Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Min første speedmaster, digger denne varianten!

20220116_212606.jpg
20220116_212435.jpg
 
Er det ikke rimelig håpløst å lansere en ny modell når de ikke har tenkt til å levere de før to år etter. Ihvertfall med tanke på at det er Omega, som bokstavelig talt produserer i overflod av alt de lager.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: icejeep
Er gira på å teste 3861, men jeg holder litt igjen... Hver gang jeg har hatt Speedy så er jeg superduper giret første ukene. Og så dabber det litt av. Så tar jeg av lenken og eksperimenterer med diverse remmer og entusiasmen returnerer. Så går det noen uker og det dabber av nok en gang...

Usikker på hva som gjør det, men har landet på at det er at den er manuell. Tanken på at jeg må huske på å trekke den hver annen dag er et stress... Er jeg rett og slett alt for lat? o_O

xDddQqc.jpeg
 
Jeg liker at den er manuell. Det er 30 sekunder om dagen hvor jeg bevisst prøver å tune ut unger som maser og hvor jeg kan bare fokusere på å trekke opp klokka. Men det hadde vært enda bedre om krona var litt lettere å få tak på slik at det ville vært litt mer behagelig å trekke opp.
 
Er det ikke rimelig håpløst å lansere en ny modell når de ikke har tenkt til å levere de før to år etter. Ihvertfall med tanke på at det er Omega, som bokstavelig talt produserer i overflod av alt de lager.
Omega har jo jobbet hardt med å gjøre seg selv mer eksklusive og å bygge hype siste årene. De ser sikkert på et visst annet merke der folk ikke får tak i klokkene og ser hvor mye hype som blir av det :rolleyes:

Er gira på å teste 3861, men jeg holder litt igjen... Hver gang jeg har hatt Speedy så er jeg superduper giret første ukene. Og så dabber det litt av. Så tar jeg av lenken og eksperimenterer med diverse remmer og entusiasmen returnerer. Så går det noen uker og det dabber av nok en gang...

Usikker på hva som gjør det, men har landet på at det er at den er manuell. Tanken på at jeg må huske på å trekke den hver annen dag er et stress... Er jeg rett og slett alt for lat? o_O
Hvor mange ganger har jeg ikke lest "Kjøpte speedy for fjortende gang, denne gangen skal jeg beholde" eller lignende her på forumet... Det jeg selv konkluderte med er at speedy er en mye mer spennende klokke på bilder enn på ekte, på en måte. Man sitter her på forumet og stirrer på flotte bilder av klokken dag ut og dag inn, så mange flotte reimer som den kler, alt ser helt fantastisk ut. Så kjøper du den, men den er ikke vanntett så for min egen del blir bruk på sommeren litt begrenset, den har en komplikasjon jeg effektivt aldri bruker, den må trekkes hver dag, den er kanskje litt stor å bruke til dress..
For meg som søker etter den ene klokken så faller speedy rett og slett litt gjennom sprekkene, selv om det fortsatt er en klokke jeg digger.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
For meg ble måneklokka "love at first sight". Jeg leser også om folk som kjøper speedmaster for n'te gang, men så har man også de som kun bryr seg om måneklokka, eller andre varianter av speedmaster. Disse finner man noen av på omegaforums for eksempel. I sin prisklasse er den ganske ensom også, som manuell kronograf. Der det er høyt opp til verk fra PP, Montblanc sine Minerva), Breguet eller ALS, og langt ned til Seagull. Jeg synes alt ved en speedmaster proffesional er gull bortsett fra den j@vl@ krona. Men jeg hører de har gjort den litt større på de nye versjonene.
 
Redigert:
Omega har jo jobbet hardt med å gjøre seg selv mer eksklusive og å bygge hype siste årene. De ser sikkert på et visst annet merke der folk ikke får tak i klokkene og ser hvor mye hype som blir av det :rolleyes:
Ser hvor du vil hen, og det er jo lett å dra paralleller til Rolex og at det kanskje er en del av strategien deres å gjøre modeller vanskelige å få tak i for å bygge hype. Men etter Rolex slipper sine modeller så tar det stort sett ikke mer enn en måned eller to før de er ute blant kundene. Ref meg selv med 124060, lansert i ultimo september 20, levert ut medio november 20. Snoopy er jo nesten som en urban legend å regne, alle har hørt om den men ingen har sett den irl.
 
  • Liker
Reaksjoner: icejeep
For min del startet draget mot Speedmaster i 2014, mens jeg samlet på vintage Seiko. På den tiden var speedmastere fra 80-90 tallet forholdsvis rimelige og det falt seg naturlig for meg å entre markedet der det var rimeligst. Derfor ble det ikke en nyere modell med luminova og tung, bred stållenke men heller pent brukt med tritium urskive og raslete 1171 lenke Jeg ser at klokken ikke fungerer optimalt som eneste klokke, da lume er død og klokken ikke er særlig vanntett, men dog..følelsen klokken gir når den ligger på håndleddet er uslåelig…7 år etterpå
F3DF6A86-D07C-46C0-A138-4B8EE3C249F4.jpeg