Redigert av en moderator:
Tror den er ca 5K dyrere enn DSOM, så rundt 80ish.. @Jostein
Tusen takk for svar
Da satser jeg på å få prøvd den på armen hos Lervik
81,4 da jeg prøvde den på i butikk (GSOTM)..Tror den er ca 5K dyrere enn DSOM, så rundt 80ish.. @Jostein
Var innom Bjerke i helgen og fikk prøve denne:
Absolutt en nydelig klokke, men nå når jeg har fått tid til å fordøye inntrykkene litt er jeg faktisk ikke sikker på om jeg liker den bedre enn Dark Side Of The Moon. Må definitivt få sett nærmere på den en gang til, men Dark Side står faktisk ikke tilbake for denne!
Jeg fikk som tidligere nevnt også en liten reaksjon etter å ha fordøyd inntrykkene litt, og jeg prøvde den på i samme butikk som deg (Bjerke). Den har jo vært drømmeklokka siden jeg så den første gang. Jeg leste imidlertid gjennom noen reviews en gang til, og ser der at det kommenteres at den gjør seg dårligst i kunstig lys og best i naturlig lys, spesielt pga. platina-urskiven. Det ble kommentert at man bør be om å få prøve den utendørs.
Klarer ikke helt å bestemme meg her, til tross for ACNorways "DO IT"-oppfordring. Frister litt med en vanlig sapphire sandwitch også, men er redd jeg kommer til å angre når jeg evt. begynner å anse den som for "vanlig".
MEN hva tenker vi om 9300 "Master Co-Axial", om vi ser bort fra det noe fjollete navnet? Kan det være dumt å kjøpe en dyr 9300-basert Speedy før urverket blir oppgradert? Kanskje det allerede lanseres ifm. Baselworld? Og kanskje det kommer en ny, keramisk modell med oppgradert urverk? Kanskje den til og med blir litt mindre tykk? Hmmm...
Hmmm, Co-axial 8500/8501 har da blitt oppgradert til Master Co-Axial 8500/8501 i de nye Aqua Terraene, etter at teknologien fra 15000 Gauss-varianten ble brukt i disse?
For øvrig har jeg vel forstått det slik at mange forventer at antimagnetisme-teknologien vil finne veien til kronografene også snart, om det blir Master Co-Axial 9300 eller et helt annet navn spiller liten rolle - spørsmålet er om det er dumt å kjøpe en dyr Speedy nå dersom det vil lanseres utgaver med nytt, antimagnetisk urverk snarlig..
Det eneste stedet du trenger en klokke som tåler 15,000 Gaus er hvis du jobber på et MR-laboratorium eller nede i bakken på CERN. Hvor mange av oss gjelder virkelig det?
skille
Denne tråden er forresten farlig. Får veldig lyst på Gray Side of the Moon nå. Det eneste jeg ikke liker er navnet. Noen som kan forklare det for meg, eller er det et tåpelig påfunn fra Omega fordi klokken er grå og DSOTM allerede er opptatt?
I går fjernet jeg lenka og pøvde Speedy'n på nato for aller første gang, en svart en.
Det så ikke spesielt bra ut.
Prøvde litt andre farger. Samme resultat hver gang. Ikke kledelig, ikke i det hele tatt.
Konklusjon: Speedy kler ikke nato.