Dagens klokke

Falleriii falleraaa, trallallalaalaaala og så bortetter...

002-8.jpg

6248915455

http://www.flickr.com/photos/66103472@N08/6248915455/

Komansirskie'n på rastafari Nato. Regner med litt pepper for denne, men det er en genial "undercover" klokke på østkanten:D Norge i et nøtteskall, uten å gå nærmere inn på politikk. De innvendige gjengene på kronen er ødelagt, og den taper drøye 5 min pr. døgn. Kjøpt på ebay, og betalte mer for porto enn selve uret;)

Har lest nøye gjennom opplastiningsguiden til krille, håper bildet dukker opp som det skal (etter mye hassel sist).

Ha en god dag folkens!

Crap! tror ikke det er meningen at jeg skal få lagt ut bilder på sonen :(

Trykk på linken du har lagt ut, når bildet kommer opp høyreklikker du og velger en str. (velg large da forumet uansett endrer det til standar størrelse). Når bildet igjen dukker opp høyreklikker du igjen, om du sitter på en mac kan du velge "Kopier bildeadresse" har du widows velger du "egenskaper", der står bildeadressen som du enkelt kopierer ved å markere teksten så trykke ctrl+c. Når du så skal legge inn innlegget ditt trykker du svar på tråd også trykker du på bildet av bildet som er over tekstboksen du skriver innlegget ditt i. Da kommer det opp en ny tekstboks som du limer inn bildeadressen din, og tada! Bildet ditt vises til hele verden!

6248915455_f317787832_b.jpg

WOW!

Nå, og først nå, la jeg merke til at den har nedsenkede subdialer.
Fyttirakker'n for ei klokke. Og denne har jeg ikke likt før i det aller siste. Det kan ikke bare være fargesynet det er feil på her. Mulig jeg holder på å miste gangsynet også - eller kanskje er jeg i ferd med å få det..?

Jeg hadde min Speedy en stund også før jeg fant det ut. Og det til tross for at jeg visste at de skal ha denne formen. Jeg trodde faktisk det var flere varianter av skiven, og at min ikke hadde knekken i kantene. Er nok ikke du som er halvblind, i flatt lys er det veldig vanskelig å se. Bildet på platespilleren er tatt med skarpt spotlys på skrått inn.

For øvrig er det en eldre variant av skiven der midtdelen av hovedskiven er hevet.

Enig i at klokken er flott, som de fleste her inne vil være tror jeg. Speedy er i mine øyne den ultimate design når det gjelder komposisjonen av elementene på skiven kombinert med hele kassen og alt. Alle proporsjoner og linjer er perfekte. Det er liksom ingenting å kritisere eller sette fingeren på. Denne balanen gjør at en skive og bezel pakket med hvitt på svart fremstår som balansert og behagelig å se på. Det finnes penere og langt mer eksklusive ur, men IMHO ingen med så godt design om man bruker ordet i rette forstand.

Laco flieger i dag:
TBE_0386-1.jpg

Enig i at klokken er flott, som de fleste her inne vil være tror jeg. Speedy er i mine øyne den ultimate design når det gjelder komposisjonen av elementene på skiven kombinert med hele kassen og alt. Alle proporsjoner og linjer er perfekte. Det er liksom ingenting å kritisere eller sette fingeren på. Denne balanen gjør at en skive og bezel pakket med hvitt på svart fremstår som balansert og behagelig å se på. Det finnes penere og langt mer eksklusive ur, men IMHO ingen med så godt design om man bruker ordet i rette forstand.

Helt enig her :) Speedy er så nær "perfekt" klokkedesign det er mulig å komme, hvis man skal dømme ut ifra lesbarhet og funksjonalitet, samt estetikk. Er det flere her som har lagt merke til at hvis man tenker seg en trekant over øverste del av skiven, med spissen midt over Omega-symbolet, og begge sidene nedover følger "Speedmaster" og "Professional"-skriften, vil trekanten ende midt i de to subdials'ene kl 3 og 9. Flott detalj, spør du meg.
Den er også en av svært få klokker som kan ha fire forskjellige skrifttyper på skiven og få det til å se bra ut.

Pluss at klokken er ekstremt lettlest. Jeg har ofte brukt den til å ta tiden på NDB-approaches og lignende under instrumentflyging, og det holder alltid med et kjapt blikk ned på skiven.

Kronografer blir ikke stort bedre enn Speedy :)

Fant den!

Ikke noe makrobilde, men det beste nærbilde jeg får til. Måtte frem med lupen for å finne den.
Her har nok urmakeren også vært litt slurvete, så jeg får klage til selgeren og be om en kreditering;)

024-3.jpg

Her nede i bygda ligger tåka tjukk som bomull så jeg tok en tur opp til en kompis litt lenger opp i bygda.

Samme motiv på alle tre bilder. Skogshorn i Hemsedal kan skimtes i bakgrunnen ca 30 km unna.

010-6.jpg

012-5.jpg

011-3.jpg

Sånn ser det ut fra 700 moh i dag - vakkert, ikke sant!

017-3.jpg