Dagens kjøpetips

Åpenbart. Han har et fornavn som slutter på Y. :p

Var å kikket på denne idag. Desverre har jeg ingen tidligere erfaring med Daytona. Men det er noe med historien "uret er kjøpt av en tysker, på en bar i Thailand" som skurrer litt. Han har hatt uret i mange år og har brukt det lite, nå som urverket har begynt å gå dårlig velger han å selge den.
Uret gikk veldig dårlig og stoppet ofte. Chronograph funksjonene fungerte greit. Det var ingen utvendige detaljer som skrek"fake", den hadde en troverdig skive, kasse, bakside og glass.

Han oppga modellnr. til å være 6265 og serienr. på kassen var 2851490

Hadde jo vært tidenes funn om man fikk tak i "Big red" for 10K:eek: hehe
 
Det er veldig mange detaljer som er litt off. Alt fra font på skiven til lengden av markeringer på bezel. TANSTAAFL.
 
Selv om man skulle klare å prute den ned fra $4600 til $4000, vil den ligge på 30.000,- med frakt/mva/gebyr. Hvorvidt dette er dyrt eller ikke for akkurat denne modellen vet jeg ikke, men det er jo ca. dobbel pris ift. en vanlig Speedmaster. Hva vil du si, Space Cowboy, er ca. norsk markedsverdi for denne modellen?

En på WUS som prøver å flippe en Speedy Panda Apollo 11 LE. Skal ha for mye. Burde være monn for å prute både fordi den er dyr men også fordi boksen er noe slitt:

FS: Omega Speedmaster Pro Panda Moonwatch 3569.31 (Apollo 11)

Ja, og sjekk referansene! Alltid litt på alerten når man handler fra Asia, selv om Singapore burde være safe.
 
Selv om man skulle klare å prute den ned fra $4600 til $4000, vil den ligge på 30.000,- med frakt/mva/gebyr. Hvorvidt dette er dyrt eller ikke for akkurat denne modellen vet jeg ikke, men det er jo ca. dobbel pris ift. en vanlig Speedmaster. Hva vil du si, Space Cowboy, er ca. norsk markedsverdi for denne modellen?

Jeg vet ikke hva som er norsk markedsverdi, men denne LE-en, sammen med Apollo 15 ligger mellom USD 4000 og 5000 i det internasjonale markedet avhengig av stand. Slik jeg ser det (i alle fall ift pris) er det disse to LE-modellene som går for den høyeste prisen. Det er ikke bare oss som liker disse pandaene...
 
Start_ironi_og_tullpreik

Jeg og den store gruppen veloppdratte FINN-kjøpere har en god tradisjon av å allerede i titelfeltet skrive:
"Her kommer et tullete skambud!" - allt av respekt for den selgere som vil sortere bort slikt ;)

@mikkemus23

Ps. står ikke om noe om bytteforslag mot et pent brukt gulvteppe eller et parti vareprøver fra ukjent produsent

/slutt_på_ironi_og_tullpreik

Skille
Ser han har en Portofino inne til ~15 - høres spontant ut som godt kjøp
http://www.briljantwatches.com/en/items/show/?sku=1119
 
Redigert av en moderator: