Bilsnakk

Fra statens vegvesen: Slagvolum 1950 cm³ for W1K2132171A759377.

KJ 45733 MERCEDES-BENZ E 220 D 4MATIC ALLTERRAIN​

Oi, dette var jeg ikke klar over :censored: jeg kunne bannet på at de brukte 2.2 på samtlige i 200-serien. Da har jeg skryti på meg 0.2 liter mange ganger :D Men det var naturligvis på W212 serien de brukte 2.2L. I stand corrected.
 
220d drar ikke skinnet av pølsa, nei - men mer enn greie kraftressurser i en familiebil. Seksere er så godt som umulig å oppdrive, og de få som finnes er jo ekstrempriset.

Jeg satte i hvert fall pris på økt bakkeklaring og luftfjæring - men for alt jeg vet kan kanskje dette fås på vanlig e-klasse også?
 
Oi, dette var jeg ikke klar over :censored: jeg kunne bannet på at de brukte 2.2 på samtlige i 200-serien. Da har jeg skryti på meg 0.2 liter mange ganger :D Men det var naturligvis på W212 serien de brukte 2.2L. I stand corrected.
Du får ha det til gode i 7 serien. Hvilken maskinist er det i den ?
 
Du får ha det til gode i 7 serien. Hvilken maskinist er det i den ?
Det er en hybrid - 740LE. Så den bemannes av en liten toliter bensin på 258hk og en elmotor på 134 tror jeg. Var skeptisk til 2-liter i så stor bil men den oppleves ikke undermotorisert i det hele tatt, 0-100 på drøye 5 sekunder og lett i steget til å være så stor. Hadde en vintage 911 i ræva før i dag og den greide ikke å komme forbi.
Så positivt overrasket, men den skulle naturligvis hatt en V8. Men inntil S63 blir en realitet så tenkte jeg at det kunne være interessant å prøve BMW for første gang. Og jeg er meget imponert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ivar og Blodstrupmoen
Det er en hybrid - 740LE. Så den bemannes av en liten toliter bensin på 258hk og en elmotor på 134 tror jeg. Var skeptisk til 2-liter i så stor bil men den oppleves ikke undermotorisert i det hele tatt, 0-100 på drøye 5 sekunder og lett i steget til å være så stor. Hadde en vintage 911 i ræva før i dag og den greide ikke å komme forbi.
Så positivt overrasket, men den skulle naturligvis hatt en V8. Men inntil S63 blir en realitet så tenkte jeg at det kunne være interessant å prøve BMW for første gang. Og jeg er meget imponert.
BMW lager helt klart kompakte biler. Har kjøpt 8-10 nye MB som alle har hatt noen skranglelyder på f.eks brosten eller på ujevnt vinterføre. 540i / G31 er helt stille i tillegg til et par ekstra stempel til din :) , B58 motoren er helt nydelig å kjøre. Forbruket er også lavt etter min mening. 0,65 på langkjøring, ca 0.8 på blandet og 1.0 på småkjøring. Hadde en 2020 530e som var en meget god bil, men savnet to ekstra hull i blokken. V8 blir selvfølgelig det beste.
 
Det er en hybrid - 740LE. Så den bemannes av en liten toliter bensin på 258hk og en elmotor på 134 tror jeg. Var skeptisk til 2-liter i så stor bil men den oppleves ikke undermotorisert i det hele tatt, 0-100 på drøye 5 sekunder og lett i steget til å være så stor. Hadde en vintage 911 i ræva før i dag og den greide ikke å komme forbi.
Så positivt overrasket, men den skulle naturligvis hatt en V8. Men inntil S63 blir en realitet så tenkte jeg at det kunne være interessant å prøve BMW for første gang. Og jeg er meget imponert.
7-serie er en imponerende bil! Imo eneste bmw som gir den gode gamle følelse av tysk premium-bil. Lånte en i7 som jeg nesten kjøpte, måtte bare innrømme at dette var bra! IMG_1760.jpeg
 
BMW lager helt klart kompakte biler. Har kjøpt 8-10 nye MB som alle har hatt noen skranglelyder på f.eks brosten eller på ujevnt vinterføre. 540i / G31 er helt stille i tillegg til et par ekstra stempel til din :) , B58 motoren er helt nydelig å kjøre. Forbruket er også lavt etter min mening. 0,65 på langkjøring, ca 0.8 på blandet og 1.0 på småkjøring. Hadde en 2020 530e som var en meget god bil, men savnet to ekstra hull i blokken. V8 blir selvfølgelig det beste.
Ja, enig med deg. Det skulle helst vært en 750i, men de som var tilgjengelige var litt for dyre til ventepølse å være. Men jeg skal være så ærlig å si at jeg faktisk vurderer å droppe S63 og heller gå for en godt utstyrt 750i.
Fordelen med 740'en jeg er at den har absolutt alt utstyr man kunne huke av på, jeg har aldri hatt en så vanvittig spekket bil noen gang. Også er det litt morsomt at det er en jubileumsmodell fra BMW ble 100år. Så den blå lakken ble bare påført 100 7-serier og heter centennial blue. Den ble senere tilgjengelig på enkelte andre modeller i BMW-individual programmet. Så er det et emblem med "1 of 100" på midtkonsollen i tillegg til at jeg tror det cremehvite interiøret også var spesielt med denne lakkkombinasjonen. Morsomt å nerde litt i upløyd mark.

