer med ihvertfall et nytt værk på Basel. Tror at Breitling blir veldig spennende i fremtiden, og de gjør mye for å være med i toppen. De nye elektroniske garantikortene er bare helt råe, og vil nok hjelpe litt mot gråmarked og andre tvilsome modeller :) Gleder meg ihvertfall som en liten unge til å se og prøve hva Breitling har med seg til Basel. De har mange fete modeller de kan lage remake av ihvertfall.

Et Verk med split second chrono hadde vært artig. Ikke det at jeg tror at det er det vi får se på Bazel i år, eller kanskje ikke noensinne? Men en litt dressy klokke med hvit skive, arabiske tall, 18k kasse og "feuille hands".
Kanskje ikke typisk Breitling, men det hadde vært er godt tilskudd i Montbriliant? serien dems.

Så et bilde av et sånn elektronisk garantikort, men trodde helt ærlig at det var en spøk da det jeg så (baksiden?) så ut som en gammel logo. Trodde vel det var ironi eller noe? :)

Får la Google være min venn!
 
Skriv gjerne litt om hvordan disse fungerer, så bilde av de på Instagram, men kan ikke si jeg skjønner så mye.
 
Jøss. Er jo noe av det flotteste Breitling har laget på mange, mange år :).
@ChristianN Sett forfra så er jeg enig, eneste som trekker ned for meg er lugsene, som virker som de har lyst til å myrde både bæreren og det han måtte ha av gensere. :p

Untitled.png
 
Redigert av en moderator:
@ChristianN Sett forfra så er jeg enig, eneste som trekker ned for meg er lugsene, som virker som de har lyst til å myrde både bæreren og det han måtte ha av gensere. :p

Untitled.png

Hehe, er egentlig en god ting at de er slik de er. En kollega har denne i 46mm og den er helt akseptabel å bruke til tross for størrelsen. Jeg tror lugsene har noe med det å gjøre for den gjør overraskende lite ut av seg på armen.
 
Redigert av en moderator:
Skriv gjerne litt om hvordan disse fungerer, så bilde av de på Instagram, men kan ikke si jeg skjønner så mye.

Det er veldig enkelt.
1. Putt elektronisk garantikort ned i leser
2. Scan chip fra grantipapiret
3. Da blir modell, serienr, dato for kjøp, garanti, og hvor klokken er kjøpt lagret på kortet.

Det er selvfølgelig kun forhandlere som har disse, og de er ferdigprogramert til butikken.

8642181129_f2a4f7f845_b.jpg


8647770869_71e74c6221_b.jpg
 
Det er veldig enkelt.
1. Putt elektronisk garantikort ned i leser
2. Scan chip fra grantipapiret
3. Da blir modell, serienr, dato for kjøp, garanti, og hvor klokken er kjøpt lagret på kortet.

Det er selvfølgelig kun forhandlere som har disse, og de er ferdigprogramert til butikken.

8642181129_f2a4f7f845_b.jpg


8647770869_71e74c6221_b.jpg

Stilig! Mulig å skaffe et sånt garantikort til en klokke som allerede har et papir garantikort?

Hva kommer opp på garantikortet da det er aktivert? modell, serienummer, AD?
 
Vet ikke om man kan få det i ettertid, tror egentlig ikke det.
Modell, serienummer, når den er kjøpt, AD og hvor lang garanti står på skjermen.
 
Nothing has occurred to indicate that the 42mm Submariner in 2013 is not still in the offing. In fact, the rushed reintroduction of the 40mm ceramic ND sets the stage very nicely for the three-tiered dive watch category: 40mm Submariner ND; 42mm Submariner Date; and 44mm Sea Dweller Deep Sea.

Hehe. Spent på reaksjonene til puristene hvis dette hadde skjedd. Men dette er vel høyst usannsynlig uansett :)
 
Hehe. Spent på reaksjonene til puristene hvis dette hadde skjedd. Men dette er vel høyst usannsynlig uansett :)

Den 1-2-3 tier-tanken halter jo litt på at det går maks 1 DSSD på 10 (100?, 1000?) 116610.
Vet ikke hvor mye de lar seg påvirke av at konkurrentene i samme skikt kanskje heller mer mot ~42mm
 
Den 1-2-3 tier-tanken halter jo litt på at det går maks 1 DSSD på 10 (100?, 1000?) 116610.
Vet ikke hvor mye de lar seg påvirke av at konkurrentene i samme skikt kanskje heller mer mot ~42mm

Det er sant. Men siden nye Expl. kom i 42mm, er det interessant om de tør å gjøre Suben større. Eller 'dreper' DSSD, og lanserer en 42mm SD. Men tviler på at det skjer noe med SD i år.

Tror uansett Baselworld kan bli bra i år :)
 
Jeg tror nok heller det kans skje noe med Daytona - Submariner er jo nylig "oppgradert"/oppdatert. Og den bærer imho større enn 40mm, og trenger ikke mer size.

Jeg tviler vel på at de gjør Daytonaen større når de ikke gjorde dette med gullmodellen med keramisk bezel. Tipper derfor at det blir Daytona med keramisk bezel som er det store, og jeg håper at den kommer i stål, og med noen sprekere skiver enn SS-modellene har blitt tilgodesett med så langt...(ikke at de ikke er veldig flotte, bare det at Pandaskivene er enda nicere ;))
 
Jeg tror nok heller det kans skje noe med Daytona - Submariner er jo nylig "oppgradert"/oppdatert. Og den bærer imho større enn 40mm, og trenger ikke mer size.

Enig, derfor tror jeg det er heller usannsynlig at det skjer noe med Suben :)

Ellers er jeg spent på å se om Longines, Zenith og Tudor kommer med noe spennende. Hvis Omega har noe mer nytt enn det som allerede er vist frem, blir jeg overrasket.