Den forhåpentligvis lange durabilitetstråden

Hva med Suunto Vector?
536cb9dd-82a3-a65b.jpg
 
"hvilken klokke ville DU hatt når den store KRIGEN kom, når det ikke lenger var kjære mor eller bror. Når nabo sto mot nabo og sykt barn ikke lenger var unnskyldning for noe som helst. Hvilket ur har du på deg da, og hvorfor?"

IWC Grand complication i Rosè gull. Hvis først den store krigen kom ville jeg enten dødd eller vært innflytelsesrik milorger og gått i rollen som forretningsmann på lag med fienden. Viktig å kunne fremstå som suksessfull forretningsmann, og den klokken bidrar til de grader.

Hvis jeg skulle dødd uansett, ville jeg likt å gjøre det med en skikkelig grail på armen.
 
kapasiteten på den der? Den modellen har vel ikke solcelle har den. Jeg bekymrer meg og for glasset også. Men Suunto ja mye artig fra dem. Og tydelig det eneste jeg noensinne kommer til å kunne overtale fruen til å gå med :( .

Ingen solceller nei. Men bytte av batteri går unna på 1 min. Det er eget lokk til batteriet, slik at brukeren lett bytter dette selv :)
Usikker på glasset selv? Det er ikke safir.
 
Stockpile

Suunto lager for all del gode klokker og at man kan bytte batteri selv på ett minutt er topp, men det forutsetter hamstring av batterier da :-o . Uten å ha sjekket så har de nok ikke safirglass. Ser at en kan kjøpe glassbeskyttere i form av tynn film å legge over glasset.



Ingen solceller nei. Men bytte av batteri går unna på 1 min. Det er eget lokk til batteriet, slik at brukeren lett bytter dette selv :)
Usikker på glasset selv? Det er ikke safir.
 
:)

Akkurat i det jeg trodde siste dråpe var tynt ut av dere så kommer du og vekker til live diskusjonen igjen. Takker :p . Ja EMP er jo noe som kommer mer og mer. Og til G-shock fans, ja de er gode de, selv slitt uniform med G-shock på armen.

Men har dere tenkt på EMP ?http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse? :D

Tviler på om det er mye liv i en quartz klokke etter at bomben har gått av... Vi må nok gå for en mekanisk klokke:cool:
 
Lett.


Og Quartz er ikke svaret.













12803001298.JPG




Plenty av diamanter til diverse byttehandler. Når det er tomt for stener er resten hvitt gull.
Uansett hva som skjer på denne kloden vil individets grådighet bestå. Bare satse på at jeg ikke treffer på en som er større enn meg før jeg klarer å bytte til meg en hagle...



:mrgreen:
 
Lett.


Og Quartz er ikke svaret.













12803001298.JPG




Plenty av diamanter til diverse byttehandler. Når det er tomt for stener er resten hvitt gull.
Uansett hva som skjer på denne kloden vil individets grådighet bestå. Bare satse på at jeg ikke treffer på en som er større enn meg før jeg klarer å bytte til meg en hagle...



:mrgreen:

Oj, så det er dette som er Grailen din, ja :D
 
Kunne vi ikke delt denne tråden opp i to deler? En for mekaniske, en for Quartz? Slik at de som vil ha en skikkelig mekanisk beater kan lete her, samtidig som de som virkelig vil ha en klokke som tåler alt også kan finne noe?
 
At en mekanisk klokke ikke klarer brasene - det er da veldig teoretisk. Og selv om det smeller - veldig - blir ikke folk flest så veldig mer fysiske.
De færreste med voldsome meninger om dette har prøvd særlig fysiske utskeileser selv...har jeg inntrykk av.
Det er ikke noen klokketyper som ikke går i stykker eller som ikke leverer mandagseksemplarer.
Om man vil ha en veldig robust mekanisk, er nok denne av de bedre:
DamaskoDA362L.jpg

http://www.damaskousa.com/damasko-da36.asp
Om man derimot ønsker quartz, ville jeg nok ville hatt noe slikt:
citizeneco.jpg

Det påstås at denne holder i 10 år før man må bytte batteri.

Personlig ville jeg hatt Damaskoen. Men om det smeller så inn i helvete, så tror jeg at jeg ikke er så opptatt av hva klokken er.
 
Er det noen som har problemer med korttidshukommelsen her, eller er det jeg som ikke har fått med meg at denne er foreslått her?

Jeg mener at Sponon la ut denne i en annen tråd for litt siden.

Det kan umulig finnes et mer solid ur på denne jord. Og den er mekanisk.
 
Avsporing av meg men

må bare si at de to modellene faktisk var veldig fine. Ukjent med Damasko så der fikk jeg nok en ting å sikle etter, de hadde mye fint :) . Og ecodriven, jaggu ikke dum den heller , ja dvs den skulle vært mekanisk da :cool:



At en mekanisk klokke ikke klarer brasene - det er da veldig teoretisk. Og selv om det smeller - veldig - blir ikke folk flest så veldig mer fysiske.
De færreste med voldsome meninger om dette har prøvd særlig fysiske utskeileser selv...har jeg inntrykk av.
Det er ikke noen klokketyper som ikke går i stykker eller som ikke leverer mandagseksemplarer.
Om man vil ha en veldig robust mekanisk, er nok denne av de bedre:
DamaskoDA362L.jpg

http://www.damaskousa.com/damasko-da36.asp
Om man derimot ønsker quartz, ville jeg nok ville hatt noe slikt:
citizeneco.jpg

Det påstås at denne holder i 10 år før man må bytte batteri.

Personlig ville jeg hatt Damaskoen. Men om det smeller så inn i helvete, så tror jeg at jeg ikke er så opptatt av hva klokken er.
 
Om det er krav til mekanisk urverk, så må man jo nevne Bremont MBII.

[video=youtube;wd3TEcIGSeQ]http://www.youtube.com/watch?v=wd3TEcIGSeQ&feature=related[/video]

[video=youtube;8uT16ERpNCY]http://www.youtube.com/watch?v=8uT16ERpNCY&feature=related[/video]
 
Nok en avsporing

Men jeg fallt av alle ting for eco-driven. Den er på vei, kostet ingenting heller. Blir merkelig med batteri på armen for første gang etter 17år.


At en mekanisk klokke ikke klarer brasene - det er da veldig teoretisk. Og selv om det smeller - veldig - blir ikke folk flest så veldig mer fysiske.
De færreste med voldsome meninger om dette har prøvd særlig fysiske utskeileser selv...har jeg inntrykk av.
Det er ikke noen klokketyper som ikke går i stykker eller som ikke leverer mandagseksemplarer.
Om man vil ha en veldig robust mekanisk, er nok denne av de bedre:
DamaskoDA362L.jpg

http://www.damaskousa.com/damasko-da36.asp
Om man derimot ønsker quartz, ville jeg nok ville hatt noe slikt:
citizeneco.jpg

Det påstås at denne holder i 10 år før man må bytte batteri.

Personlig ville jeg hatt Damaskoen. Men om det smeller så inn i helvete, så tror jeg at jeg ikke er så opptatt av hva klokken er.