Breitling-tråden

Legger inn bilder av alle mine Breitlinger oppgjennom.

B01
IMG_1655_zps696e5e45.jpg


Galactic Chronomat 41
IMG_1244_zps01ecf87d.jpg


SuperOcean Steelfish
IMG_0732_zps6aa11dd5.jpg
 
AD anbefalte lenke på min nye SA, og det jeg liker det godt og er behagelig å ha på, men jeg liker også kontrasten en gummi eller skinnrem lager. Hva synes dere, verdt å endre på?

null_zps3e922512.jpg
 
AD anbefalte lenke på min nye SA, og det jeg liker det godt og er behagelig å ha på, men jeg liker også kontrasten en gummi eller skinnrem lager. Hva synes dere, verdt å endre på?


Ikke endre, men legge til ;)
Kjøp en gummirem og gjerne en skinnrem ved siden av, så har du noe å bytte mellom. Er gøy å se hvor stor forskjell uttykket blir med ulike rem/lenke-løsninger.
 
Ikke endre, men legge til ;)
Kjøp en gummirem og gjerne en skinnrem ved siden av, så har du noe å bytte mellom. Er gøy å se hvor stor forskjell uttykket blir med ulike rem/lenke-løsninger.

Ja, enig. Mente ikke å selge lenken for å kjøpe noe annet, mente i tillegg for å veksle på. Enig i at uttrykket kan bli veldig annerledes.
 
Chronomat 44 B01 i halvgull (Rosè) på lenke, forøvrig en fantastisk komfortabel lenke! Rolex' Oysterlenker burde skamme seg i forhold! Gull skinner og skinner, kult! Og detaljene i den brune skiva er ikke mulig å bli lei av. :)
DSC_0642_zpsee7e252c.jpg
 
Leter for tiden etter en colt automatic eller kvarts fra forrige generasjon. Om en av dere ser en overligger hos en eller annen urmaker, så for all del rop ut.
 
Chronomat 44 B01 i halvgull (Rosè) på lenke, forøvrig en fantastisk komfortabel lenke! Rolex' Oysterlenker burde skamme seg i forhold! Gull skinner og skinner, kult! Og detaljene i den brune skiva er ikke mulig å bli lei av. :)
DSC_0642_zpsee7e252c.jpg

Nydelig!! Ikke mer å si
 
Breitlings nye GMT som de introduserte i år synes jeg er ganske tøff :)
Synes den har en fin størrelse med sine 43mm også.

BREITLING+Avenger+II+GMT+01.jpg

BREITLING+Avenger+II+GMT+02.jpg
 
Breitlings nye GMT som de introduserte i år synes jeg er ganske tøff :)
Synes den har en fin størrelse med sine 43mm også.

BREITLING+Avenger+II+GMT+01.jpg

BREITLING+Avenger+II+GMT+02.jpg

Knalltøff. Tror jeg må kjøpe gummi til min nye SA ja, er samme farger på uret, så kan bli nogenlunde likt inntrykk - dog tøff og ren den der uten chronographer
 
Gratulerer! Et av de mest vellykkede urene til Breitling. :)

Tusen hjertelig, eneste greia nå er jo at klokka er kanskje litt råflott å bruke på jobb (selv om jeg i utgangspunktet ikke har noe spesiellt fysisk jobb) og hadde jeg sett Seiko SKX007 før jeg handlet hadde kanskje utfallet blitt noe annet...
 
Vurderer ny klokke

Hei alle sammen, nå har jeg kikket masse i dette forumet og funnet ut at det var på tide å registrere seg for å delta i moroa!
Jeg går og sikler på en Breitling nå om dagen, etter å ha ønsket meg dette i nærmere fem år.

Modellen jeg vurderer sterkest er den nye Colt Crono II (usikker på om jeg ønsker med lenke eller skinnreim med clasp)
Jeg er klar over at dette er "entry-level" klokken til Breitling og at den har quartz-drivverk, men er dette så ille? Har lest mye om den nye superquartzen Breitling har, og at denne er svært nøyaktig.

Drømmen er en Navitimer World, men jeg innser at denne er litt dyr å gå til innkjøp av før jeg er ferdig med studier og har kommet meg ut i fast jobb. Hva syns dere, er Colt Crono II et fint venteur? (kommer nok til å beholdes livet ut uansett)

Mvh
 
Hvis du likelr det syntes jeg du skal gå for det, har du evt sett på andre brukte modeller? kan være gode dealer og gjøre på bruktmarkedet.
 
Hvis du likelr det syntes jeg du skal gå for det, har du evt sett på andre brukte modeller? kan være gode dealer og gjøre på bruktmarkedet.

Glemte å nevne det at akkurat denne klokken ønsker jeg å kjøpe ny. Jeg er litt sær akkurat der, men det er noe med godfølelsen av å ha kjøpt noe i butikk :)