Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Om jeg tenker meg om, så er det vel ikke 3570.50. Det er den med skruer i lenka. Men uansett, utrolig fornøyd. Speedmaster er jo speedmaster :) Men takk :)

Uansett hvilken referanse den har er jo Speedmasteren en flott klokke :) Gleder meg til bilder.

Takk for at du deler @Hammerfjord :).
Dette er bensin på bålet for mine klokkeplaner.

Hehehe, ingen klokke har vært brukt av så mange hardhauser som den Speedmaster.
Jeg så med egen øynene en av de første kapslene disse galninger gikk i rommet med og nærmere "suicide sardine box" fins det ikke.

Redigert av en moderator:
Hei og takk

Hei, jeg er ny .. , jeg begynte med vintage og har kost meg med det, kjøpte min første "orntli" klokke en speedy 3573.50 for 3 uker siden. Må jo si at jeg er så sykt fornøyd, rart å ha en hobby som er "litt" dyr og samtidig bare så altoppslukende..og moro.. men hvor går veien videre, tru.. og må jo bare takke kanskje spesielt hammerfjord og spacecowboy for mye nyttig linker og info.

Hei, jeg er ny .. , jeg begynte med vintage og har kost meg med det, kjøpte min første "orntli" klokke en speedy 3573.50 for 3 uker siden. Må jo si at jeg er så sykt fornøyd, rart å ha en hobby som er "litt" dyr og samtidig bare så altoppslukende..og moro.. men hvor går veien videre, tru.. og må jo bare takke kanskje spesielt hammerfjord og spacecowboy for mye nyttig linker og info.

Takk! Du er velkommen:)

Bare hyggelig!

Uansett hvilken referanse den har er jo Speedmasteren en flott klokke :) Gleder meg til bilder.

Ja, er strålende fornøyd. Gleder meg til å trekke den opp og ta den på igjen hver kveld. Jeg skal få opp noe bilder, men er på hytta til og med i morgen. Her er det Edge-nettverk. Så legger opp noe når jeg kommer hjem :)

Noen bilder av min 6 dager gamle speedy ;)

Hesalite, kjøpt hos protid Storo forrige torsdag! :)
image_zps9wgburgf.jpg.html

image_zpse0wr83c8.jpg.html

image_zps4dp4hdzg.jpg.html

(usikker på om bildene fungerer..?)

Det bildet som vises i den tråden har jeg sett i mange forskjellige diskusjoner ulike steder på nettet, spesielt i den perioden jeg har oppsøkt mye informasjon om keramiske klokker, DSOTM og GSOTM. Det er alltid det samme bildet, og det henvises alltid til at man "så dette bildet online", men jeg har enda ikke sett noen originalpost - kun et bilde fra Twitter eller Insta (husker ikke). Noen har spekulert i om bildet er falskt, men jeg tviler altså ikke på at det er ekte - jeg synes bare det virker litt som om dette er storm i et vannglass når det dukker opp en stor mengde historier ulike steder med nøyaktig det samme bildet og uten noen originalpost.

Jeg bekymrer meg i hvert fall ikke, men har likevel forsikring - da det er mye annet som kan skje med en klokke, og da selv gode forsikringer sjelden dekker så høye beløp for enkeltgjenstander.

En av de mest bølletøffe, om ikke den bølletøffeste klokken jeg noen gang har hatt i mitt eie:

Min er ikke like bølletøff, men jeg er så tøff fra før at jeg må tone det ned litt på klokkefronten ;) En definitiv innertier for min del, drømmeklokka ved første blikk - forrige Baselworld. Beklager dårlig mobilbilde, merkelig plassering av visere og at jeg enda ikke har fått til unboxing...

Det bildet som vises i den tråden har jeg sett i mange forskjellige diskusjoner ulike steder på nettet, spesielt i den perioden jeg har oppsøkt mye informasjon om keramiske klokker, DSOTM og GSOTM. Det er alltid det samme bildet, og det henvises alltid til at man "så dette bildet online", men jeg har enda ikke sett noen originalpost - kun et bilde fra Twitter eller Insta (husker ikke). Noen har spekulert i om bildet er falskt, men jeg tviler altså ikke på at det er ekte - jeg synes bare det virker litt som om dette er storm i et vannglass når det dukker opp en stor mengde historier ulike steder med nøyaktig det samme bildet og uten noen originalpost.

Jeg bekymrer meg i hvert fall ikke, men har likevel forsikring - da det er mye annet som kan skje med en klokke, og da selv gode forsikringer sjelden dekker så høye beløp for enkeltgjenstander.

Sånn skjer med keramiske kasser @FMS
Det har skjedd med en del Panerai før også.
Ingen storm i vannglass for min del og for mange også: Men disse som kjenner ikke til problemet, elsker å kaste olje på bålet...
Sånn er det på internett.
Jeg postet det der fordi vi snakket om det på en annen plass på TS (tråd om ulykker/skader)
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?t=28396&page=3&p=414714#post414714

Det jeg pekker til er: Har du en keramiske klokke, får den forsikret...Da sover du bedre;)
Og det skulle aldri stoppe noen til å kjøpe seg en keramiske kasse: De har en del fordeler også...
Lett vekt, får seg ingen ripper og nydelig glans.

Min er ikke like bølletøff, men jeg er så tøff fra før at jeg må tone det ned litt på klokkefronten ;) En definitiv innertier for min del, drømmeklokka ved første blikk - forrige Baselworld. Beklager dårlig mobilbilde, merkelig plassering av visere og at jeg enda ikke har fått til unboxing...

Første på sonen @FMS Gratulerer, den er fantastisk pen! Pøs på med bilder :)

68 Mod

Siden det er så mange nye, flotte klokker som legges ut nå, føler jeg for å balansere med noe gammelt spikerstål.

normal_IMG_0368.JPG

Faktisk en litt morsom modell, en såkalt 68 transitional. Ble bygget i noen mnd på slutten av 1968 og har altså skiva som forbindes med 321 verket, men det sitter et 861 verk i klokka.

Ah, jeg liker den grå saken der... (Joda, den svarte også.)

Stakk akkurat innom Thune på OSL, og registrerer at måneklokken med hesalitt nå har passert 36k. Djises, det er bare å kondolere for de som er i markedet for en Speedy...