Ok...? Swatch/Blancpain...er det virkelig det som skjer?! ..skal det være en del av Swatch sin "System 51" serie? Skal selges i Blancpain-butikker...?... ryktene svirrer om hva som kommer på markedet 9. sep. Hva skal man tenke?
For Blancpain som ikke har laget en quartz-klokke i hele sin historie (og som har sagt at de heller aldri skal det), så vil det vel neppe bli noe som kan bli forbundet med batteridrift...? Eller kan det det? Det virker som om det blir Blancpain-inspirerte klokker oppkalt etter verdenshavene, men "fåglane vett".
Swatch Group gjorde jo ærlig talt en markedsføringsmessig genistrek med den "Moonswatch"'en, siden det fikk folk som i utgangspunktet ikke bryr seg om klokker til åpne øynene litt. Og det til og med i en tid hvor det er vanskelig å få folk til å skjønne hvorfor man i det hele tatt har en klokke på armen ("Nei, jeg er ikke interessert i klokker fordi jeg lurer på hva klokka er...").
Må vel si at jeg sitter litt med "that sinking feeling"...noen som har gravd seg lenger ned i kaninhullet som verdensveven er og funnet ut noe mer?
Slik jeg har forstått det skal de stilles ut (i den gule kofferten) i Blancpain-butikker, men ikke selges der. <- (Forøvrig en god del info hos GQ i denne lenken)