Bilsnakk

Sist jeg kjøpte en sånn pakke så kom den på rundt 10k ferdig montert. Da stikker du en plugg en liten kontakt montert diskret på bilen og den andre i veggen. Den gir strøm til en kupevifte som blåser varmt inni bilen. Merk at dette ikke varmer selve motoren, kun kupeen. Men genialt for komfort og isfri bil. De leverer flere forskjellige pakker men de dyreste med appstyring, gps-tracking osv tror jeg du får for rundt 10. Ettermontering av dieselvarmer/webasto/ebersprëcher koster fort 30k +.

Jeg spanderte et Defa-kit på min nylig avdøde far og han elsket det de siste årene :)
Kan varme motoren med varmeelement til en billig penge hvis en først monterer Defa system,
1728239575201.png
 
Jeg har Touran TSI (bensin) med Webasto som går på bensin. Fabrikkmontert.
Da er det tillegsutstyr ( vi har en Golf TSI med webasto ). Diesel kan ha det som org tillegsvarmer, men starter kun når motoren startes. Kan få fjernstyring på deiselvarmeren ( webasto ) som tillegg.
 
Da er det tillegsutstyr ( vi har en Golf TSI med webasto ). Diesel kan ha det som org tillegsvarmer, men starter kun når motoren startes. Kan få fjernstyring på deiselvarmeren ( webasto ) som tillegg.
Ja, var tilleggsutstyr når jeg bestilte den ny. Forstod det sånn at dere mente at Webasto kun var på diesel variantene.
 
Webasto og adaptiv cruise control er hvert fall noe jeg ikke kan leve uten på noen fremtidig bil.
 
Vi har bensin touran med varmer og fjernkontroll . Funker knall , men krever at du vedlikelader bilen innimellom om kjøreturen er i korteste laget. Hadde defa varmup på en Audi, og der kobla eg en sirkulasjonpumpe med varme på motoren også . Synest den var veldig bra og bilen vart mykje fortere varm innvendig med isfrie ruter kontra webasto på dieselbiler. På den bilen hadde eg en hurtigkobling diskret plasser i grillen som sørget for både oppvarming og vedlikeholdslading.
Dette var en Audi med en v8 så brukte litt strøm på start i kulden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Er fjernstyring, via fjernkontroll.
På diesel er webasto standard så er det kun motorvarmer, men kan betale noe ekstra ( ca 5k når bilen bestilles ny ) for å få pakken utvidet til kupevarmer med fjernkontroll. Når en bestiller webasto på bensin ( ca 15k når bilen bestilles ny ) så er hele pakken tillegsutstyr og du får motorvarmer, kupevarmer og fjernkontroll. Ettermontering etter at bil har forlatt fabrikk ca 30k
 
Adaptiv cruise er helt fantastisk. Man lurer nesten på hvordan man greide seg uten. Spesielt i køkjøring.
Jeg kjøpte en MB i 2013 uten adaptiv cruise og har bilen enda, jeg var en uvitende idiot. Kjøpte heller ikke DAB da jeg ikke trodde at vi var det eneste landet i verden som kuttet ut FM båndet.
 
På diesel er webasto standard så er det kun motorvarmer, men kan betale noe ekstra ( ca 5k når bilen bestilles ny ) for å få pakken utvidet til kupevarmer med fjernkontroll. Når en bestiller webasto på bensin ( ca 15k når bilen bestilles ny ) så er hele pakken tillegsutstyr og du får motorvarmer, kupevarmer og fjernkontroll. Ettermontering etter at bil har forlatt fabrikk ca 30k
Skjønner. Jeg betalte 8100kr for dette som ekstrautstyr på min i 2017.