Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

cellini_dual_time_0002_840x10701459163236620DTc


Denne med dag/natt-visning blir vel det nærmeste vi kommer månefase.

Nydelig dressklokke da :)

Nå har jeg ikke akkurat oversikt over hva Rolex har av dressur fra tidligere, men dette var virkelig lekkert!
 
Størrelser

Hva synes folket om 41mm Seamaster og 40mm Seadweller?

Personlig hadde jeg håpet på 40mm på Seamasteren. Men ryktene ville ha det til at det var pga urverket de gikk for 41. SD'n virker å være spot on med mer "fornuftige" linjer/lugs enn dykker søskene.
 
Hva synes folket om 41mm Seamaster og 40mm Seadweller?

Personlig hadde jeg håpet på 40mm på Seamasteren. Men ryktene ville ha det til at det var pga urverket de gikk for 41. SD'n virker å være spot on med mer "fornuftige" linjer/lugs enn dykker søskene.

Tror 41 mm på Seamasteren er veldig fornuftig med tanke på dagens preferanser. Vi som er over gjennomsnittet interessert i klokker takler kanskje mindre størrelser greit, men den alminnelige trenden er at klokker blir større.
 
Så det store, store, store spørsmålet: Kommer SS-pepsi om to-tre år, eller er den den nye smurfen?
 
Det er jo flere her som har uttrykt ønske om en ny Pepsi (tidenes understatement?) Hvordan er reaksjonene på at den kommer i hvitt gull?

Den nye seamasteren tiltaler meg overraskende mye. Lurer på om den hadde blitt übersnasen med stål lenke og gull bezel/krone. Tror 41 mm blir en fin størrelse.

Er cal 8400 helt nytt for denne klokken? Sakser dette sitatet:

OMEGA MASTER CO-AXIAL
CALIBRE 8400
The Seamaster 300 is equipped with
the new OMEGA Master Co-Axial
calibre 8400. This self-winding
movement has a time zone function
and a three-level escapement wheel
and, making use of the world
premiere anti-magnetic technology
the brand introduced in 2012, resists
magnetic fields greater than
15,000 gauss.

GMT??
 
Så det store, store, store spørsmålet: Kommer SS-pepsi om to-tre år, eller er den den nye smurfen?

Mistenker at det kun blir WG og jeg er moderat sikker på at det er fordi det nok har vært utrolig komplisert å få til bezelen slik at Rolex ønsker at kompleksiteten skal gjenspeiles i materialet på klokken.

Bare en magefølelse, men vi får se down the line.
 
Her har jeg rett og slett litt blandede følelser. Det føles på en måte som en missed opportunity for Tudor dette her, for umiddelbart virker størrelsen for diger, camo-rem for teit, og mangel på end-links for stygt.

MEN

Selve uret ser jo perfekt ut. Akkurat det jeg ønsket meg da jeg så de hadde registrert Heritage Ranger som varemerke. Kanskje, om vi har flaks, så vil de etterhvert tilby en lenke med endeledd til denne. Og kanskje bærer den mindre enn 41mm skulle tilsi. Jeg skal uansett prøve den når den kommer i butikkene.
+1

Tenk hva dette kunne vært....