Dagens klokke

Flotte bilder, Minuteman. Onkelen min har hytte i Vestre Slidre, og jeg har kjørt derfra og over fjellet til Hemsedal flere ganger :)

Espenbki og jeg møttes til et uformelt mini-GTG i ettermiddag.
Dårlig med traktement hos vertskapet, men så var også spisebordet stort sett fullt av klokker med tilbehør.

014-4.jpg

015-6.jpg

Dagens dobbel

016-3.jpg

Takk for hyggelig besøk, Espen!

Takk det samme. Ser du stadig oppdager nye ting med speedyen. Kult med en klokke som utvikler seg da. :)

Helt enig her :) Speedy er så nær "perfekt" klokkedesign det er mulig å komme, hvis man skal dømme ut ifra lesbarhet og funksjonalitet, samt estetikk. Er det flere her som har lagt merke til at hvis man tenker seg en trekant over øverste del av skiven, med spissen midt over Omega-symbolet, og begge sidene nedover følger "Speedmaster" og "Professional"-skriften, vil trekanten ende midt i de to subdials'ene kl 3 og 9. Flott detalj, spør du meg.
Den er også en av svært få klokker som kan ha fire forskjellige skrifttyper på skiven og få det til å se bra ut.

Pluss at klokken er ekstremt lettlest. Jeg har ofte brukt den til å ta tiden på NDB-approaches og lignende under instrumentflyging, og det holder alltid med et kjapt blikk ned på skiven.

Kronografer blir ikke stort bedre enn Speedy :)

Vet at dette er litt teit men: pluss een!!

Grønt i gryta og grønt på armen :)

Men som svar, ja, maten var veldig god. Lavkarbo på sitt beste :)

6249080429_f279c683d0_b.jpg

Sånn, da har jeg gjort fra meg for denne gang. :D

Jeg hadde tenkt å legge ut en post for å spørre om hvordan folk går fram for å ta bilde av klokkene sine. Dvs uten at deres omgivelser/bedre halvdeler ler seg skakke eller ringer etter profesjonell assistanse. Men her fikk jeg altså en åpenbaring, man tar "dagens" på do mens man tar "dagens" :D

Pent! Det er mange som har gode kandidater til sonens peneste klokke, men denne er helt i tetskiktet!

Takk skal du ha! Tøff konkurranse der, jeg vet om mange kandidater :D

Idag var det vått og grått. Men det hjelper med noe hyggelig på hånden :D

IMG_20111017_093133.jpg