Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Denne er kosher, inkl. lenke! Tipper han har en reserve på ca. 2000 dollar, kanskje litt mer. En slik en, med original lenke, burde ende på ca. 2400-2800. Antageligvis nærmere 2800 siden lenka medfølger.

Såpass mye? Nå er jeg litt grønn, men er det noe spesielt med denne Speedyen?
 
Såpass mye? Nå er jeg litt grønn, men er det noe spesielt med denne Speedyen?

Nei, ikke noe spesielt, men det er jo en tidlig 145.022. Den er også original.

I norske kroner er det ca. 15.000-18.000, noe som jeg oppfatter som et snitt på disse 145.022 referansene, gitt originalitet og service. Tilstand er viktig: mer herja, nye visere osv. drar ned prisen. Denne er helt original, jf. mitt overslag. Er den uservet kan dette også dra prisen ned.

Ellers: Markedet bestemmer. Det blir morsomt å se hvor denne havner hen.
 
Hva bør prisen være på disse Hamilton 600-klokkene?
@SpaceCowboy
Edit: Fant prisantydning på din eminente blogg :)

Hva tror folket om denne?
Hamilton Compressor 600 Diver's watch. | eBay
$T2eC16FHJGYFFkye9bD3BR5mgG8hpg~~60_57.JPG


Kan samtidig spørre om en annen ting da jeg har en annen Hamilton 600 på radaren også i litt røffere stand: Er det en smal sak å få byttet plexi på disse?
 
Redigert av en moderator:
Hva bør prisen være på disse Hamilton 600-klokkene?
@SpaceCowboy
Edit: Fant prisantydning på din eminente blogg :)

Hva tror folket om denne?
Hamilton Compressor 600 Diver's watch. | eBay
$T2eC16FHJGYFFkye9bD3BR5mgG8hpg~~60_57.JPG


Kan samtidig spørre om en annen ting da jeg har en annen Hamilton 600 på radaren også i litt røffere stand: Er det en smal sak å få byttet plexi på disse?

I denne standen ville en ny-servet klokke ligge på ca. 6000 vil jeg tro. Denne har to år på baken og man må regne med en service i løpet av et par år. En service koster ca. 2000. Derfor ville jeg bydd 4000 for den for å ta høyde for en service i løpet av de neste 2 årene.

Når det gjelder plexi, har jeg aldri hatt behov for å skifte min. Her må andre på banen. Standard plexi til en kompressor-kasse, @Arcticboy? Tror nok at det å få byttet glasset ikke er så vanskelig, spørsmålet er mer om det er tilgjengelig.
 
Redigert av en moderator:
Jeg kommer ikke til å gå for denne, men her har man kanskje mulighet til å plukke opp en veldig billig Hamilton 600. Glasset bør fikses, men urverket har ifølge selger nettopp hatt service. Man finner ikke denne ved å søke på "hamilton 600" så det kan hende den går godt under radaren :) Men her må man være rask!
RARE VINTAGE HAMILTON AQUA-DATE SUPER COMPRESSOR 1960
$_57.JPG
 
Denne gikk vel strengt tatt billig ($1890)

Ja, det må jeg si! En liten service, og denne går fort for en 15.000-18.000. Med MVA vil denne ligge på ca. 14.400 inn til Norge. Dette viser at det er mulig å gjøre gode kjøp på bukta så lenge man vet hva man skal se etter. :)
 
Nemlig, problemet er bare det at vi som vet hva en Heuer Pasadena som dette er verdt, vet at prisen på denne Finn annonsen er helt på trynet!
Tidligere har han prøvd selge den for 28.000,-. For den prisen kan du få en vintage Heuer Monaco.... Eller Siffert Autavia...

En så sliten Pasadena ville ikke jeg gitt mer enn USD 500 for.... Ganske fine eksemplarer kan man finne på Ebay for under USD 1.000...

Mitt råd er, styr unna denne...

Mvh

Jarl

Nå ligger klokken også ute hos Brilliantwatches for en enda litt høyere pris. Jeg synes det er synd at Jonny "låner" bort kredibiliteten sin på denne måten, og jeg tror at i det lange løp vil han tape på det.

Heuer Pasadena 750-501 280-GX - FINN Torget
 
Nå ligger klokken også ute hos Brilliantwatches for en enda litt høyere pris. Jeg synes det er synd at Jonny "låner" bort kredibiliteten sin på denne måten, og jeg tror at i det lange løp vil han tape på det.

Heuer Pasadena 750-501 280-GX - FINN Torget

Enig, bortsett fra det med lange løp. Jeg tror han taper på det - også på kort sikt. Kredibiliteten er det (aller) viktigste man har i hans bransje. Men det er jo hans valg...
 
Jeg kan ikke si mer en at den var VELDIG pen! Håper du fikk den ? :D

Og der var den borte ja.. Fikk ikke den nei. Har ikke satt meg nok inn i Heuer til at jeg turte å hoppe på den uten noen hjelp herifra. Tror kanskje jeg må lese meg litt opp på Heuer da det er fryktelig mye fint å finne. Denne var jo ganske så billig så dersom den var kosher så håper jeg at noen andre her inne var heldige og fikk den :)
 
Og der var den borte ja.. Fikk ikke den nei. Har ikke satt meg nok inn i Heuer til at jeg turte å hoppe på den uten noen hjelp herifra. Tror kanskje jeg må lese meg litt opp på Heuer da det er fryktelig mye fint å finne. Denne var jo ganske så billig så dersom den var kosher så håper jeg at noen andre her inne var heldige og fikk den :)

Så synd!

En service så hadde den sikkert vært grei. Til neste gang: Bruk onthedash.com, utrolig bra nettsted, men "øv" deg med å navigere noen ganger på referanser du kanskje egentlig ikke kunne ha tenkt deg, basert på f.eks. eBay-annonser. Sjekk for franken/fake (vel, mest franken). Nettstedet kan være litt tricky å finne frem i synes jeg.

Da kan du relativt kjappt, når noe sånt dukker opp, få verifisert modellen og sveivet den inn... :)

PS: Jeg fikk ikke sjekket den Carrera-en der. Kanskje et bra øvingsobjekt?
 
Carrera = kosher

Den Carreraen var et kupp. Den manglet den indre minuttregisterringen som sitter i glasset. Den er vanskelig å finne og vil koste endel. Men ellers var denne veldig bra, og gikk til innbruddspris...

Skulle gjerne plukket opp den selv...

Westmouth: Den Skipperen er meget fin. Det er sjelden å finne en Skipper i så bra stand. Den er sikkert ikke billig. Tipper USD 3.000 +



Mvh

Jarl

Classic Heuers
 
Den Carreraen var et kupp. Den manglet den indre minuttregisterringen som sitter i glasset. Den er vanskelig å finne og vil koste endel. Men ellers var denne veldig bra, og gikk til innbruddspris...

Skulle gjerne plukket opp den selv...

Westmouth: Den Skipperen er meget fin. Det er sjelden å finne en Skipper i så bra stand. Den er sikkert ikke billig. Tipper USD 3.000 +



Mvh

Jarl

Classic Heuers

Ok, såpass ja. Det lå en annen Skipper med ref 15640 ute til usd1900, men selger ombestemte seg og har valgt å beholde den. Flotte klokker, vintage er lett å bli hektet på gitt.....