For en hardbarka MB-mann sitter det langt inne å bytte beite, men dette er snadder. Har tidligere prøvd A8 også, men den ingen match ihvertfall.
 
Ja, enig med deg. Det skulle helst vært en 750i, men de som var tilgjengelige var litt for dyre til ventepølse å være. Men jeg skal være så ærlig å si at jeg faktisk vurderer å droppe S63 og heller gå for en godt utstyrt 750i.
Fordelen med 740'en jeg er at den har absolutt alt utstyr man kunne huke av på, jeg har aldri hatt en så vanvittig spekket bil noen gang. Også er det litt morsomt at det er en jubileumsmodell fra BMW ble 100år. Så den blå lakken ble bare påført 100 7-serier og heter centennial blue. Den ble senere tilgjengelig på enkelte andre modeller i BMW-individual programmet. Så er det et emblem med "1 of 100" på midtkonsollen i tillegg til at jeg tror det cremehvite interiøret også var spesielt med denne lakkkombinasjonen. Morsomt å nerde litt i upløyd mark.

For en hardbarka MB-mann sitter det langt inne å bytte beite, men dette er snadder. Har tidligere prøvd A8 også, men den ingen match ihvertfall.

En kamerat av meg har en x7M60i sak . Den erstattet vel gls s63en hans. 4 seter med enormt skyv
 
En kamerat av meg har en x7M60i sak . Den erstattet vel gls s63en hans. 4 seter med enormt skyv
Det hadde naturligvis vært drømmen men de er nesten ikke å finne her til lands. Men jeg skal nok greie meg med 750. Er det 12'er i 760?

Edit: jeg blingsa litt og trodde du skrev 760. X7 er tøff, men jeg er ferdig med SUV for denne gang. Har en Massey Ferguson, det holder med én traktor ;)
 
Redigert:
Ja, enig med deg. Det skulle helst vært en 750i, men de som var tilgjengelige var litt for dyre til ventepølse å være. Men jeg skal være så ærlig å si at jeg faktisk vurderer å droppe S63 og heller gå for en godt utstyrt 750i.
Fordelen med 740'en jeg er at den har absolutt alt utstyr man kunne huke av på, jeg har aldri hatt en så vanvittig spekket bil noen gang. Også er det litt morsomt at det er en jubileumsmodell fra BMW ble 100år. Så den blå lakken ble bare påført 100 7-serier og heter centennial blue. Den ble senere tilgjengelig på enkelte andre modeller i BMW-individual programmet. Så er det et emblem med "1 of 100" på midtkonsollen i tillegg til at jeg tror det cremehvite interiøret også var spesielt med denne lakkkombinasjonen. Morsomt å nerde litt i upløyd mark.

For en hardbarka MB-mann sitter det langt inne å bytte beite, men dette er snadder. Har tidligere prøvd A8 også, men den ingen match ihvertfall.
Når jeg byttet inn 530e så skulle jeg egentlig ha 750i, men det var nesten byttet motor på alle sammen med km på ca 37000 - 100000. Dette var 16-17 modeller så de er sikkert forbedret nå. Så jeg turte rett og slett ikke kjøpe 750i med V8, derfor ble det 540i i steden. Personlig så tror jeg ikke at BMW er noe dårligere enn MB i dag, faktisk så synes jeg at kvalitetfølelsen virker bedre i BMW. Min BMW har et aktivt understell som vrir stabb stagene for å unngå krenging. Det sitter en el motor som er ca 100*600mm på stabstaget i tillegg til at demperene justeres. Systemet skal vist bruke navi for å forberede bilen på sving.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg syns i utgangspunktet den er litt dyrt priset, men ikke sammenlignet med det som ligger ute akkurat nå. Disse bilene her har trolig økt litt i pris det siste året. Har selv eid en slik bil fra 2018-2020. Jeg var greit fornøyd, men 2 liters diesel blir aldri premium uansett hvor sivilisert Mercedes har gjort den. Skulle jeg kjøpt på nytt hadde jeg nok valgt en ordinær E-klasse stasjonsvogn med sekser og luftfjæring. Jeg ser ikke helt hva ekstra All-Terrain oppsettet gir bilen.
Gjerne en lav E med sekser, 4wd og luft, men ikke bare-bare å finne den konfigurasjon på bruktmarkedet, spesielt hvis kravet er lav km. Digg, men dyrt.

