Bruvik

Denne modellen fungerer ikke i mine øyne, dessverre:( Og hva skjer med så tykke "ører" og så smal rem? Ser helt merkelig ut..

Liker at han har sneket en "professional" inn på skiven der. I en font som ikke var helt ulik den brukt på skiven til et annet ur med professional på skiven.

Liker at han har sneket en "professional" inn på skiven der. I en font som ikke var helt ulik den brukt på skiven til et annet ur med professional på skiven.

Fonten ligner på Speedmaster og ikke professional så da er han unskyldt ;) Eller det er han ikke, grusom klokke.

Fonten ligner på Speedmaster og ikke professional så da er han unskyldt ;) Eller det er han ikke, grusom klokke.

ja vet, hadde professional lignet så hadde det jo bare vært kopiering. Nå er det jo litt snedig, du får liksom positive asosiasjoner av å se på den, uten at du hel forstår hvorfor. fiffig! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Det må jo sies at det er et av de bedre designene fra Bruvik. Vil ikke si at han føyer seg inn i rekken av fashion-klokker, og han skal ha kudos for at han bruker automatisk urverk (og ikke quartz, som han brukte i Bruvik Fjord). Kanskje han endelig har lyttet litt til maset mitt? :p

+1.

Spørs om det kommer noen Bruvik på ønskelista i år heller:D, men skritt i riktig retning, og jeg synes det er et spennende prosjekt. (Gründermessig, mer enn klokkemessig.)

Ikke overraskende at Bruvik ikke blir applaudert inn her, men det finnes jo en halv verden der ute som ikke gir to blanke i hva som er inne i en klokkene. Er ikke til å stikke under en stol at jeg også får assosiasjoner til Moods, men til klærne, ikke klokkene. Og i mine øyne er ikke det negativt (understreker: klærne og forretningside, ikke klokkene) Dette er litt som klokkene jeg hadde likt om Moods laget.

Gleder meg til å følge utviklingen til Bruvik og håper at de en dag produserer ting litt mer i de baner jeg kan tenke meg også.

Om noen liker klokkene så er det blitt meg fortalt at prisene er diskutable ved en telefon rett til Rune. Mener det landet på 7000(ikke arrester meg om jeg tar feil) ink en ekstra rem (ønsket annen kombo, fikk med begge) for den eneste personen jeg kjenner med en fjord. Har ikke fått fiklet med den enda, men anledningen byr seg nok snart.

All den tid det er positivt med eit norsk urmerke som Bruvik, så sviktar det i utforming og design. For meg framstår årets eksemplar som noko som kunne vore plassert mellom Police og D&G i utstillingsvindauget til Bjørklund.

Om noen liker klokkene så er det blitt meg fortalt at prisene er diskutable ved en telefon rett til Rune. Mener det landet på 7000(ikke arrester meg om jeg tar feil) ink en ekstra rem (ønsket annen kombo, fikk med begge) for den eneste personen jeg kjenner med en fjord. Har ikke fått fiklet med den enda, men anledningen byr seg nok snart.

Prisen er blitt oppgitt til rundt 15 000,- av Bruvik selv. Fjord med quartz koster vell rundt 10 000,- så at han går under med automatisk eta verk tviler jeg litt på :) Men om man får rabatt med en telefon til karen har jeg ingen aning om. Men virker litt rart å gi over 50% rabatt over en telefon samtale, eller? :S

Prisen er blitt oppgitt til rundt 15 000,- av Bruvik selv. Fjord med quartz koster vell rundt 10 000,- så at han går under med automatisk eta verk tviler jeg litt på :) Men om man får rabatt med en telefon til karen har jeg ingen aning om. Men virker litt rart å gi over 50% rabatt over en telefon samtale, eller? :S

Nei,nei. :DPersonen jeg snakker om går i kategorien som ikke bryr seg om hva som er inni, så her snakker vi kvarts.
Beklager manglende poengtering. Var for å nevne at det kan jo være noe å hente på andre modeller også.

wfjord-automatic.jpg

Fra Tidssonens forside:
Bruvik lanserer ny helmekanisk utgave av Fjord

Flott artikkel! Men må si jeg grøsser virkelig over det urverket der! Roper "fake" lang vei :D Her burde han virkelig ha spandert på seg en annen rotor i det minste..

Ikke for meg. Men ønsker ham lykke til med salget.

Hva skiller en mekanisk klokke fra en helmekanisk, forresten :confused: ;)

Bump!

Flere av de nye Bruvik-modellene var ganske så flotte :)

Bilder og tekst fra TS
wDSC02142-1050x700.jpg

Bruvik Arctic Ocean 1 med sølvfarget urskive.

wDSC02105.jpg

Bruvik Arctic Ocean 1

wDSC02118.jpg

Bruvik Arctic Ocean 2

Arctic Ocean 1 forventes å ville koste rundt kr. 14.000 mens Arctic Ocean 2 trolig vil koste rundt kr. 18.000.

Redigert:
Jeg får rett og slett ikke fot for disse, uansett modell. Lurer på om det er den stygge, stygge logoen som gir et så billig inntrykk?

Jeg får rett og slett ikke fot for disse, uansett modell. Lurer på om det er den stygge, stygge logoen som gir et så billig inntrykk?

Jeg er helt enig, og det gjør ekstra vondt for meg som er fra byen til bruvik selv. Ønsker så gjerne at han skal levere noe jeg faktisk kan like og være stolt over i og med at det er fra "byen min" men har innsett at det aldri kommer til å skje. Han er opptatt av design(Som diesel også er på deres klokker) og ikke alt rundt.

Jeg synes skivene og visere ser billig ut på bruvik ur, får en følelse av plastikk som på min skx007 til rundt 1000 lappen!

Bruvik er på rett vei. :)

Skulle ønske at han hadde en litt mer enhetlig designfilosofi, og hadde et designelement som gikk igjen på alle klokkene.. Nå er det noen som ligner på Rado, andre på Omega Seamaster, Fossil og nå Longines...

Men, tommelen opp for at han holder ut.