Bilsnakk

6rw0uxY.jpg
 
Fant plutselig ut at familiebilen skal leveres inn i august og ikke oktober som jeg trodde(leasing) og da er jakten på neste familiebil igang. Hvilken drivlinje jeg skal gå for er jeg litt usikker på. Har en hybrid og en elektrisk idag. Er fordeler og ulemper med begge deler. Diesel blir det nok ikke, hovedsakelig pga mye småkjøring. Tenker å prøvekjøre Skoda Enyaq og Suzuki/Toyota Rav4. Noen som har prøvd Rav’en som ladbar hybrid?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Fant plutselig ut at familiebilen skal leveres inn i august og ikke oktober som jeg trodde(leasing) og da er jakten på neste familiebil igang. Hvilken drivlinje jeg skal gå for er jeg litt usikker på. Har en hybrid og en elektrisk idag. Er fordeler og ulemper med begge deler. Diesel blir det nok ikke, hovedsakelig pga mye småkjøring. Tenker å prøvekjøre Skoda Enyaq og Suzuki/Toyota Rav4. Noen som har prøvd Rav’en som ladbar hybrid?

Toyota er alltid et sikkert valg. selv er jeg på min tredje (Lexus nå). Utrolig god service og topp verkstedpersonell. Bare positiv opplevelser. En RAv4 vil nok da være innenfor, for deg. Skuddsikker kvalitet.

(Fikk i går kveld mail fra 'han som kjøpte Camry'n min' i fjor sommer. Han skrøt av bilen og var veldig fornøyd. Ingen problemer med bilen etter at han byttet en coil og 'resatte hjernen'. Hyggelig det! Han har fått en topp rimelig bil).

8
 
Toyota er alltid et sikkert valg. selv er jeg på min tredje (Lexus nå). Utrolig god service og topp verkstedpersonell. Bare positiv opplevelser. En RAv4 vil nok da være innenfor, for deg. Skuddsikker kvalitet.

(Fikk i går kveld mail fra 'han som kjøpte Camry'n min' i fjor sommer. Han skrøt av bilen og var veldig fornøyd. Ingen problemer med bilen etter at han byttet en coil og 'resatte hjernen'. Hyggelig det! Han har fått en topp rimelig bil).

8
Rav4 skal hvertfall sjekkes ut. Hører mye positivt om Toyota. Kjører VW idag, skuddsikker kvalitet er kanskje ikke et ord jeg ville brukt der selv om det ikke har vært mye tull med denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Fant plutselig ut at familiebilen skal leveres inn i august og ikke oktober som jeg trodde(leasing) og da er jakten på neste familiebil igang. Hvilken drivlinje jeg skal gå for er jeg litt usikker på. Har en hybrid og en elektrisk idag. Er fordeler og ulemper med begge deler. Diesel blir det nok ikke, hovedsakelig pga mye småkjøring. Tenker å prøvekjøre Skoda Enyaq og Suzuki/Toyota Rav4. Noen som har prøvd Rav’en som ladbar hybrid?

Prøvde Rav4 plugin for et par dager siden. Topp bil, behagelig å kjøre, lynkjapp, god plass osv. Av negative ting registrert var svampaktig bremsefølelse og kjipt/tregt/gammeldags infotainment system.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
For å sitere Kanye West[1];
What you think I rap for, to push a fuckin' Rav 4?

kanye-west-gq-cover-may-2020.jpg


Og så skal jeg gå veldig stille i gangene, da jeg kjører en Toyota IQ selv...
 
Prøvde Rav4 plugin for et par dager siden. Topp bil, behagelig å kjøre, lynkjapp, god plass osv. Av negative ting registrert var svampaktig bremsefølelse og kjipt/tregt/gammeldags infotainment system.
Har booket prøvekjøring om 14 dager. Skal ha bremsene i tankene.
Hvis du kjøper Toyota føler jeg at du har gitt opp. (Gjelder ikke arbeidsjernene). Finn noe mer spennende er mitt tips. Blir ikke stort tristere enn Rav4.
Er med på tankegangen. Spennende hadde nok stått høyere på ønskelisten hvis vi ikke hadde vært i småbarnsfasen. Syns det er noe drit når det må handles bil av nødvendighet, istedenfor lyst.
For å sitere Kanye West[1];
What you think I rap for, to push a fuckin' Rav 4?

kanye-west-gq-cover-may-2020.jpg


Og så skal jeg gå veldig stille i gangene, da jeg kjører en Toyota IQ selv...
Siden jeg ikke er rapper kan jeg nok tillate meg å se på en Toyota:mrgreen:
 
Jeg vurderte og prøvet en Rav4 i høst, en bil som overrasket på mange måter. Ville nokk kjøpt den fremfor lease. Jeg endte opp med en Lexus RX450h då «snobben» og luxus trangen fikk siste ord.
 
