Dagens klokke

Møkkavær-møkkaklokke
P1020808.jpg

Tøff bezel!
 
Trøtt som et bybud i dag. Orket derfor ikke finne frem noen ny klokke på morgenkvisten, men gikk for samme som igår! Helt greit :)

IMAG0275.jpg
 
Bronseklumpen er på i dag
D3E7D8E9-57A7-48A8-9208-4DEF23902C80-858-000000E2A1AF2F59.jpg


Den er større enn LümTec'n med sine 47 mm men bærer lett likevel, spesielt på matchende kanvas.
 
deilig å få slengt på seg godsakene etter en slitsom dag på jobb med seiko 5 military på armen :)

IMG_0505.jpg


klokka ble kommentert av en annen tilfeldig klokkeentusiast, som bar en meget pen longines :D
*tro på menneskeheten gjennoprettet*
 
Takk for det ;)
Første dag på jobb med D800'n idag (brukte før et D300) og må virkelig si at det er noe helt annet å jobbe med :D
Eneste som er litt dumt, men det har du vel merket, er størrelsen på bildene.
Før la en RAW-fil på rundt 12-15, nå er det 70-80mb, minnekort må det investeres i:p

Håper du er flinkere til å poste klokkebilder med 800'n enn jeg er:p
 
Takk for det ;)
Første dag på jobb med D800'n idag (brukte før et D300) og må virkelig si at det er noe helt annet å jobbe med :D
Eneste som er litt dumt, men det har du vel merket, er størrelsen på bildene.
Før la en RAW-fil på rundt 12-15, nå er det 70-80mb, minnekort må det investeres i:p

Håper du er flinkere til å poste klokkebilder med 800'n enn jeg er:p

Har bare hatt det noen dager, så jeg har knapt nok brukt det ennå. Fant imidlertid raskt ut at filene ble svære, ja. Etter tips fra Nikonguruen Thom Hogan kjører jeg nå 14-bit RAW "komprimert uten tap". Reduserer filstørrelsen litt, uten å påvirke kvaliteten i det hele tatt (ifølge Hogan).
 
Jeg fikk tips om å ta kompremeringen helt av, men om 14bit ikke foringer kvaliten slår jeg på det med en gang;)
Kos deg med kamera, det lille jeg har brukt det virker veldig overbevisende:)

Beklager OT