Synes denne gamle SuperOcean er litt kul
Neppe noe inhouse derfra siden de har gjort byttedealen med tudor der Breitling bruker Tudors inhouse trehåndsverk og Tudor får kronografen til Breitling.
Dette er til fordel for begge og det vil koste uforholdsmessig dyrt å lage sitt eget.
Lars Birger
Vis vedlegg 76755
Tanker om denne? Første modell med Georges Kern ved roret. Jeg er litt delt designmessig, men synes absolutt at dette er et steg i en mer spennende retning for Breitling. Dette ser jo faktisk ut som en tool-watch, i motsetning til gloreriet man er vant med fra den kanten( trodde egentlig ikke at Breitling visste at børstet stål var en greie, før de introduserte denne). Noe annet jeg lurer på, og som noen sikkert har noen tanker om, er hvorvidt Kern vil gå inn og oppdatere hele line-upen med mer diskrete, utilitære klokker, eller om det blir med enkelte nye modeller/serier(håper på det første).
Pen den, men jeg et nok litt kjerringa mot strømmen når det kommer til Breitling. Jeg er vel en av de få, ihvertfall en av de få som tør å innrømme at de liker Breitling som de presenterer seg selv nå. Ja, enkelte modeller er kanskje litt i overkant når det gjelder både størrelse og bling, men på kvalitetsfølelse og utførelse står de ikke tilbake for noen i samme segment. IMO selvfølgelig. Er litt redd de mister litt av særpreget sitt hvis de toner ned alle modellene sine.Vis vedlegg 76755
Tanker om denne? Første modell med Georges Kern ved roret. Jeg er litt delt designmessig, men synes absolutt at dette er et steg i en mer spennende retning for Breitling. Dette ser jo faktisk ut som en tool-watch, i motsetning til gloreriet man er vant med fra den kanten( trodde egentlig ikke at Breitling visste at børstet stål var en greie, før de introduserte denne). Noe annet jeg lurer på, og som noen sikkert har noen tanker om, er hvorvidt Kern vil gå inn og oppdatere hele line-upen med mer diskrete, utilitære klokker, eller om det blir med enkelte nye modeller/serier(håper på det første).
Tja, synes nå at Breitling pre-quartskrise kanskje hadde flere distinkte modeller, enn det de har i dag. Synes mange av de nåværende modellene er temmelig like Chronomat pluss/minus ett eller annet.Pen den, men jeg et nok litt kjerringa mot strømmen når det kommer til Breitling. Jeg er vel en av de få, ihvertfall en av de få som tør å innrømme at de liker Breitling som de presenterer seg selv nå. Ja, enkelte modeller er kanskje litt i overkant når det gjelder både størrelse og bling, men på kvalitetsfølelse og utførelse står de ikke tilbake for noen i samme segment. IMO selvfølgelig. Er litt redd de mister litt av særpreget sitt hvis de toner ned alle modellene sine.
Hvor er det best å serve en breitling om dagen Oslo/Akershus?
Trenger ikke "full service" med polering og det hele.
Har en 7 år gammel navitimer World. Går helt fint, og pent brukt i rotasjon med andre ur, men tenkte å ta det nå før det ble problemer.