Dagens klokke

5576721220_af442a8338_b.jpg

Slapper av før kveldens festiviteter med PAM 312 på tyrkisk ammo, watchtime og Ardbeg 10 yrs i glasset... Life is good :D:D:D

5577380706_a91e5109dc_b.jpg

Slapper av før kveldens festiviteter med PAM 312 på tyrkisk ammo, watchtime og Ardbeg 10 yrs i glasset... Life is good :D:D:D

Ardbeg !!!! Se det se det. Ikke for hvem som helst og ikke like enkel å finne alltid. Tørr jeg anbefale Bunahabhain og Glen Dronarch. Den siste kan være noe vanskelig å spore opp. Den første er relativt grei å få tak i.

Frode.

Wow, Frode!

Det der var jo... Uuuhm.. Også en sak å dra ut av skuffen..! :mrgreen:

Hvor er viserne, hvordan viser den tiden?? :confused:

Ja de skuffene mine har mye rart kan du tro :D

Men Swatch klokka er mer for dem med god tid. Hele sirkelen med "solkorset" (?) inni roterer. Så det er bare å velge seg en av strekene som timeviser. Minutt viser og sekund viser finnes ikke :roll:

Ved siden av den ene "armen" er der noe grafisk "søl". Dette er hjelpemiddelet for å huske hvilken "arm" som er benyttet som time viser. På bilder er klokka ca. 16:00 :p

Frode.

Selv om en har stirret på urskiven tusenvis av ganger, kan en likevel oppdage noe nytt:)
Eterna´s logo består av fem baller i sirkel, som er symbolet på ball bearings som de i sin tid oppfant. Kikket på klokken tidligere i dag og la merke til at når datoviseren står på 31, dekker den den øverste ballen i logoen, men erstatter den med en lumedot og utfyller logoen den delvis dekker til! Det kan diskuteres om dette er intensjonen i designet, men det er likevel etter min mening en morsom detalj :D
(beklager dårlige bilder, jeg har hverken talentet eller utstyret til å ta makrobilder)

P1000448.jpg

P1000446.jpg

Ardbeg !!!! Se det se det. Ikke for hvem som helst og ikke like enkel å finne alltid. Tørr jeg anbefale Bunahabhain og Glen Dronarch. Den siste kan være noe vanskelig å spore opp. Den første er relativt grei å få tak i.

Frode.

Ardbeg er ikke for pyser nei. Kraftig smak, men god! De andre to som du nevner har jeg aldri hørt om men skal notere meg navnene og se om jeg ser dem neste gang jeg er ute å reiser eller er på polet....

Ja de skuffene mine har mye rart kan du tro :D

Men Swatch klokka er mer for dem med god tid. Hele sirkelen med "solkorset" (?) inni roterer. Så det er bare å velge seg en av strekene som timeviser. Minutt viser og sekund viser finnes ikke :roll:

Ved siden av den ene "armen" er der noe grafisk "søl". Dette er hjelpemiddelet for å huske hvilken "arm" som er benyttet som time viser. På bilder er klokka ca. 16:00 :p

Frode.

Artig sak!
Jeg kan like tanken på et dressur med kun timeviser. Man trenger jo egentlig ikke mer i festlige lag. :p

Dama: "Seiko, for et kult bilde! Forresten, er det en Seiko?" Ikke værst! :p

Fett bilde og fet klokke ragamuffin!

:D:D:D

Jeg er forøvrig voldsomt kjedelig. Samme klokka på 5 døgnet (den må jo kjøres inn...sjønt, den har jo blitt innkjørt i 32 år allerede av en eller annen)
16014
5577139887_00df582be5_o.jpg