Dagens klokke

Leker litt med tanken om å lage min egen Winder i dag, ser ut til å fungere fint med en kjip servo fra bukta :)
Doo eeeeet! Det har jeg hatt lyst til lenge. Den Arduinoen (?) Du har der, burde vel kunne kontrollere fire stykker i en klokkeboks enkelt?
 
Doo eeeeet! Det har jeg hatt lyst til lenge. Den Arduinoen (?) Du har der, burde vel kunne kontrollere fire stykker i en klokkeboks enkelt?

Joda, muligheten er mange med en Arduino(Flere PWM utganger som kan brukes til servoer). Men planen er å lage ett vell fungerende program og bytte ut Arduino`en med ett egenprodusert printkort med mikrokontroller og nødvendige tilhørende komponenter. Men vi får se :)
 
Redigert:
Dagens dobbel, har vært noen dager siden sist.
7PAc8oc.jpg

W0hVmf1.jpg
 
Redigert:
En fantastisk pinse går mot slutten. Med supert vær, mange dagers hagearbeid og Seiko var det finfint å gå i bursdagsselskap ikledd patek-en.

IMAG0148_zps0f83a08d.jpg


Imorgen ettermiddag er det frem med seikoen igjen. Da har vi fått felt fire store trær, som far i huset må rydde opp. Dermed er ukens agenda satt.
 
Nytt på armen idag. efter ett snabbt byte med mogens på förmiddagen så ramlade en DJ II hem, på onsdag väntar nytt och lite speciellt ur, håll ut :)


rollie_zps27987d5f.jpg
 
Dagen klokkebilde tatt fra Heggmotinden i Bodømarka, 798 moh.
e0356f58ae7d92a8166c14efe4d984e6_zps8bd4c545.jpg

Fantastisk utsikt!
84b3e858a15937482ca078e0219779f9_zpsa26a897f.jpg
 
Nydelig kveld for en fisketur! Ambassadeur snellen har den samme fine kombinasjonen av facinerende mekanikk og estetikk som et mekanisk ur.

null_zps066d36ec.jpg