Dagens kjøpetips

Jeg har eid denne klokken tidligere og kan bare anbefale den på det sterkeste. 1000 kr er løp og kjøp-pris! Hvor ellers kan man finne et så pent dekorert urverk til tusenlappen???

http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/citizen-np1003-23295/

69ldNwD.jpg

Stor auksjon på chrono24 som starter om en times tid. Klokker fra alle merker, små til store.

Denne synes jeg var artig: 129 | Wristwatch Signed Omega, Switzerland, Around 1970 | Chrono24 Auctionata

Beklager, men den der lukter franken lang vei. kaliber 266 fra 1970? Her kan man fort bli lurt. Ser at de i ettertid har fått påpakk og korrigert til 40-50-tall. Eksperter? Don't think so. Re-dial også. Huff.

Jeg hadde i alle fall holdt meg langt unna.

Når det er sagt er vel Chrono24 en av de verste stedene å handle vintage.

Redigert:
Prøvde å finne litt info om denne, men det var ikke stort jeg fant. Visstnok en klokke fra overgangsperioden da GO gikk fra Glashütte (GUB) til Glashütte Original på starten av 90 tallet ifb med gjennforeningen av Vest- og Øst-Tyskland.

Noen her med kjennskap til klokken? Formening om prisen det spørres om?

@SpaceCowboy Ser du nevner frankenfare og generell vintageskepsis til chrono24, men noe kjennskap til denne?

Har noen skattepenger som brenner litt i lomma, og syntes denne så spennende og uvanlig ut :cool:

Redigert av en moderator:
Prøvde å finne litt info om denne, men det var ikke stort jeg fant. Visstnok en klokke fra overgangsperioden da GO gikk fra Glashütte (GUB) til Glashütte Original på starten av 90 tallet ifb med gjennforeningen av Vest- og Øst-Tyskland.

Noen her med kjennskap til klokken? Formening om prisen det spørres om?

@SpaceCowboy Ser du nevner frankenfare og generell vintageskepsis til chrono24, men noe kjennskap til denne?

Har noen skattepenger som brenner litt i lomma, og syntes denne så spennende og uvanlig ut :cool:

Er ikke så dreven på Glashutte da det fra et vintage-perspektiv er veldig vanskelig å orientere seg. Det er jo et sted i Øst-Tyskland som har/hadde en rekke klokkeprodusenter. Nomos i dag f.eks. i tillegg til GO. Her må eventuelt noen andre hjelpe.

Chrono24? Det virker på meg som en dumping-plass for vintage-klokker med luguber bakgrunn og det til meningsløse priser. Ja, nå setter jeg det på spissen, men jeg opplever f.eks. beskrivelsene på eBay som mer ærlige sånn generelt sett.

Har du penger som brenner i lomma er vintage-markedet definitivt ikke et marked du bør gå inn i. :) Så fremt du ikke kjenner veldig godt det du er ute etter da.

Er ikke så dreven på Glashutte da det fra et vintage-perspektiv er veldig vanskelig å orientere seg. Det er jo et sted i Øst-Tyskland som har/hadde en rekke klokkeprodusenter. Nomos i dag f.eks. i tillegg til GO. Her må eventuelt noen andre hjelpe.

Chrono24? Det virker på meg som en dumping-plass for vintage-klokker med luguber bakgrunn og det til meningsløse priser. Ja, nå setter jeg det på spissen, men jeg opplever f.eks. beskrivelsene på eBay som mer ærlige sånn generelt sett.

Har du penger som brenner i lomma er vintage-markedet definitivt ikke et marked du bør gå inn i. :) Så fremt du ikke kjenner veldig godt det du er ute etter da.

Hehe, det gjør jeg absolutt ikke, og styrer da pent unna.
Takk for svar, setter stor pris på den kunnskapen som mange her inne besitter :)