Dagens kjøpetips

Det dukker fra tid til annen opp en og annen 16610 på finn til meget lav pris. Men vel sålangt ingen til svært få som har endt opp her, da vi gjerne heller poster link til annonsen, lar det gå litt tid så alle skal få sagt sin mening rundt genuinitet basert på alltid røva bilder og mangelfull tekst. Og whoops, har du sett ...så ble den solgt til en som sa "Jeg tar'n!!!" Mens vi driver og jammer ned selgeren med spørsmål om bokser og papirer samt servicehistorikk og garantier om ektehet, som i utgangspunktet ikke Engang har brydd seg nok til å sette seg inn i markedspris.
Så ja, du gjettet riktig ..."Jeg tar'n!!!" -får den, og plutselig er det ingen respons fra selger mer, samme hvor mye vi sier vi er interessert "bare det kan fremvises garanti for ektehet, eventuelt kan møtes hos en AD ..."

En 116610LN til røverpris ville jeg vært veldig skeptisk til, likt stort sett alt annet som er for godt til å være sant.

Det dukker fra tid til annen opp en og annen 16610 på finn til meget lav pris. Men vel sålangt ingen til svært få som har endt opp her, da vi gjerne heller poster link til annonsen, lar det gå litt tid så alle skal få sagt sin mening rundt genuinitet basert på alltid røva bilder og mangelfull tekst. Og whoops, har du sett ...så ble den solgt til en som sa "Jeg tar'n!!!" Mens vi driver og jammer ned selgeren med spørsmål om bokser og papirer samt servicehistorikk og garantier om ektehet, som i utgangspunktet ikke Engang har brydd seg nok til å sette seg inn i markedspris.
Så ja, du gjettet riktig ..."Jeg tar'n!!!" -får den, og plutselig er det ingen respons fra selger mer, samme hvor mye vi sier vi er interessert "bare det kan fremvises garanti for ektehet, eventuelt kan møtes hos en AD ..."

En 116610LN til røverpris ville jeg vært veldig skeptisk til, likt stort sett alt annet som er for godt til å være sant.

+1000

6 år siden 2008, så service bør vel være det første man foretar seg?

Ikke om klokken går fint. Forhandlere som sier 5 år, erfaringsmessig kan Rolexer gå inntil 10 år før service blir utført. Og nei, klokken blir ikke ødelagt om man ikke foretar service hvert 5 år!

6 år siden 2008, så service bør vel være det første man foretar seg?

Rolex anbefaler vel hvert 5. år. Men holder den tiden godt, skal hvert 7-8 år være helt innafor. Hvertfall når den er såpass ny.
Skulle jeg dypdykket med den, ville jeg nok hatt den på service for å sikre at O-ringen er i takt! :)

Sier ikke at den ikke trenger service, men bare at det ikke er noe umiddelbar hast.. (med mindre den har store avvik på tid som sagt)

Rolex anbefaler vel hvert 5. år. Men holder den tiden godt, skal hvert 7-8 år være helt innafor. Hvertfall når den er såpass ny.
Skulle jeg dypdykket med den, ville jeg nok hatt den på service for å sikre at O-ringen er i takt! :)

Sier ikke at den ikke trenger service, men bare at det ikke er noe umiddelbar hast.. (med mindre den har store avvik på tid som sagt)

+1

Noen som har noe å si om denne:

OMEGA SEAMASTER AQUA TERRA - FINN Torget

Det er jo åpenbart at dette er en 2500 og ikke 8500 som opplyst, men noe annet enn det? Har initiert kontakt med selger og spurt om flere bilder av urverket. Hva tror man om pris dersom denne er ekte? Ser veldig få av disse ute. Var en tilsvarende 8500 i våres til litt over 30k.

Edit: Referansenummer som oppgis er heller ikke samme modellen. Får se hva svaret blir, men når han ikke har papirene blir jeg skeptisk.

Redigert:
Hadde aldri gitt over 30 for en 8500 der plasten var tatt av. En trenger ikke være middels karismatisk engang for å få samme pris på en ny hos forhandler.

Altså, denne har gullbezel og midtledd. Finnes ikke lenger. Samme hode uten midtledd i gull koster rundt 45 ny

Når man skal kjøpe brukt i et slikt tilfelle må man regne inn service kost sammenlignet med en nyere eller nyservet. Når den faktisk trenger service er også avhengig hvordan den er blitt brukt (daglig, i rotasjon..)
:)