Redigert:
Hvis du kjøper Toyota føler jeg at du har gitt opp. (Gjelder ikke arbeidsjernene). Finn noe mer spennende er mitt tips. Blir ikke stort tristere enn Rav4.
Det var da voldsomt til negativ omtale av norges mest solgte bil i år!
Håper din omtale av bilen er tuftet på egne erfaringer, og at du har prøvd bilen og virkelig 'sett' den.
Om ikke, syns jeg dette ble et utsagn uten nyanser og veldig platt:cautious:


1614846796536.png
 
Enig at utsagnet mitt kunne oppfattes noe skarpt. La meg utbrodere:

Jeg driver med bl.a med personbefordring og har i den sammen heng et knippe drosjer i flåten. En kollega av meg sverger til Toyota Rav4 som sitt valg som drosjebil. Det er min bakgrunn for å kommentere. I den sammenheng føler jeg at mine betraktninger er relevante i og med at bilene går 100k hvert år.

- kvalitetsmessig er de ok, som forventet med Toyota. Lite feil og mangler.
- opplevd kvalitet er helt grusom. Det knirker og knaker i hele bilen. Den er svampete å kjøre samt at alt av infotainmentsystemer er utdatert og tregt.
- den oppleves rykkete og treg når hybridsystemet skal hjelpe til. Minus at det også er bensinhybrid og ikke dieselhybrid. Oppleves masete og blodfattig.
- Rav4 er den eneste biltypen i flåten som bedriftskunder reserverer seg mot å bli kjørt av. Begrunnelse: "Vi betaler mye penger for å bli transportert og da vil vi sitte godt." Setene, spesielt foran er helt forferdelige å sitte i. Samtlige bedriftskunder velger Mercedes.
- 4×4 systemet bestemmer selv når det vil hjelpe til, og det er ikke nødvendigvis synonymt med når sjåføren synes det hadde vært kjekt.

Det er min profesjonelle begrunnelse. Rent privat så synes jeg det bare er en sjelløs og trist bil. Som veldig mye annet fra østen dessverre. Bortsett fra Arbeidshestene, de er bra.

Håper dette oppleves litt mer ryddig @Phenix :)
 
Enig at utsagnet mitt kunne oppfattes noe skarpt. La meg utbrodere:

Jeg driver med bl.a med personbefordring og har i den sammen heng et knippe drosjer i flåten. En kollega av meg sverger til Toyota Rav4 som sitt valg som drosjebil. Det er min bakgrunn for å kommentere. I den sammenheng føler jeg at mine betraktninger er relevante i og med at bilene går 100k hvert år.

- kvalitetsmessig er de ok, som forventet med Toyota. Lite feil og mangler.
- opplevd kvalitet er helt grusom. Det knirker og knaker i hele bilen. Den er svampete å kjøre samt at alt av infotainmentsystemer er utdatert og tregt.
- den oppleves rykkete og treg når hybridsystemet skal hjelpe til. Minus at det også er bensinhybrid og ikke dieselhybrid. Oppleves masete og blodfattig.
- Rav4 er den eneste biltypen i flåten som bedriftskunder reserverer seg mot å bli kjørt av. Begrunnelse: "Vi betaler mye penger for å bli transportert og da vil vi sitte godt." Setene, spesielt foran er helt forferdelige å sitte i. Samtlige bedriftskunder velger Mercedes.
- 4×4 systemet bestemmer selv når det vil hjelpe til, og det er ikke nødvendigvis synonymt med når sjåføren synes det hadde vært kjekt.

Det er min profesjonelle begrunnelse. Rent privat så synes jeg det bare er en sjelløs og trist bil. Som veldig mye annet fra østen dessverre. Bortsett fra Arbeidshestene, de er bra.

Håper dette oppleves litt mer ryddig @Phenix :)
Overhode ikke......Syns du bare pøser på med ordvalg og beskrivelser som ikke står i kontrast til bilen.
Her var det mye tull og tøys! Det knirker og knaker i hele bilen! Dette er løgn, eller i beste fall uvitenhet.
Den knirker og knaker ikke i hele bilen, punktum!
Oppfattes blodfattig.....Den har 306hk og er aldeles ikke blodfattig.
 
Redigert:
Overhode ikke......Syns du bare pøser på med ordvalg og beskrivelser som ikke står i kontrast til bilen.
Men det er jo ditt syn @Phenix. Jeg beskriver jo bare bilen sånn som jeg og kunder opplever den. Det må vel være ryddig? Jeg synes jo det du som er litt uryddig når du påstår at beskrivelsene mine ikke står i kontrast til bilen. For det gjør de jo beviselig.

Hva er din relasjon til bilen da siden du så hardnakket påstår at jeg farer med løgn?
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg