Bilsnakk

Takk gutter:) Kjøpte denne med bare km 26.000 på teller`n. Den har nå gått km 56.000 og er i bedre stand enn ny;)
Avbildet her i rette omgivelser på en bekjents hytte-tun i Skjåk forrige helg.
Ser uvanlig velholdt ut :) Perfekt bil til å ikle seg tweed og sixpence:) Er det en 200 eller 300tdi?

Defendere er oftest å se med lakkflass fra korrodert aluminium og rustrenninger fra cappings. Fint å se et eksemplar av arten uten høyt luftinntak, 35" hjul, en haug med påskrudde dørkplater og et overdimensjonert lastestativ på taket;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Gin
[/QUOTE]
Ser uvanlig velholdt ut :) Perfekt bil til å ikle seg tweed og sixpence:) Er det en 200 eller 300tdi?

Defendere er oftest å se med lakkflass fra korrodert aluminium og rustrenninger fra cappings. Fint å se et eksemplar av arten uten høyt luftinntak, 35" hjul, en haug med påskrudde dørkplater og et overdimensjonert lastestativ på taket;)

Dette er er en 2004 Td5, som har vært gårdsbil på en herregård i Skåne før jeg kjøpte den via et dødsbo i Værmland. Den har derav ikke vært utsatt for saltede veier før jeg overtok den. Bilen er solgt ny i Sverige med «Nordic specs» og har dermed både oppvarmet frontrute og varmeseter også med varme i ryggen. I mitt eie har den stått i en tørr garasje og vært jevnlig vedlikeholdt uten tanke på kostnader. Når den har vært ute på vinterføre har den etterpå blitt nøye spylt under. Så ja den er nok litt unik i Defender verdenen.

Edit: og ja, de som vet hvem jeg er her inne vet at jeg normalt stiller iført tweed made in UK;)

38C27AB7-5077-4C8E-B6E4-F14C01B6D842.jpeg

3BA6EF13-3400-43E0-967D-55E813D84E39.jpeg
 
Redigert:
Noen her med I-PAce? Ser litt på en 2019 HSE med 60k på telleren. Var å prøvekjørte en og den falt veldig i smak, men skulle gjerne hørt hvordan den er i eie og i daglig bruk.
 
Jaguar har jo kuttet de fleste av forhandleragenturene for å gjøre merket mer eksklusivt igjen og bli kvitt "for folk flest" merkelappen Jaguar har hatt det siste tiåret. Jeg tror kanskje disse blir fryktelig ukurrante av den avgjørelsen, litt som Saab og MG. I tillegg er den jo infernalsk stygg, det hjelper jo ikke saken noe særlig. Har aldri kjørt en så det kan godt hende den er ok å kjøre. Men mitt råd er styr unna.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Bor i Bergen så har tilgang til merkeforhandler, så det er ikke noe problem. Ang utseende så tror jeg vi bare skal være enige om å være uenige.
 
Bor i Bergen så har tilgang til merkeforhandler, så det er ikke noe problem. Ang utseende så tror jeg vi bare skal være enige om å være uenige.
Men etter det jeg forsto så skal de kutte ut å lage "folkebiler" og gå tilbake til å lage mer eksklusive modeller. At de ønsker å gå tilbake til tiden da Jaguar ble nevnt i samme åndedrag som Bentley og RR. Modellserier som forsvinner holder seg sjeldent populære. Ta Mercedes R-klasse f.eks. Det skulle jo bli den nye vinen og endte som nisjebil for begravelsesbyråer. Og omtrent umulig å bli kvitt hvis man er så uheldig å eie en.
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg
Noen her med I-PAce? Ser litt på en 2019 HSE med 60k på telleren. Var å prøvekjørte en og den falt veldig i smak, men skulle gjerne hørt hvordan den er i eie og i daglig bruk.
Et familiemedlem har hatt en Nordic edt i noen år og har vært veldig fornøyd. De har også en ny tesla og selv de som ikke er så bevandret i bilverden har merket store kvalitetsforskjeller på tesla og jaguar.

Den skal selges nå da de har byttet litt om på bilparken. Tror den også har 60’ på telleren.
 
Noen her med I-PAce? Ser litt på en 2019 HSE med 60k på telleren. Var å prøvekjørte en og den falt veldig i smak, men skulle gjerne hørt hvordan den er i eie og i daglig bruk.
Har kjørt iPace siden 2019 (HSE). Bilen er en sann drøm å kjøre og jeg har ikke angret et sekund. Ligger mange tester ute, selvsagt er det pluss og minus på alle biler, men jeg finner ikke mye minus på denne ut fra min subjektive bedømmelse. Rekkevidden er omtrent i samme liga som andre biler av samme størrelse. Kjørekomforten er helt fantastisk, og på vinterføre er den en drøm. Det er ikke uten grunn at iPace vant flere «årets bil»-kåringer.

At en enkelt Jaguar tok fyr for litt siden er ikke noe du skal tenke på, det skjer like gjerne med bensin/diesel og andre el-biler.

Etter 82.000 km har jeg ikke hatt en eneste feil utover garantibytte av 12v-batteriet.

4FCD79C4-B945-468F-964D-438899A89A88.jpeg
 

Edit: og ja, de som vet hvem jeg er her inne vet at jeg normalt stiller iført tweed made in UK;)

[/QUOTE]

Alle vet vel hvem du er? Er ikke du svenskekongen? :unsure::cool::mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Det er trivelig å være kunde hos Lexus.
Da jeg leverte bilen inn for å få fikset en kranglete parkeringssensor ble jeg spurt om jeg ønsket en lånebil.
Dagens plan var å ha "Lexus-kontor" i stedet for hjemmekontor, men da ble det endring i planen. Med lånebil kom jeg meg fint hjem. Nå viste det seg å være litt ekstra vanskelig å fikse parkeringssensoren, så lånebilen har jeg fortsatt.

Jeg har alltid gått for "høye smørbrød og lave biler". Derfor er det en merkelig opplevelse å ha høy bil. Her går du rett inn, og bilen glir fint over de hullete osloveiene. God motor og flott utstyr.

En positiv opplevelse denne NX 450h
20230208_162327.jpg


8