Rolex:
Kjedelige nyheter og ingenting som var særlig tiltalende (og jeg er relativt fan av merket i utgangspunktet) =skuffende
Omeg:
Hvit 9300 Speedmaster ...må se den på noe annet enn Liberace-remmen før jeg bestmmer meg. Men på den remmen, OMG (som kidsa sier) for noe glorete ræl!
Snoopy var kul, men kunne klart meg uten alt ekstra mikk-makk av tekst. Men, kunne nok levd med det også.
Resterende BSOTM, GSOTM og hva de nå måtte hete, ødelegger for meg litt av Omega-godfølelsen. En av de FÅ tingene jeg ikke liker med Omega, er at de er så latterlig fokusert på short term, og dermed spyr ut modeller i alle rettninger (ja, jeg og vet at de MÅ tjene penger og ikke er horologiens svar på mor Teresa. Men my perogative, og ikke like det, som potensiell kunde. Ref klokker handler om følelser for mange)
Min 3570 er for meg skikkelig Omega, og har stamina og ikke minst pedigree ...noe jeg tviler på at alt nytt oppgulp har.
Det sagt, så liker jeg 9300 broad arrow ...som i det minste har en vintage-feel, men med langt bedre teknologi.
Kjøpr ikke klokker for å tjene penger på det, men heller ikke såppas flust med midler at jeg kan tape stort på alt jeg måtte finne på å selge, så Omegas design-ejakulering gjør at det for meg er alt for risky business å punge ut, og trolig klokker man må være klar for å absorbere skikkelig med tap på, og i allefall når det kommer enda fler modeller om et par år.
Tudor:
Kult med inhouse, liker ikke timevisere med pil, ei heller integrerte lenker (som i at vil nok aldri kjøpe en med dette uansett hva det måtte være) ...så not my bag.
Seiko:
48mm er for stort for meg, og synes det er synd de har gått over til pil-viser, da jeg skikkelig ikke liker det. Heller ikke SÅ fan av designet generelt. Synes de har ødelagt det som var tøft og tool-watchete på Tuna serien, med litt for mye detaljer.
Patek:
5524 var rett og slett utrolig kul synes jeg (og nok litt enten-eller på denne vil jeg tro, om man liker den eller ikke) Faktisk så kul at èn-klokke fantasiene tiltar noe (men prisen er nok trolig realitetsorienterende nok i seg selv, for meg)
Nomos:
Liker det meste derfra, men kommer nok aldri til å kjøpe noe.
Edit:
Glashutte Original: (holdt på glemme dem
)
Liker spessielt modellen med månekomplikasjon ...som
@Hammerfjord sa, den var meget godt proposjonert, og blått var rett og slett bare lekkert på denne.
Et merke som har vokst mer og mer på meg, og nok ikke usannsynlig at en eller annen modell (være seg eldre eller nye modeller) vil finne veien inn i samlingen min på litt sikt.
My 2 cents