Du høres overrasket ut...
Minner om min opplevelse med BMW. Toucha 20 verkstedbesøk på ett år.
Du høres overrasket ut...
At Range Rover er ut og inn på verksted støtt er jo en kjent sak, det er jo litt av sjarmen og poenget med de at ingenting virker samtidig. Litt som Alfa Romeo. Men at en BMW må inn så mye på et år overrasker meg mer, det må ha vært en skikkelig mandagsbil.Minner om min opplevelse med BMW. Toucha 20 verkstedbesøk på ett år.
At Range Rover er ut og inn på verksted støtt er jo en kjent sak, det er jo litt av sjarmen og poenget med de at ingenting virker samtidig. Litt som Alfa Romeo. Men at en BMW må inn så mye på et år overrasker meg mer, det må ha vært en skikkelig mandagsbil.
Du høres overrasket ut...
Mandagsbiler finnes uansett merke. Du har nok vært maks uheldig. Jeg gikk fra MB til BMW i 2008 og har aldri angret på detJa, det var skandale fra ende til annen. Toppet med null ydmykhet fra forhandlers side. Godt å bli kvitt den. Nyter livet i en E Tron nå. Feilfritt enn så lenge.
Mandagsbiler finnes uansett merke. Du har nok vært maks uheldig. Jeg gikk fra MB til BMW i 2008 og har aldri angret på det
Utover regelmessige servicer ser listen omtrent slik ut:
520d - (2008-2014): Turbohavari uken før den var 5 år, fikk alt på garantien. Ellers bytte av den ene xenonpæren etter 4 år.
320iX - (2014-2017): Ekstra bytte av kupéfilter etc. pga vond lukt fra klimaanlegget etter to år, fikk alt på garantien.
530iX - (2017-2022): Helt problemfritt bilhold i drøye 5 år! (Burde kanskje ikke byttet denne inn...)
X5 45e - (2022-): 100 prosent feilfri til nå i de 7-8 mnd jeg har hatt den
Mulig jeg har vært ekstra heldig?
Har hatt 2 stk. V70 og har aldri vært mer fornøyd med noen bil jeg har hatt.Billig bilhold: Skifta clutch etter 70’ på garantien. Skifta pumpe til Haldexen for 2500,- etter 10 år. Ellers ingen utgifter utover slitedeler som dekk, bremser, lyspærer, etc de siste 11 årene. 4-5’ i servicekost. 0,55 ltr per mil. Lave lave kapitalkostnader. Skinnseter, masse plass, 4WD, xenonlys, baggasjeromsmatte og Panerarklistermerke i bakrute. Blir ikke bedre! = flere penger til klokker!
Vis vedlegg 321262
Edit: naboer, venner og kollega kaller det en retrobil, syns det er fint for jeg liker jo vintage
Billig bilhold: Skifta clutch etter 70’ på garantien. Skifta pumpe til Haldexen for 2500,- etter 10 år. Ellers ingen utgifter utover slitedeler som dekk, bremser, lyspærer, etc de siste 11 årene. 4-5’ i servicekost. 0,55 ltr per mil. Lave lave kapitalkostnader. Skinnseter, masse plass, 4WD, xenonlys, baggasjeromsmatte og Panerarklistermerke i bakrute. Blir ikke bedre! = flere penger til klokker!
Vis vedlegg 321262
Edit: naboer, venner og kollega kaller det en retrobil, syns det er fint for jeg liker jo vintage
Etter hva jeg har hørt er det XC90 Volvo har slitt med. F eks XC60 har ikke hatt de samme problemene. Jeg hadde en xc60 i nesten 1 år og den var meget bra. Aldri noe tull.Aldri Volvo igjen for min del. Kan legge til at min søster har svært blandede erfaringer med XC90, hun er på sin tredje nå. Den første ble levert tilbake til forhandler (kjøp hevet), den andre var det mye tull med - den tredje har vært strøken. Åpenbart at Volvo sliter med QC, merkelig at det skal være så store forskjeller….
Kunne du nevnt fordeler/ulemper med Lexusen?Etter XC90, RX-450h, Range Rover og nå iX er det Volvoen som jeg sitter igjen med den dårligste opplevelse! En ting er mye feil, men vel så viktig er hvordan det takles av leverandør. Så Range Rover kommer faktisk ikke dårligst ut i min subjektive total opplevelse. Lexus var ikke feilfri, men hadde naturligvis minst feil.
En ulempe er at Lexus service har relativ korte intervall og virker urimelig dyr. Bilen føles «gammel« sammenlignet med det meste. Info/NAVi mm. er helt på trynet. CVT-auto er ikke for alle. Fordele er jo at velprøvd teknologi og mye service gir lite feil og driftsproblemer.Kunne du nevnt fordeler/ulemper med Lexusen?
Det virker forlokkende at merket har lite feil og kommer øverst på listen over bilmerker kundene er mest fornøyde med. Og at man visstnok kan få inntil 10 års garanti hvis service tas hos Lexus. Samtidig begynner bilen å dra på årene.
CVT-kasser er helt krise. Det samme gjelder de gamle Multitronic-kassene til Audi. Minner om gamle girkassene på DAF #strikkmotorEn ulempe er at Lexus service har relativ korte intervall og virker urimelig dyr. Bilen føles «gammel« sammenlignet med det meste. Info/NAVi mm. er helt på trynet. CVT-auto er ikke for alle. Fordele er jo at velprøvd teknologi og mye service gir lite feil og driftsproblemer.
Gratulerer! Den blir du fornøyd medRef postene mine tidligere i tråden så falt valget på I-Pace. Henter den på fredag