Bilsnakk

Uansett så er det jo en fantastisk lekker bil, med nydelig design og fargevalg.

Ettersom den har egen 'eco-modus' så er jo det bærekraftige også innfridd.

Nydelig bil, @Phenix!! Denne fortjener du!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Noen som kjenner til kvaliteten til denne på generelt grunnlag? Vi snakker kun 200-300 mil i året.

Jaguar F-TYPE | FINN.no

Ikke noe ekspert, men har inntrykk av at f-type i utgangspunkter er ganske solid og relativt problemfri.

Men kommer jo alltid mest an på hvordan de tidligere eierne har behandlet bilen, så alltid verdt det å se nøye etter spor av dårlig vedlikehold og slitasje om man er ute etter mest mulig problemfritt bilhold
 
Kan du kjøre noe annet enn Toyota da? Eller vurderes en F-type i innbytte?;)
Kjørte jo supra twin turbo 330hk i noen år. Herlig bil. Men ja, jeg klarer lett og ratte en F-Type ja ;)
Elsket denne og vurderer og kjøpe den tilbake. Så igjen, kjører lett andre biler.

3E0E2CC1-48B5-4D95-9925-07E50B21FED0.jpeg

Spandere et bilde av min tidl supra. Nå dessverre fullstendig ombygd:(

46ACCBA1-DA96-4506-9CAA-5393221C515C.jpeg
 
Redigert:
Kjørte jo supra twin turbo 330hk i noen år. Herlig bil. Men ja, jeg klarer lett og ratte en F-Type ja ;)
Elsket denne og vurderer og kjøpe den tilbake. Så igjen, kjører lett andre biler.

Vis vedlegg 318765
Spandere et bilde av min tidl supra. Nå dessverre fullstendig ombygd:(

Vis vedlegg 318767

To lekkerbisken du har der. Sexy Trans AM. Supera'n er flott. Liker de best uten hekkspoiler. Men med 330hk og litt banekjøring så kan den være fin å ha.

8
 
Noen som kjenner til kvaliteten til denne på generelt grunnlag? Vi snakker kun 200-300 mil i året.

Jaguar F-TYPE | FINN.no

Med så lite kjøring forstår jeg egentlig ikke spørsmålet. Jeg tror ikke det er sååå stor forskjell på nyere biler, og forsikring som dekker motor og drivverk kan gjøre at man sover litt bedre om natten.
Bruktbilgaranti er også å få kjøpt via bilforhandlere(men jo eldre/mer km, jo mindre får du dekket, sjekk vilkår).
Poenget er egentlig hvis du skal kjøpe en "søndagsbil" så ville jeg lagt mer vekt på andre parametere ved valget av bil.. :) Det vil si først og fremst kjøreglede og følelsen den gir, og om man kommer til å snu seg etter den hvert gang man har parkert. Kjøreegenskaper, motorlyd, design er faktorer som påvirker. Pris og særlig annenhåndsverdi er også viktig for min del, og ofte så vil kvalitet til et merke påvirke annenhåndsverdien helt generelt... Verditapet er som regel den desidert største kostnaden, og det er alltid risiko for at noe går i stykker, selv på de beste merker med best kvalitet.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald og Grendel
Tror disse skal være relativt solide. Var heldig å fikk prøvekjøre en slik bil for noen år siden, og opplevelsen sitter i enda. Rått lydbilde og enormt mye kraft på bakhjulene. Opplevde bilen som noe krevende å kjøre aktivt med, men også veldig morsom.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Noen som kjenner til kvaliteten til denne på generelt grunnlag? Vi snakker kun 200-300 mil i året.

Jaguar F-TYPE | FINN.no
Jeg har fulgt med på disse siden de kom. De har fått meget gode tilbakemeldinger i media,; les YouTube. Lydbilde er helt rått og noe av det beste der ute. God plass i bagasjen om du bruker deg om slikt.

Om du skal opp på de 500+ hk modellene så ville jeg valgt 4x4 versjonene. Svr modellen er helt rå, men også en del dyrere, om du har budsjettet. Prutingsmonnet har alltid vært stort på disse, men tipper det er mer i disse dager.
Det som er sikkert er at verdifallet er heftig på disse, men det er du vel klar over antar jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Phenix
Denne oppdaget jeg på Finn.
Jeg har kjennskap til han som eier den nå/tok den inn til Norge. Det er en gammel og kjent person fra MG-miljøet.
Dette er en meget sjelden bil. MG Rover kjøpte den italienske produsenten Qvale. Det var nok en 'siste krampetrekning' fra MG Rover før de vandret heden. Bilen er fantastisk og eieren likte den godt. Jeg tipper at det er mye 'eiers alder og tid' som ligger til grunn for salget.


Dette er kanskje også noe som kan være interessant, @Phenix ?
Ikke fult så mainstream som BMW...

8
 
Denne oppdaget jeg på Finn.
Jeg har kjennskap til han som eier den nå/tok den inn til Norge. Det er en gammel og kjent person fra MG-miljøet.
Dette er en meget sjelden bil. MG Rover kjøpte den italienske produsenten Qvale. Det var nok en 'siste krampetrekning' fra MG Rover før de vandret heden. Bilen er fantastisk og eieren likte den godt. Jeg tipper at det er mye 'eiers alder og tid' som ligger til grunn for salget.


Dette er kanskje også noe som kan være interessant, @Phenix ?
Ikke fult så mainstream som BMW...

8
Synd med rattet på feil side da. Må han en slik også da.

1674643988486.png