Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

Det er jo flere her som har uttrykt ønske om en ny Pepsi (tidenes understatement?) Hvordan er reaksjonene på at den kommer i hvitt gull?

Den nye seamasteren tiltaler meg overraskende mye. Lurer på om den hadde blitt übersnasen med stål lenke og gull bezel/krone. Tror 41 mm blir en fin størrelse.

Er cal 8400 helt nytt for denne klokken? Sakser dette sitatet:



GMT??

Tipper det er snakk om quick set på timeviseren :)
 
Det er jo flere her som har uttrykt ønske om en ny Pepsi (tidenes understatement?) Hvordan er reaksjonene på at den kommer i hvitt gull?

Personlig en diger skuffelse. Jeg forstår jo at de gjør det, men jeg kan ikke bruke pengene på den. Hadde den kommet i SS hadde jeg allerede ha vært på mailern til Lervik. Så skuffa. Jeg ser også alle argumentene for å holde den i WG resten av livet, men ser ikke at noen av de argumente ikke også kan gjelde for YMII, så jeg velger å beholde håpet.
 
The prices for the new Omega Seamaster 300 Master Co-Axial Chronometer start at 5500 CHF
DSC06756.jpg


Nye SeaDwelleren ser spennende ut :)
 
SD kommer vel som en konsekvens av at Rolex (som alle andre) innser at DSSD ikke erstattet 16600 sin plass i markedet, men henvendte seg til et litt annet publikum. Så det virker merkelig på meg om de skulle fjerne DSSD fra lineup-en pga en ny 40mm-modell.
 
Ble nesten litt horologisk overload med mange fine releaser på så kort tid.

Er det kanskje dette man kaller en horgasm? (horological orgasm)
 
Mistenker at det kun blir WG og jeg er moderat sikker på at det er fordi det nok har vært utrolig komplisert å få til bezelen slik at Rolex ønsker at kompleksiteten skal gjenspeiles i materialet på klokken.

Bare en magefølelse, men vi får se down the line.

Synes det er merkelig at de ikke heller i fjor valgte å lansere blå/svart GMT i hvittgull og heller beholde pepsien som den "folkeklokken" som den alltid har vært.
 
"Avant-première at Baselworld, available in stores in November 2014"

(gjelder Seamasteren).

Det gjelder jammen å smøre seg med tålmodighet og andre remedier for den som måtte ønske seg en slik.
 
Synes det er merkelig at de ikke heller i fjor valgte å lansere blå/svart GMT i hvittgull og heller beholde pepsien som den "folkeklokken" som den alltid har vært.

Ha ha, dagens ;)

Folkeklokken, du liksom, ikke glem at vi her på TS har et litt annet syn på dette enn "folk flest" :mrgreen: ;)

Rolex er er her for å tjene penger, ikke for å betjene oss WISer :)
 
Liker godt kassen og skiven på den nye Seamasteren. Men kommer den med polerte midtledd, eller spiller bildet meg et puss? Ellers moro med ny SD, og flott Pepsi. Pateks 5990/1A og 5960/1A traff ikke meg helt.