Dagens klokke

Ikke ofte jeg ser henne gråte, med denne Rolex'n klarte dette ;)

Kjøpt hos Saastad i Porsgrunn nylig. Var også i kontakt med Bjerke på Karl Johan vedr kjøp, men valget av AD var lett. Saastad anbefales!

Er den ikke fin :p

Hehe, pent. Gråter hun like mye når hun finner ut at du egentlig kjøpte den for å bruke den selv? ;)
 
He he, den er nok litt for femi for meg 36mm, blomsterskive og diamanter. Jeg er meget tilfreds med at HUN bruker den og hun får ingen konkurranse :D

Det var godt å høre. Klokka var forøvrig skikkelig kul, tror jeg skal unnlate å vise den til min bedre halvdel... :rolleyes:
 
Geee...Her snakker vi voksen gave. Jeg vet ikke hva som hadde skjedd om jeg hadde kommet hjem med noe sånt - men det hadde neppe blitt gledestårer, for å si det sånn (mht til prislappen) :)
 
Det var litt av en gave, mazzuoli!

Må følge opp med litt Rolex...
SD i dag!

4619489d.jpg
 
Spitfire UTC idag. Den har fått ny rem, som etter min mening passer bedre til et pilotur. Remmen er den samme som sitter på "Father and son"-piloturene fra IWC.

P1000636.jpg
 
Flott ur Hoppavgårde, men hva slags springkniv er det som ligger i bakgrunnen da :eek: Eller er vell foldekniv kanskje ved ettertanke. Litt OT, men den likner veldig på den Sicilianerene brukte når Asterix var der :mrgreen:
 
Flott ur Hoppavgårde, men hva slags springkniv er det som ligger i bakgrunnen da :eek: Eller er vell foldekniv kanskje ved ettertanke. Litt OT, men den likner veldig på den Sicilianerene brukte når Asterix var der :mrgreen:

Haha - du tenker på Asterix på Korsika, hvor en omtrent slik dialog utspiller seg mellom en korsikansk landsbyhøvding og fersk romersk patruljeleder som har vært dum nok til å snakke til førstnevntes søster:

"Snakker du til min søster?" "Jeg bare spurte om veien" Er du interessert i søsteren min?" "Neneneida! Jeg er ikke interessert i søsteren din. Jeg liker henne ikke engang. Jeg bare spurte om veien" "LIKER du ikke søsteren min?" (Klikk, og plutselig har høvdingen en kniv i hånden) "Nei...ææh..jeg mente det ikke slik. Selvfølgelig liker jeg din søster. Men jeg skulle bare spørre om...""HVA ER DET DU SIER? LIKER DU SØSTEREN MIN?"

Men kniven som har sneket seg med på bildet egner seg nok ikke til skremme legionærer med. Det er en foldekniv i springknivutførelse, bestilt fra den sagnomsuste Hobbex-katalogen tidlig på åttitallet, og betalt med surt opptjente flaskepantpenger. Etter nesten å ha blitt konfiskert av min far ved ankomst, ble den gjemt i en skuff i årevis inntil den ble gjenoppdaget og satt til den eneste form for arbeid det billlige stålet kan tåle: Brevåpning.
 
Du har god husk Hopalong. Kan ikke huske akkurat den situasjonen der, men så begynner det å bli en stund siden jeg leste pappas førsteutgaver i filler.

Forøvrig dagens:

2dc35915.jpg
 
Bare for å avslutte knivdigresjonen, her er deler Korsika-sekvensen (riktignok på tysk): :p

..............................................
schreck_studicus.jpg
....................................................

s3gio1.jpg
 
Blir fryktelig OT her nå men, den historien minner meg om noe bestefar min opplevde på 1920tallet, han var på frierføtter, og beilet et pigebørn som bodde i strømmen rett ved hisøy,Arendal, han måtte gå fra sentrum og til strømmen hver gang, ca midtveis så passerer veien gårdalen, et kjent tilholdsted for fantepakk fra gamle dager.
Første gang han passerte så hilste de, han torde ikke si noe, og da kom det: hilser du ikke? med påfølgende ørefik og juling... hehe. Neste gang han gikk forbi så hilste de, hvorpå han hilste tilbake, og da kom det: svarer du også? med påfølgende ørefik og juling... skal ikke være lett, men han ble jo gift med piga og greier så det løste seg vel.