Takker for svar. Det var som jeg tenkte. Blokk er bestilt
De første knivene mine, fra Sabatier (carbon steel) som matcher mine grå hår nå, + "My tasting spoon from The Connaught Hotel London"
Oh’lord!
Jobbet du på The Connaught?
Det er jo helt
Vis vedlegg 135987
De første knivene mine, fra Sabatier (carbon steel) som matcher mine grå hår nå, + "My tasting spoon from The Connaught Hotel London"
Vis vedlegg 135987
Ha ha Spot on! Men det er nettopp det jeg personlig trives godt med...Denne tråden handler plutselig om at vi er værst, nå også på flere områder.
Ja, det var tider - før moderne teknologi tok over.De bussbillettene. Memorylane.
KUMA er en veldig bra knivJeg har fortsatt «innstegssamlingen» og er stort sett fornøyd med Global. Favoritten er GS-89(til høyre)
Vurderer likevel å supplere med en Kai Shun Premier kokkekniv og en utility knife. Noen med erfaringer med disse eller har andre anbefalinger?
Hvordan anbefaler dere å oppbevare knivene? I blokk, i skuffen, eller på veggmagnet?
Vis vedlegg 135938
Ganske stor kniv, 210mm, men relativt lett mtp at det er mye metall her.@Huygens hvordan er kniven fra «No Factory»? Ser de selges på Skarpekniver til en rimelig penge
Nå med egen vaskehall. Ikke så mye verre, egentlig.
Sier hobbyen ikke er fornuftig pengemessig - det handler om livskvalitet...
Dette er en del av min samlig fra den tiden jeg jobbet i kjøkken og kjøtt bransjen.
Sorry dårlig bilde.
Kai - Japan
Mac- Japan
Global - Japan
Sanelli - Italy
Vitorinox - Swiss
Raadvad - Denmark
Samuel Staniforth - Sheffield
Stål - F.Dick
Slipe stein - Japan
Edge Pro Apex - USA
Vis vedlegg 135933 Vis vedlegg 135934 Vis vedlegg 135935 Vis vedlegg 135936
Jeg har brukt et par slipesteiner de siste årene for å vedlikeholde knivene, men ser at tiden ikke strekker til så det går lang tid mellom hver gang jeg sliper og dermed så må jeg lære teknikken på nytt hver gang. Ville du anbefalt et Edge Pro Apex sett, @sunshine ? Er det enkelt i bruk og gir det ordentlig skarpe kniver? Er det mye teknikk man må lære seg?