Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Så dere andre er like utålmodige som meg med andre ord! Og ikke egentlig noen nyheter...

Merker meg dog det er ganske bastant av Bjerke å mene at det de skal klare å sikre seg (opp mot) 80% av alle Snoopyene som kommer til Norge når det fremdeles hersker såpass stor usikkerhet rundt antall som kommer til kjøligere strøk!

Ikke egentlig nyheter, nei (bortsett fra at det var utrolig kult å prøve den på armen selv om det bare var en prototype)

20151001_105759_zpsxkebdm4f.jpg


Synes også det er litt merkelig at Bjerke er så bastante på antall og fordeling, men nå er det i hvert fall bare en drøy måned med uvisshet igjen.
 
Ikke egentlig nyheter, nei (bortsett fra at det var utrolig kult å prøve den på armen selv om det bare var en prototype)

20151001_105759_zpsxkebdm4f.jpg


Synes også det er litt merkelig at Bjerke er så bastante på antall og fordeling, men nå er det i hvert fall bare en drøy måned med uvisshet igjen.

Satt som et skudd! Er skiven kritthvit, eller heller den mer mot eggeskall (og tilsvarende nyanser)? :)

Har i hvertfall bestemt meg for at neste klokke (etter Snoopy'en (dersom jeg får en)) skal bli en som jeg ikke må vente lenge på! :D
 
Satt som et skudd! Er skiven kritthvit, eller heller den mer mot eggeskall (og tilsvarende nyanser)? :)

Har i hvertfall bestemt meg for at neste klokke (etter Snoopy'en (dersom jeg får en)) skal bli en som jeg ikke må vente lenge på! :D

Den var vel ikke helt kritthvit, nei. Sant og si så ble det meste av tiden tilbragt med å se på baksiden (som jeg glemte å fotografere) Synes det er gøy å vente, jeg. Eller syntes. En stund. Nå begynner det vel å bli litt lenge, ja.
 
"I have left the Snoopy Speedmaster for last as it is by far the best and most interesting and most charming watch you have mentioned; any Speedmaster with the calibre 1861 deserves respect but this one hearkens back to a time when even I, the Snob, was green with youth and with the hope that the world might somehow be improvable, and that along with exploring outer space, we might explore the darkest recesses of the human soul well enough to at last reach accord as a species. A goal that has conspicuously eluded us, but the doughty Moonwatch and the perennially hopeful beagle still remind us that the solace of nostalgia may comfort us even when hope for the future has fled."

The Watch Snob om Snoopyen! :D Hyggelig å vite at den gikk igjennom nåløyet hans også da!
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Står som nummer 1 hos Christensen, som igjen har blitt lovet at de får en fra leverandøren, så velger i hvertfall å tro det (men har tenkt på hva min back-up klokke blir ;) )! :) Hva med deg, gikk det veien?
Nice, og lykke til! :)
Jeg var heldig og får et eksemplar.
Mulig den er til salg rundt jule-tidene foresten ;)
 
Nice, og lykke til! :)
Jeg var heldig og får et eksemplar.
Mulig den er til salg rundt jule-tidene foresten ;)

Har da ikke behov for to... :D
Spøk til side, du får ha lykke til du og! Gleder meg til unboxing! :) Og tenk deg nøye om før du selger, er ikke sikkert det er så lett å få en tilbake dersom man skulle angre seg ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Klinte til på nederste i dag før prisøkning!
Savnet etter en Speedy pro ble for stort, selv om det aller helst kunne vært en snoopy (hint hint til de som får en og senere en vakker dag skal flippe. @titan )☺

20151014_164952_zpsl7ecje6n.jpg


Øverste er jo knalltøff også, men dessverre i høyeste lager for mitt håndledd..
 
Har alltid varit förtjust i Speedmaster, men samtidigt haft lite svårt för all den där "first watch on the moon, bla, bla" texten på baksidan. Vet inte riktigt varför, men pga det har jag alltid sålt dem tillslut.

Så nu är det väldigt skönt att ha en med ett baklock som ser ut så här:

 
Fylte rundt tall forleden. Må innrømme at jeg ble både overrasket og rørt av at min far, svigermor og farmor hadde gått sammen om en gave av dette kaliberet.

Opphavet avhendet sin Omega Speedmaster Professional, og sviger- og farmor dekket servicen.

Denne er kjøpt på åttitallet en gang, og er fullstendig original og upolert. Utrolig artig å få noe slikt til 40-årsdagen, og jeg gleder meg allerede til jeg får muligheten til å gi den videre til min egen sønn om 24 år eller så.

Har desverre ikke klokken nå, da luremusboksen kjapt ble klappet igjen, og klokken tatt med til urmaker for service, men fortsettelse følger når den er tilbake i oktober.

P9060358-Edit-2_zps8i02yw15.jpg

Etter ekstraomganger hos urmakeren er denne nå tilbake.

Speedmaster 145.022-74ST (nesten birthyear, gitt). Klokken er smurt, pakninger og krone er skiftet, forøvrig er klokken original. Kun én tidligere eier - min far.

Det er vanskelig å sette ord på hvor mye det betyr å få en slik gave til 40-årsdagen. 40 er gjerne alderen hvor man for alvor innser at man bare lever én gang, og at tiden på jorden er begrenset. Å motta en bruksgjenstand som har vært i familien siden før man ble født er stort. Å gløtte over på seksåringen og se for seg dagen noen tiår frem i tid, hvor du gir gjenstanden videre til neste generasjon? Ubetalelig.

Omega Speedmaster er kanskje ikke en Patek Philippe, men det er en klokke av enorm historisk betydning, og den er et ikon innen luft- og romfart. Det kunne ikke vært mer passende, da min far viet et helt arbeidsliv til Braathens og SAS.

Takk til min far, og til hans samboer og min farmor, som gikk sammen og skapte et øyeblikk på min 40-årsdag jeg aldri vil glemme.

PA280422-Edit_zpsamuclsow.jpg
 
Ville trodd du var nærmere 30 enn 40, for å være helt ærlig. Men gratulerer! Må være en god følelse å få et godt arvestykke. Jeg fikk egentlig DJ'n til faren min, men valgte å si at han ikke trenger å gi meg noe enda. Jeg føler jeg er mer bortskjemt enn lillebroren min, så den går nok til han istedet.

Jeg venter bare på lønning, så får det vel bli en Speedmaster på meg og. Daytonaen min kommer inn i dag :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Cicero