Bilsnakk

Snuste på en Ioniq 5N i dag. Frister litt. Skal på Porsche Macan demo neste uke. Tviler på at den er like artig som koreaner'n. Anyway. Det er brytiningstid innen ICE og EV. Første gang jeg seriøst overhodet vurderer å bytte ut en B58 med el-motor.

Den kunne jeg tenkt meg og, og det er ganske sykt å innrømme! Kul sak, som virkelig kan brukes.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Har Passat Alltrack i dag.
Trenger litt mer bagasjeplass, og gjerne en smule mer bakseteplass også. 5 seter. Snakker vi kun id buzz da?
 
Kanskje den nye «elpassaten» (ID 7) i stasjonsvogn oppfyller kriteriene? Men Buzzen er jo kul, da!
 
Virker som den er marginalt større enn dagens Passat? Kanskje litt bedre plass i lengderetningen i baksetet.
Buzzen er grei den, men jeg er ikke helt "der" føler jeg. :)
 
Det eneste dumme med Buzz er at man aldri kan slutte å ha kassebil når man har hatt den en stund.

(samt ræva software og litt labre vinteregenskaper, men jeg har trua på GTX!)

Jeg og min kjære bestemte oss for at tre biler får holde, så i dag røyk en av to fornuftige biler (Polestar) ut. Mx-5 får gjøre jobben som familiebil nummer to!
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Snuste litt på mercedes EQC/EQB.
Endte opp med en BYD Tang.
Hadde liten bil,ønsket større.
Men nå føler jeg at jeg har kjøpt en som er ett nr for stor.

Liten svingradius så trange parkeringsplasser er et ork.Må alltid rygge inn.Ellers kan jeg risikere å ikke komme ut.
Hvordan er EQC?
 
  • Trist
Reaksjoner: Gin
Var på lukket visning på Macan EV. Grei sak, men må prøvekjøres IRL i september. Å gå på visning uten å kjøre den, er like spennende som å drikke...Porschevann.

Ioniq 5N. Hva kan den tilby, mon tro...

IMG_8109.jpeg


IMG_8151.png
 
Snuste litt på mercedes EQC/EQB.
Endte opp med en BYD Tang.
Hadde liten bil,ønsket større.
Men nå føler jeg at jeg har kjøpt en som er ett nr for stor.

Liten svingradius så trange parkeringsplasser er et ork.Må alltid rygge inn.Ellers kan jeg risikere å ikke komme ut.
Hvordan er EQC?

Trur ikkje der har så mykje med størrelsen bil som med svingradius og kor god oversikt en har. Land rover min kan ihvertfall klemmest inn på overraskende trange parkplasser .
 
Nå har jeg sett den nye MG Cyberster live. En fantastisk god fellow up av klassiske linjer og produkt. Virkelig noe som kler meg. Eneste el-roadster på markedet i dag.
Et stort minus er at MG i dag står for Maos Garage.
Men én fantastisk doning!

1000013050.jpg

Legg merke til at de har fått med de rette knekkene på panseret.
1000013032.jpg


8
 
  • Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
Nå har jeg sett den nye MG Cyberster live. En fantastisk god fellow up av klassiske linjer og produkt. Virkelig noe som kler meg. Eneste el-roadster på markedet i dag.
Et stort minus er at MG i dag står for Maos Garage.
Men én fantastisk doning!

Vis vedlegg 369824
Legg merke til at de har fått med de rette knekkene på panseret.
Vis vedlegg 369825

8
Det er kun to ting som en feil med denne hvis man ser bort fra det åpenbare ( elektrisk ).
Navnet - cyberster...og som du nevner at det er Ping Pong som finansierer.
Ellers er det en flott bil å se på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det er kun to ting som en feil med denne hvis man ser bort fra det åpenbare ( elektrisk ).
Navnet - cyberster...og som du nevner at det er Ping Pong som finansierer.
Ellers er det en flott bil å se på.

Ja. Delvis enig der. Men når du nevner ping pong, så var dette et arkadespill som het Pong. Enig der. De fikk med designet på panseret, men navet skulle vært MGG. (Etterfølger av F).

8
 
I4 M50 med solid kampanje nå. En fully charged begynner på 599k og om du har vettet med deg i konfiguratoren så kan du komme unna med en flett ny i4 M50 for ca 650k.

Tesla har kuttet prisene på nye Model 3 Performance. Med nødvendige valg så kommer den på ca 550k.

Det er interessante tider i bilmarkedet nå....
 
I4 M50 med solid kampanje nå. En fully charged begynner på 599k og om du har vettet med deg i konfiguratoren så kan du komme unna med en flett ny i4 M50 for ca 650k.

Tesla har kuttet prisene på nye Model 3 Performance. Med nødvendige valg så kommer den på ca 550k.

Det er interessante tider i bilmarkedet nå....
Når kommer fossilt tilbake på moten?
Audi og MB har begynt å produsere fossile motorer igjen, det gledes.
 
Elbil er sikkert fint for mange. Men jeg greier ikke fortsatt ikke å la meg begeistre. Selv ble jeg omtrent betalt av forhandleren til å kjøpe en før jul til datteren min. En EQC, helt ok fremkomstmiddel, men det er jo så nitrist.
Men det er jo billig da.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Raniets
Elbil er sikkert fint for mange. Men jeg greier ikke fortsatt ikke å la meg begeistre. Selv ble jeg omtrent betalt av forhandleren til å kjøpe en før jul til datteren min. En EQC, helt ok fremkomstmiddel, men det er jo så nitrist.
Men det er jo billig da.
Enig. Elbil er like spennende som en iPad med hjul. Kul første uka, men så er det kjedelig. Når man ser såkalte car reviews på YT, så er 60-70% av videon at folk trykker på en skjerm for å vise alt man kan justere på. Lite av bilkjøring og opplevelse av selve bilen.

Når det er sagt, så skiller Ioniq 5N seg ut i disse reviewene. Der er nemlig 80-90% av innholdet smilene og de positive reaksjonene folka har når de faktisk kjører bilen. Hyundai put the smile into EVs. Trendskifte. :)

Her prøver Misha Charoudin bilen og kappkjører med en belgisk fører av en annen Ioniq 5N:

 
Redigert: