Daytona

@KMK9000 - bare om de "lange" sekundmarkørene vises på sek 27 og 33. Enkelte modeller har tydeligvis bare 26 og 34. Det er også litt mer sølvaktig farge på subdials på de med sek markører 26/27 og 33/34.
Etter hva jeg har lest, er det ingen fasit på år/modell osv, så jeg er usikker på hvorfor det er slik.

Enkelte modeller har faktisk grønn eller blå lume i samme år. Begge mine har grønn lume.

Redigert av en moderator:
@KMK9000 - bare om de "lange" sekundmarkørene vises på sek 27 og 33. Enkelte modeller har tydeligvis bare 26 og 34. Det er også litt mer sølvaktig farge på subdials på de med sek markører 26/27 og 33/34.
Etter hva jeg har lest, er det ingen fasit på år/modell osv, så jeg er usikker på hvorfor det er slik.

Enkelte modeller har faktisk grønn eller blå lume i samme år. Begge mine har grønn lume.

Min 116520 som ble kjøpt i januar i år har heller ikke disse lange strekene på 27 / 33. Blå lume
Rart det skal være så mye forskjeller

Konas random serial 2013 mod har blå lume og single tick:
8A043759-8A6E-49C3-AF79-1CC015CD28FB_zpsiupidr6l.jpg

(sorry uklart bilde, men det er en kombo av å vis lume og detalj på skiva, og med litt godvilje er det mulig å se at der ikke er to ticks)

EDIT: forøvrig den peneste pike-klokken jeg kan tenke meg:)

@Svevern - her er noen av miin gamle.
Må innrømme jeg savner hvit skive litt, selv om sort er litt "røffere" i mitt hodet :)

• Liker
Reaksjoner: fettstykket
Noen som har erfaring med polering utover cape cod?
Tenker da på noe "sterkere lut" som man kan bruke selv, eller om det er noen som kjenner noen, som vet om noen som gjør veldig lette og forsiktige poleringsjobber her på berget?

Har lyst å skaffe meg en Daytona med hvit skive, er ikke mye å finne på bruktmarked for tiden,men hva må man regne med å gi for et bra eksemplar med B/P ?

Har lyst å skaffe meg en Daytona med hvit skive, er ikke mye å finne på bruktmarked for tiden,men hva må man regne med å gi for et bra eksemplar med B/P ?

Vi snakker vel i allefall i overkant av 70k, snarere 73-75 vil jeg tro? Av de som har gått i det siste (og som du sier, ikke så mange) har vel samtlige i allefall gått for over 70 så videt jeg har fått med meg.

"problemet" med Daytona, er jo at det alltid har vært en ettertraktet modell, som Rolex ikke lager for mange av hvert år, og dermed blir det ventelister i butikk. Som igjen påvirker bruktmarkedet og pris. Hadde nok ikke solgt min norkskjøpte og komplette (riktignok sort skive, og ikke til salgs uansett) for mindre enn 75k i dag i allefall.

Anbefaler deg å legge ut en WTB om du ikke allerede har gjort det @Svevern.
Jeg fikk napp på en hvit 116520 for en mnd tid siden der. Strøken for 75' :D