De fleste nyere E som er solgt er hybrid, fin bil med elendig bagasjerom, dessverre en showstopper.

Derfor er all-terrain fin, kommer med diesel og de fleste er velutstyrt ift lav E.

Inspirende bil er ikke det jeg leter etter. Komfort, plass og holdbarhet.

All terrain er ikke stygg, men langtfra rå. Liker interiøret bedre enn de fleste. GLE og nyere BMW er omtrent eneste jeg liker bedre innvendig (i familieklassen).

Avtale for å se på denne i morgen. Volvoen vaska og klar for innbytte.
 
Gjerne en lav E med sekser, 4wd og luft, men ikke bare-bare å finne den konfigurasjon på bruktmarkedet, spesielt hvis kravet er lav km. Digg, men dyrt.

De fleste nyere E som er solgt er hybrid, fin bil med elendig bagasjerom, dessverre en showstopper.

Derfor er all-terrain fin, kommer med diesel og de fleste er velutstyrt ift lav E.

Inspirende bil er ikke det jeg leter etter. Komfort, plass og holdbarhet.

All terrain er ikke stygg, men langtfra rå.

Avtale for å se på denne i morgen. Volvoen vaska og klar for innbytte.
Kjør på, du kommer til å bli fornøyd (y)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Når jeg byttet inn 530e så skulle jeg egentlig ha 750i, men det var nesten byttet motor på alle sammen med km på ca 37000 - 100000. Dette var 16-17 modeller så de er sikkert forbedret nå. Så jeg turte rett og slett ikke kjøpe 750i med V8, derfor ble det 540i i steden. Personlig så tror jeg ikke at BMW er noe dårligere enn MB i dag, faktisk så synes jeg at kvalitetfølelsen virker bedre i BMW. Min BMW har et aktivt understell som vrir stabb stagene for å unngå krenging. Det sitter en el motor som er ca 100*600mm på stabstaget i tillegg til at demperene justeres. Systemet skal vist bruke navi for å forberede bilen på sving.
Jeg også har merket meg at en del har hatt motorbytte på relativt lav km. Men dette har vært 15-17 modeller. Mulig det er utbedret. Hadde vært interessant om noen BMW-Kompetente vet om og fra hvilke årgang de er "friske".
 
Det hadde naturligvis vært drømmen men de er nesten ikke å finne her til lands. Men jeg skal nok greie meg med 750. Er det 12'er i 760?

Edit: jeg blingsa litt og trodde du skrev 760. X7 er tøff, men jeg er ferdig med SUV for denne gang. Har en Massey Ferguson, det holder med én traktor ;)

Eg solgte 135en i går . Suv er saker . Slepper å vente på brøytebilen då. Pluss for å kunne trekke skikkelig henger.

Det er v8er i den på en 5/600hk .
 
Jeg også har merket meg at en del har hatt motorbytte på relativt lav km. Men dette har vært 15-17 modeller. Mulig det er utbedret. Hadde vært interessant om noen BMW-Kompetente vet om og fra hvilke årgang de er "friske".

N63 v8ern du tenker på då ? Den kom med turboene plassert i V'en og var kjent for en masse problem fra starten i 2008 .
Siste oppdatering kom i 2018 , og det er denne eller nyere eg hadde sikta meg inn mot . Og då under 150kkm så en kan ha motor og gir forsikring
 
  • Liker
Reaksjoner: DJ41 og GrimReaper
N63 v8ern du tenker på då ? Den kom med turboene plassert i V'en og var kjent for en masse problem fra starten i 2008 .
Siste oppdatering kom i 2018 , og det er denne eller nyere eg hadde sikta meg inn mot . Og då under 150kkm så en kan ha motor og gir forsikring
Takk for svar. Da vet jeg hva jeg skal se etter :)
 
Eg solgte 135en i går . Suv er saker . Slepper å vente på brøytebilen då. Pluss for å kunne trekke skikkelig henger.

Det er v8er i den på en 5/600hk .
Har brøytebil også ;)

SUV er fine og gode å kjøre, men jeg synes de er så svampete og lite inspirerende. Og vanvittig trange til å være så store, uten at det er så viktig for meg. Henger drar jeg med annet enn privatbiler så det er heller ikke viktig for mitt bruk.
Hadde en ny GLE og bilen var helt ok, flott interiør og pent design til moderne MB å være, men du verden så trøtt drivlinje og kjøreegenskaper. Selv i sport.
 
N63 v8ern du tenker på då ? Den kom med turboene plassert i V'en og var kjent for en masse problem fra starten i 2008 .
Siste oppdatering kom i 2018 , og det er denne eller nyere eg hadde sikta meg inn mot . Og då under 150kkm så en kan ha motor og gir forsikring
Er det samme motor i G30/31 550i ? Har kun sett noen få biler med motorbytte på de.