Dagens klokke

Explorer i dag.

IMG_6614.jpg
 
takker for daytona kommentarene:D for ordens skyld er det "kun" en SS daytona men med skiven for hvitgull modellen, samme opplegg som Anders gjort her på forumet hvis jeg husker riktig
 
Nattens klokke er min nye Helson Shark Diver på medfølgende gummirem. Rett og slett ett monster av en klokke som jeg allerede har blitt glad i! Legg merke til tiden... 03.45. På fergen på vei mot Stavanger, Kristiansand, Hirtshals og tilslutt U2 konsert i Horsens!

793fef49.jpg
 
takker for daytona kommentarene:D for ordens skyld er det "kun" en SS daytona men med skiven for hvitgull modellen, samme opplegg som Anders gjort her på forumet hvis jeg husker riktig

Feeeet! En utrolig vellykket kombo :D Gratulerer så mye!
 
takker for daytona kommentarene:D for ordens skyld er det "kun" en SS daytona men med skiven for hvitgull modellen, samme opplegg som Anders gjort her på forumet hvis jeg husker riktig

Den likte jeg også KarlFr
Gratulerer

Jon
 
Startet dagen med lunsj på Kolonihagen kafe på Frogner. Kan anbefales på det sterkeste ;)
DSC00016.jpg


Så gikk turen til Frognerparken så vår Yorkshireterrier kunne gjøre sitt fornødne hehe.
DSC00017.jpg
 
Mitt siste kjøp. Svært lenge til neste gang!
P1040009.jpg


En fantastisk Milgauss! Var skeptisk da det var mye blankt men hadde en plan på både å få den på rem og eventuelt børste kassen og/eller bezel. Men da den kom på rem var det som om den totalt forandret seg! Ikke lenger aktuelt med børsting.

Er nå på en Rally men hadde planer om diverse nato/zulu med innslag av grønt og/eller oransje. Men da den kom på mørkebrun rem var det for meg helt opplagt at dette var den rette fargen. Den får en aura av vintage da markørene for 3,6 og 9 ser ut til å ha patina (mer på bildet enn i røynda). Og glasset minner om en gammel cola-flaske... De runde formene på kassen lager et enkelt men kraftig uttrykk. Med perfekt størrele. Ingen dato eller kronebeskyttere gjør det til et rent design med sekundviseren som en herlig kontrast.
P1040011.jpg

P1040015.jpg


Det grønne glasset varierer i forskjellige varianter av grønt alt etter lys og vinkel. Og kontrasten med det oransje gjør det hele til et fantastisk fargespill. Men litt mer avdempet enn forventet (selv om jeg hadde prøvd en Milgauss på hånden et par ganger tidligere). Derfor utelukkes innslag av grønt og oransje i remmen. Tror jeg.
P1040072.jpg


Blir nok lenge til neste gang jeg dere hører fra meg. Har laget en tråd over mine klokker der jeg forklarer dette.

En stor takk til alle dere svært hyggelige mennesker som deler min interesse for klokker! Fortsett med å poste alle deres fantastiske klokker. Jeg vil følge med. På gjensyn!