Dagens klokke

Prøver å holde meg på tema, @Frodo. Min var riktignok for dydig til å ta hull i ørene.

2013-04-25075641_zps15c08a75.jpg
 
Redigert av en moderator:
Hvitt idag:

21E5B17B-23D1-4D85-B015-B294F144CF05-13992-000008AEA6293AAC.jpg


Edit: Gratulerer med en vanvittig flott klokke, @HCWL. Hvis det var denne som var på vei, skjønner jeg fortvilelsen da pakken forsvant. Det eneste problemet med å kjøpe en slik er at det knapt er trinn igjen på den horologiske stigen :)
 
Redigert av en moderator:
I dag poster dagens idiot dagens klokke:
DSC_0259_zpsfba0be60.jpg


Sliter med en gutt på 2,5 år som våkner med et høylytt utsagn "Ferdig sove" mellom kl 05-06, hvilket er for tidlig! Kjøpte derfor en såkalt dag/natt klokke (digital, ikke swiss-made) som gir lys til den sovende kaninen når det er natt og lys til den våkne kaninenen når det er dag. Jeg stilte inn klokka til at dagen begynner kl 06 (kunne gjerne vært senere, men bør visst ta det skrittvis, og kl 06 er en seier!) og brukte lang tid til å forklare guttungen at det ikke er lov å stå opp før kaninen har våknet. Dere er venner. Ikke vekk kaninen. Osv. Han syntes dette var kjempespennende og ville sovne raskt for kaninen sov jo (jeg hadde aktivert nattmodus før leggetid). Flott! Men! Klokka 0530 våkner jeg av at ungen skriker så hele nabolaget våkner: "KANINEN ER VÅKEN - STÅ OPP!!!". Jeg har stilt klokka feil! Premieidiot! Så nå er det bare å krype oppi papirsøpla å lete etter bruksanvisningen:) God dag til dere andre, håper dere sover flere timer i døgnet enn meg om dagen.


Nå er det et par uker siden kaninen kom i hus, blir nå vekket 0610, presis og som ønsket, hver morgen = klokka funker!!!

Så alle småbarnsforeldre i samme situasjon: løp og kjøp:)