Daytona

Neida, stål. Ser det på bezelen. Men skiven er fra en hvitt gull modell, de går omhverandre. Ikke helt etter Rolex-boka selvsagt, men så er det nå engang min klokke nå og ikke Rolex sin ;) Starter livet som hvit skive, og den er bare å sette inn igjen om jeg skulle ønske...

Neida, stål. Ser det på bezelen. Men skiven er fra en hvitt gull modell, de går omhverandre. Ikke helt etter Rolex-boka selvsagt, men så er det nå engang min klokke nå og ikke Rolex sin ;) Starter livet som hvit skive, og den er bare å sette inn igjen om jeg skulle ønske...

Det gjør jo ingenting. Den ser utrolig flott ut. :)

z1YW4fd.jpg

Et Daytona sp.mål her. Sammenlignet min 116520 sort skive fra '07 med olem sin identiske '14 modell. Subdials hadde på min en litt champagne-farge, mens hans var mye blankere og i sølv? Begge to norsk-kjøpte. Finner ikke noe info om dette på nett nemlig?

Min så nesten litt patrizzi ut i forhold til hans? (Veldig klar over at det ikke er patrizzi vel og merke;) )Aldri lagt merke til før, og tok dessverre bare dette ubrukelig dårlige bilde (skylder på litt mye øl og dårlig belysning)

Edit: Skyldes trolig noe så enkelt som allerede påbegynt patinering av sub dials, ifølge rsvei. Trodde ikke nyere Rolex "led" av dette, men ser på omtrent alt jeg finner av bilder på nett at de med helt blanke sub dials er nesten nye, mens de som er som min gjerne er 6-7 år gamle eller eldre. For øvrig min til venstre på bildet, og kan så vidt se i skinnet på den høyre, at den er blankere

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale