- Medlem
- 25. nov. 2008
Ikke en veldig god match til maten, men Knewitz sin chardonnay er rett og slett grisegod!
Jeg tok anbefalingen til @Golfballen og bestilte noen av disse. Synes den var voldsomt lukket rett etter åpning, men etter en time eller så ble det ordentlig ålreit til fredagspizzaen.Ville prøve noe nytt i helgen og etter litt lesing endte valget på en flaske med Blaufränkisch. Nærmere bestemt en Prellenkirchen fra Dorli Muhr.
Ganske lukket ved åpning og trengte gode 1.5t for å åpne opp. Sursøt skogsbærfrukt, lakris og noe urter. Fin spice. Leskende syre og avslepne tanniner. Ganske juicy og relativt slank.
Var litt skeptisk med en gang men etter luft var dette en veldig positiv overraskelse. Drakk denne uten mat, men tror den vil funke knallbra som pizzavin. Veldig godt kjøp til 250kr!
Vis vedlegg 357352
Blitt husets rødvin denne hos oss
Og jaggu blir det ikke et forsøk her også. Pizza og PreklenkirchenJeg tok anbefalingen til @Golfballen og bestilte noen av disse. Synes den var voldsomt lukket rett etter åpning, men etter en time eller så ble det ordentlig ålreit til fredagspizzaen.
Vis vedlegg 358034
Et veldig hyggelig bekjentskap ja. Har COS Frapatto som en av favorittene, men her kan det bli konkurranse.Funket det?
God? Tester nok en Bourgogne Pinot selv i kveld. Har gitt denne typen flere forsøk og klarer ikke konkludere med annet enn terningkast 3,5. Enkelte ganger 4. Akkurat den der har jeg ikke testet. Taste notes?Jobber meg gjennom vinhylle
Vis vedlegg 358813
Ja, den lå nok rundt der.God? Tester nok en Bourgogne Pinot selv i kveld. Har gitt denne typen flere forsøk og klarer ikke konkludere med annet enn terningkast 3,5. Enkelte ganger 4. Akkurat den der har jeg ikke testet. Taste notes?