Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Ah lekkert! Har tenkt mye på om jeg skal få meg en slik lekker rem, vurdert Ofrei i en evighet, men kanskje man bare skulle vippe nedom lokale ADen og bestille en. Er det lov å spørre hvor mye du må ut med fra Bjerke?
Lurer på om den ikke koster 3500 kr hos norsk AD? Jeg kjøpte den i Omega Boutique i New York. 110 USD, så er noen kr å spare :)
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Etter lang tids venting fikk jeg endelig Heuerville reim denne uken. Den er helt klart verdt ventetiden!
f9dbb587-de24-46f3-8a17-86da000cd492_zpsufrdtmol.png
 
Er dette en ren bildetråd, eller kan man stille spørsmål også?

Jeg har hatt lyst på en god gammel speedy pro en stund, men synes FOIS også er ganske nice. Jeg har ganske smale håndledd, de er vel omtrent 16,5 cm. Har selvsagt prøvd på en pro hos AD, og synes den "wears small" (hva heter det på norsk?), så tror det funker, men selv om jeg har en del klokker på 42 mm så foretrekker jeg nå 38 mm. FOIS har en litt bedre størrelse, men ser ut som den har litt lenger lugs på bilder. (Kan jo selvsagt gå for reduced, men …)

Noen som har noen tanker rundt dette? Eventuelt noen som veit om noen AD-er som har FOIS inne? Har ikke funnet den hittil. Får jeg prøvd begge på håndleddet finner jeg nok ut av det selv.
 
Noen som vet om det er vanlig at lumen til en ny Speedy varer i såvidt 10 minutter etter ~30 sekunder med flash fra en iPhone 6 plus?
 
Jeg driver også å ser litt på FOIS som et alternativ til Pro. Har tidligere hatt Pro men solgte den og kjøpte en Reduced som jeg har nå. Dette er en veldig fin klokke men kan til tider føles litt liten på armen.
Om jeg ikke tar helt feil hadde vel du @flyback en FOIS en stund tilbake. Kanskje du kan komme med noen innspill på FOIS vs Pro.
 
Ja, er litt det jeg tenker, at en FOIS kan være en fin mellomting mellom Reduced og Pro. Selv om jeg har tynne håndledd så synes jeg ikke Speedy er den klokka som virker størst på håndleddet.

Noen som vet om det er vanlig at lumen til en ny Speedy varer i såvidt 10 minutter etter ~30 sekunder med flash fra en iPhone 6 plus?

Ja, det er helt vanlig. Flash fra iPhone gir ikke noe særlig juice. Putt den i sollys eller lad opp lumen med en LED-lommelykt eller lignende, så får du se andre boller.
 
FOIS er nydelig. Den er etter min mening det beste moderne alternativet for de som synes Pro blir litt for stor. Den bærer litt mindre, sikkert fordi den mangler kronebeskytter og kommer uten lenke. Jeg opplever kassen på FOIS som litt tykk. Ikke noe problem på rem, men NATO fungerte ikke så bra hos meg. @tobiasvl @II Faraone
 
FOIS er nydelig. Den er etter min mening det beste moderne alternativet for de som synes Pro blir litt for stor. Den bærer litt mindre, sikkert fordi den mangler kronebeskytter og kommer uten lenke. Jeg opplever kassen på FOIS som litt tykk. Ikke noe problem på rem, men NATO fungerte ikke så bra hos meg. @tobiasvl @II Faraone
Dette er første gang jeg skriver noe her. Jeg er veldig fersk i et klokkeunivers jeg for kort tid siden ikke ante eksisterte. Jeg har nå vært speedmaster-eier i en uke, så jeg er som alle andre i min situasjon stolt som en hane :) Jeg blir allikevel litt bekymret når det snakkes om at pro er litt stor. Jeg har ca 18cm håndledd og gikk for 44,25 mm da jeg synes Pro ble, jeg er nesten redd for å si det her, litt upraktisk. Ville ha en hverdagsklokke og da automatisk. Da synes jeg reduced ble for liten. Sikkert fordi jeg tidligere i sommer kjøpte en tag heuer aquaracer chrono som bærer ganske stort. Det jeg lurer på er vel: Er det litt "juks" med 44,25 automatisk?
 
