Dagens kjøpetips

Hvis dette er the real deal og som beskrevet er dette et varp. Tachyskiven gjør meg litt usikker, men håper noen kjøper denne før jeg gjør det, eller finner en god grunn til å la være og deler den med meg. :p
VINTAGE SEIKO HELMET 6139-7101 DAY DATE WHITE DIAL STAINLESS WATCH + BOX SET | eBay

Hmm

På disse trodde jeg Referansenummer 6139-xxxx skulle stemme overens med skive og baklokk.
Mulig jeg tar feil her men dette nummeret skal bety hvilken type kasse og skive som er på klokka. På mine komplette seikoer jeg har hatt oppigjennom så har disse stemt overens.

Men pen klokke
 
Hmm
På disse trodde jeg Referansenummer 6139-xxxx skulle stemme overens med skive og baklokk.
Mulig jeg tar feil her men dette nummeret skal bety hvilken type kasse og skive som er på klokka. På mine komplette seikoer jeg har hatt oppigjennom så har disse stemt overens.

Men pen klokke
Hm, det var jeg ikke klar over, har ikke sett det nevnt i noen av kjøpeguidene til 6139-modeller, men i tilfelle lukter det jo ikke helt bra.

@Oddemann: Pirsen er ikke eksepsjonell, men det er sjeldent (hvertfall da jeg fulgte med en del i fjor før kjøp) at de er i såpass god stand som det hevdes her (og ser ut til på flertallet av bildene). Men er et par av bildene av skiven jeg ikke liker helt, så mulig dette ikke er en like god deal likevel. Dersom selger snakker sant, bør imidlertid urverket være i god stand, noe som ofte er er problem med disse modellene dersom de har levd et langt og hardt liv i fuktigere strøk.
 
Redigert av en moderator:
Hm, det var jeg ikke klar over, har ikke sett det nevnt i noen av kjøpeguidene til 6139-modeller, men i tilfelle lukter det jo ikke helt bra.

@Oddemann: Pirsen er ikke eksepsjonell, men det er sjeldent (hvertfall da jeg fulgte med en del i fjor før kjøp) at de er i såpass god stand som det hevdes her (og ser ut til på flertallet av bildene). Men er et par av bildene av skiven jeg ikke liker helt, så mulig dette ikke er en like god deal likevel. Dersom selger snakker sant, bør imidlertid urverket være i god stand, noe som ofte er er problem med disse modellene dersom de har levd et langt og hardt liv i fuktigere strøk.

Takker for fyldig svar. Er jo så enormt mange modeller av desse Seikoer, at kan godt vere eg roter og....

Er ute etter en Seiko SAGN001, men det er ikkje å oppdrive....(!)
 
Redigert av en moderator:
Denne ser flott ut - og prisen er ikke hinsides. FSOT: Rolex GMT-Master II PEPSI 16710 D Serial RSC Serviced 2013 - Rolex Forums - Rolex Watch Forum

_MG_4883_zps47782bf1.jpg
 
Er dette god ? Ryddig annonse og virker seriøst. Høres bare smått utrolig ut.

Kjenner ei som var sammen med ham, og hun nevnte i en sammenheng at han hadde helt latterlig med klokker. Han selger også en Patek på finn. Rimelig sikker på at han er seriøs :)