Budgivning ved klokkekjøp

Da har du hørt feil? Den prisen må iallefall inneholde bytte av skive/glass etc... I Amsterdam betalte jeg 350 euro for service på AP Montoya.

Nei, jeg hørte ikke feil. Men det kan godt hende jeg ble fortalt feil. Ser det ligger på 10k sek her: http://www.nymansur.com/service#audemars

Jeg vet at Bjerke tar mer for service på en 15300, enn det Nymans gjør. Så jeg antar de gjør det på denne modellen også. Men hva det koster ellers i Europa har jeg ikke peiling på. Så jeg tviler ikke på at du betalte 350e :)

Da kan man kombinere service på AP med weekendtur i Amsterdam..... og fremdeles ha endel penger tilgode til red light district.

Beste salgsargumentet for å kjøpe AP jeg har hørt. Best salgsargumentet for noe egentlig :)

Nei, jeg hørte ikke feil. Men det kan godt hende jeg ble fortalt feil. Ser det ligger på 10k sek her: http://www.nymansur.com/service#audemars

Jeg vet at Bjerke tar mer for service på en 15300, enn det Nymans gjør. Så jeg antar de gjør det på denne modellen også. Men hva det koster ellers i Europa har jeg ikke peiling på. Så jeg tviler ikke på at du betalte 350e :)

Det var dette jeg fikk fortalt i samtale med en som jobber på Bjerke.

Enig med Mogens, det er ikke noe serlig bedre her enn på finn.
Det beste er "de" som kommer med skambud og som fortsetter å mase etter at man har takket nei, for ikke å snakke om "de" man kjører inn til hovedstaden for å møte som så begynner å prute igjen på en pris som er 30% under annonsert pris...:?

350 euro hørtes veldig lavt ut. Hva slags service ble gjort da? Det kan ikke ha vært standard femårs service, så mye rimeligere kan ikke ad være på kontinentet sml med norsk ad.
Her er for øvrig veiledende servicepriser satt av AP.
For øvrig vet jeg at serviceprisene for en ap chrono kan komme opp i 25k. Det har et forummedlem erfart, uten at jeg tror den klokken var mishandlet på noe vis.

Min oppfatning er at når man skal selge et produkt som er for spesielt interesserte så oppsøker man spesialistsider/forum, som f.eks tidssonen... For på slike forum vil man finne kunnskapsrike medlemmer som vet å verdsette ditt produkt og kjenner markedet. Men her får man lowball offers som gir deg bakoversveis og tilslutt må man legge ut på finn.no for å selge... Jeg synes det blir litt feil, men det er min mening!

For øvrig vet jeg at serviceprisene for en ap chrono kan komme opp i 25k. Det har et forummedlem erfart, uten at jeg tror den klokken var mishandlet på noe vis.

Det er noe av det mest ekstreme jeg har hørt:eek: Hvis ikke det ble gjort mye utover vanlig service da..

Nå har jeg kun solgt 4 klokker her inne, men har ikke opplevd noe i nærheten av slike skambud. I de tilfellene det har kommet inn bud som ligger et stykke under markedspris for de urene jeg har solgt, har de stort sett kommet med hyggelige forklaringer som "dette vil nok oppleves som et frekt skambud" og "da har du i det minste en back-up plan om du ikke får solgt". Min erfaring er derfor at TS ligger langt over Finn.no :)

Dersom klokken i annonsen tilsynelatende er overmoden for service og det ikke er tatt med i prisforlangende, synes jeg det er greit skamby litt. Service kan ofte innebærer betydelige ekstrakostnader.

Min oppfatning er at når man skal selge et produkt som er for spesielt interesserte så oppsøker man spesialistsider/forum, som f.eks tidssonen... For på slike forum vil man finne kunnskapsrike medlemmer som vet å verdsette ditt produkt og kjenner markedet. Men her får man lowball offers som gir deg bakoversveis og tilslutt må man legge ut på finn.no for å selge... Jeg synes det blir litt feil, men det er min mening!

