Dette er ikke akkurat spotting på veien, men på nett.
Dette er en artig samling med bilreklamer og slagord.
Er det noen som husker de engelske bilmerkene? "Vær kritisk, kjør britisk" het det en gang. Etter iherdige streiker og sabotasjer på 70tallet ble den ærverdige bilindustrien lagt i grus! Det dempet i alle fall ikke kreativiteten hos de som skulle selge bilene:
https://huskerdudenbilen.no/2016/06/01/vaer-kritisk-kjor-britisk/
Jeg kan legge til at vi hadde en Allegro da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Det var en bil min far ikke klarte å si "nei" til, da han fikk den rimelig, og den var veldig lite kjørt. Dette var 1300-Special, 1978. Bilen hadde rundt ratt!
Jeg har ikke funnet bilde av bilen, men dette er maken:
Bilen var egentlig fantastisk god å kjøre! Komfortabel å sitte i og passe sprek. Det var samme motor som hadde sittet i Mini 1275GT. Faktisk virket denne bilen veldig solid god.
Dens bane ble en påkjørsel bakfra. Bilen ble, etter iherdig dialog med verksted og godsnakking med forsikringsselskap, reparert. I ettertid ville det nok vært bedre med en kondemnering. Etter påkjørselen bakfra ble det ikke mulig å stramme vifteremmen! Hjullageret på venstre side lot seg ikke stramme etc... Det endte med at bilen ble solgt til en entusiast(!) i Stavanger. Han hadde fått hele historien på ærlig vis. Han var veldig fornøyd da han hentet bilen, som han hadde kjøpt usett! Vi har ikke hørt noe mer om hvordan det har gått med bilen. Det eneste var at han ringte når han var kommet halvveis over til Stavanger; Det var en ulyd i høyre hjullager! (Det var også ukjent for oss!). Men en hyggelig bil den tiden den var god.
Og slagkraftige slagord!
8