Juks er det da absolutt ikke. Det er ikke den klassiske moonwatchen, men det er jo en fin klokke for det. Beste måten å finne ut om den er for stor for håndleddet ditt eller ikke, er jo om du poster et flott bilde der du viser den fram :)

(Jeg har noen 42 mm klokker som funker helt OK til mine spinkle håndledd, men jeg kan ikke ha noe større enn det, og trives bedre med litt mindre klokker enn maksgrensa mi. Derfor synes jeg Pro er litt stor for meg personlig.)
 
Velkommen, @bjojo! Nydelig ur du har kjøpt.

Jeg har både Pro og DSotM (44,25mm). Med drøye 18cm håndledd sitter begge veldig bra på meg. Jeg opplever ikke DSotM som en "jukse-speedy," til tross for det automatiske 9300-kaliberet, som forøvrig er et strålende urverk. Ja takk, begge deler, spør du meg ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Tusen takk for velkomst og hyggelige tilbakemeldinger. Har lest på TS en god stund men nettopp registrert meg. :) Klokken er av gamle typen med tre subdials og 3313 verk. Kjøpt brukt av meg nå og forrige eier tok den ut fra AD i juni i år som overligger. Skulle gjerne hatt 9300, men min er vesentlig billigere, pluss at jeg liker det "originale" oppsettet med tre subdials :) Satt nettopp og lekte litt med noen forskjellige remmer og etter forsøk med sort og grå zulu fra TS sitter den nå på sort NATO fra straps.no. Får nesten tårer i øyet så vakker er den ;) Ser at det er litt å sette seg inn i for å poste bilder så det får komme litt senere.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Jeg så Kristian Haagen la ut et bilde av en Silver Snoopy Award hvorpå jeg lurte på om Omega har begynt å "dele" ut klokkene. Jeg har lest denne tråden, og der var det ingen som hadde hørt noe mer om hvordan landet ligger! Jeg holder på å bli gæren, og maser usannsynlig mye på Urmaker Christensen, har noen av dere andre som står på liste/fått bekreftet en klokke, hørt noe? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Jeg så Kristian Haagen la ut et bilde av en Silver Snoopy Award hvorpå jeg lurte på om Omega har begynt å "dele" ut klokkene. Jeg har lest denne tråden, og der var det ingen som hadde hørt noe mer om hvordan landet ligger! Jeg holder på å bli gæren, og maser usannsynlig mye på Urmaker Christensen, har noen av dere andre som står på liste/fått bekreftet en klokke, hørt noe? :)

Jeg så at Bjerke la ut på Facebook at de hadde en inne nå i Oslo, men tror det bare er utstillingsmodell og at den ikke er tilsalgs (enda).
 
Jeg har fått bekreftet ett eksemplar med levering i Oktober/ November..
Tror det er snakk om 8 stykker fordelt til Norge.
Snoopy er faktisk veeeldig ettertraktet, noe som er enda bedre for noen :cool::D
 
Var på Bjerke i dag, og de hadde fått inn en utstillingsmodell til åpningen. Men likevel. Så helt fantastisk ut. 3D følelsen på baklokket. Reimen. Bezelen. Skiven. Størrelsen. Helt perfekt. Til og med de tingene jeg var i tvil om, som om det var for mye tekst, plaget ikke overhodet.

Hos Bjerke påstår de hardnakket at de får 4 av kun 5 som kommer til Norge. Den siste tror jeg går til Lervik, men man vet jo aldri. Leveringstidspunkt også endret. Nå: November.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan og Callahan
Så dere andre er like utålmodige som meg med andre ord! Og ikke egentlig noen nyheter...

Merker meg dog det er ganske bastant av Bjerke å mene at det de skal klare å sikre seg (opp mot) 80% av alle Snoopyene som kommer til Norge når det fremdeles hersker såpass stor usikkerhet rundt antall som kommer til kjøligere strøk!