Jeg har ikke samme erfaring som deg. Går med på at det er like mange bud under satt pris her, men færre bud som er latterlig lave enn på f.eks. Finn. Men jeg kan ha vært heldig:confused:

Det var vanlig service/rens og det er 1.5 år siden. Jeg har et ganske godt forhold til den forhandleren så mulig jeg fikk det litt rimeligere. Men priser som 13.000,- kroner og 25.000, - kroner høres veldig voldsomt ut... For 25.000 kroner byttet de sikkert skive? glass? visere? krone etc?? Jeg kjenner også en som "tørket" sin Breitling oppå en halogenlampe fordi den hadde litt dugg på innsiden av glasset. Han fikk prisoverslag på litt over 30.000,- kroner hoho.

350 euro hørtes veldig lavt ut. Hva slags service ble gjort da? Det kan ikke ha vært standard femårs service, så mye rimeligere kan ikke ad være på kontinentet sml med norsk ad.
Her er for øvrig veiledende servicepriser satt av AP.

At 7k for en klokke til 20k er reinspikka idioti er vel hevet over enhver tvil. Dette er budgiving som etter min mening hører finn.no til. Hadde ikke vært stort bedre om budet var på 10-12k heller synes jeg.

Men det kan være mange grunner til å gi bud som er mer enn 15% under prisantydning.

Dette blir helt generelle tanker uten noen tanker om dine annonser spesielt. Prutningsmonn på AP vet jeg ikke en skit om.

Noen klokker kan være vanskelig å prise, og vi ser jo innimellom klokker som bumpes ned 25%. De er så billig at du bare har lyst til å skrike, men det er bare at det er ikke akkurat det du er på utkikk etter, eller klokkekontoen er tom.

Andre ting kan være uvitenhet. Eks "jøss en speedmaster fra 68 til 14000. Det kan da ikke stemme, det gikk jo en fra 71 til 12000 for en uke siden. Han har sikkert bomma på prisen, jeg byr 10k jeg:roll:.

Hvis jeg skal gjette i ditt tilfellet kan det vel kanskje være at det blir litt lite marked her inne. Jeg vil tro at når du begynner å krysse 90k for en klokke så detter antall potensielle kjøpere litt. Dette er det kanskje fristende for noen å prøve å utnytte.

Jeg syntes folk må få lov til å gi hva enn bud de har lyst til. Det er jo ikke verre en å bare takke nei.. :)
Om man blir fornærmet av ett bud som er for alt lavt, da lurer jeg på hvordan man har det i den virkelige verden.. :confused:

Kan forstå at folk prøver seg litt når det gjelder AP'en, men her er det dessverre ingen fire-sale. De to andre tilfellene var en Rolex også den Breitlingen jeg har ute nå... Det er helt kurrante klokker som ikke er særlig vanskelig å prise.

Om man blir fornærmet av ett bud som er for alt lavt, da lurer jeg på hvordan man har det i den virkelige verden.. :confused:

Jeg sliter som bare ?%*n :D

Nei, men det er vel ikke helt det det går på. Jeg syns som noen har nevnt før meg her at det er greit å by "skambud" så lenge man mener det er riktigere pris og har en god begrunnelse.
Syns det nesten er frekt å by f.eks. 16k for en 14060 fra 98. Så lenge den ikke kommer på hyssing, og uten krone og glass da :)

Det maa vera lov aa prova seg paa eit skambud - og det er lov aa takka nei.
Har fatt ein del merkelige tilbod ved salg av gitarar, forstererar, MC etc paa Finn - og takker hoflig nei dersom det ikkje er intressant.
Daa maa folk vera saa pass smarte at dei ikkje maser og etterpaa.
Dersom dei fortsetter aa by langt under "fornuftig" pris saa kan du la vera aa svare (evt be dei dra til H****te :))

seriøse bud på 20 til 30% avslag synes jeg er helt ok
selger kan jo også komme med et motbud for hva han evnt vil selge for

det viktigste er at man har cash og gjennomfører handelen hvis man blir enige avtalt pris er avtalt pris, ikke begynn og prut mer når handelen gjennomføres

Jeg mener at et bud er lov så lenge det er gjort med en seriøs mening om å kjøpe det. Da er det realistisk å begynne 20-30% under pris og kanskje møtes halvveis. Et lettsolgt ur går jo fort uansett, så lave bud kommer ingen vei. 7k for en klokke til normalt 20k er slitsomt og frekt. Hvis de i tillegg tillater seg å mase.. Å fy faen!