Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Jøss, merkelig.... Var hos protid dette, de er ikke AD lenger, så mulig de må betale mer...
Men, ser at de er rimelige på ofrei, men jeg husker ikke hva lenken som sitter på 3570.50 heter.... Noen?

For Speedy Pro mellom 1998 - 2014 så er vel det vel Ref.1998-840 & 1998-849 (oppdatert referanse) som er gjeldende.

• Liker
Reaksjoner: TimJ
Hei og takk for svar:)
Det var jo selvsagt den dyreste på ofrei 68$ pr stykk... Da kan jeg like godt bestille den her i Norge...
Tusen takk for alle svar

Etter ett besøk hos urmaker Jacobsen's eftf. ble det jammen meg ny reim....
Original omega krokko og original deployment clasp... Var noe han bare hadde liggende så fikk den til en hyggelig pris.
Maken til hyggelig fyr skal du lete lenge etter. Var der i nærmere en time og fikk bla i den store speedy boka hans
Bilder:
2AEEB432-764C-41B0-985D-D692E18CE5F7_zps8o8psmsb.jpg

2DED799F-1715-4585-AF68-ADC00E7997FF_zpst50pb7sn.jpg

Har tittet litt på forskjellige remmer og da spesielt på de to som følger med den store boksen til nye Speedmastere. Natoen finner jeg, dog til en pris noe over de vanlige natoene. Den med borrelås/velcro er det verre med. Ser etter den korte versjonen, da romdrakta er lagt på hylla for min del;) Noen som har oversikt over hvor (på nett) disse er mulige å bestille, og om den i det hele tatt er praktisk i bruk? Har kun sett bilder, og synes komboen ser ganske tøff ut. Spørsmål nr. 2 gjelder natoen. Denne ser litt tykkere ut enn de vanlige natoene. Stemmer det, og er den verdt pengene?
Det siste blir jo veldig subjektivt, men interessant å høre hva folk mener.

• Liker
Har tittet litt på forskjellige remmer og da spesielt på de to som følger med den store boksen til nye Speedmastere. Natoen finner jeg, dog til en pris noe over de vanlige natoene. Den med borrelås/velcro er det verre med. Ser etter den korte versjonen, da romdrakta er lagt på hylla for min del;) Noen som har oversikt over hvor (på nett) disse er mulige å bestille, og om den i det hele tatt er praktisk i bruk? Har kun sett bilder, og synes komboen ser ganske tøff ut. Spørsmål nr. 2 gjelder natoen. Denne ser litt tykkere ut enn de vanlige natoene. Stemmer det, og er den verdt pengene?
Det siste blir jo veldig subjektivt, men interessant å høre hva folk mener.
Et alternativ kan kanskje være noe fra GasGasBones? Har en, men har ikke testet den på Speedyen enda. http://www.gasgasbones.com/ggb-goodies/watch-straps/spv1.html

Steike ta der var det mye kule reimer.... Ååååååh, kjenner at jeg kommer til å gå på en reim smell her nå:oops:o_O

God Kveld! Har lenge soglet etter en Speedmaster og da jeg er studnet og penger ikke er det jeg har mest av, men likevel har klart å spart opp litt midler her og der har jeg lurt på om jeg skal invistere i en slik en herlig sak. Men ser at det finnes jo 1 million forskjellige varianter av herligheten uten til salgs. Lurer på hva som skiller seg ut med " 3510.5000 " kontra de andre speedyen som befinner seg der ute, ser at de ligger på alt fra 11k + på chrono24. Hva er det som gjør at denne skiller seg ut ifra de andre og er dette ett bomkjøp ?

Den du referer til er vel en såkalt reduced, dvs den er 39mm og ikke 42mm.
Så skal du ha den "ekte" måneklokka er det Professional som gjelder, ref nr 3570.5000 feks.
Men, en reduced er en speedy den og, bare mindre:)

Den du referer til er vel en såkalt reduced, dvs den er 39mm og ikke 42mm.
Så skal du ha den "ekte" måneklokka er det Professional som gjelder, ref nr 3570.5000 feks.
Men, en reduced er en speedy den og, bare mindre:)
Forskjellen er vel litt mer enn som så, da det er et hybridverk i Reduced, hvor en kronografmodul henger på resten. Dette gir usymmetri i krone og trykknappene på siden, og hadde gitt meg magesår å se til.
Samtidig har jeg vel lest en plass her inne, at ved feil i krono-delen, byttes hele modulen? Men dette kan dyktigere folk enn meg utdype. @lobergen kanskje?

• Liker
Forskjellen er vel litt mer enn som så, da det er et hybridverk i Reduced, hvor en kronografmodul henger på resten. Dette gir usymmetri i krone og trykknappene på siden, og hadde gitt meg magesår å se til.
Samtidig har jeg vel lest en plass her inne, at ved feil i krono-delen, byttes hele modulen? Men dette kan dyktigere folk enn meg utdype. @lobergen kanskje?
Jeg har hatt både 3510 og 3570, og det er noen forskjeller. Størrelsen er nevnt, men det "viktigste" er kanskje verket. 3570 har et manuelt verk som må trekkes, mens 3510 har eg automatisk verk.

For min del røk "Reduced" ut da jeg fikk et godt tilbud fra en hyggelig kar, samt at jeg ble helt opphengt i hva den IKKE var, nemlig "måneklokka". Et år senere sitter jeg med sistnevnte, og den ryker ikke ut... :)

Nydelig klokke @Callahan
Hvilken år er denne fra? Må si det er noe eget med steped dial slik du har på din:) Gleder meg til min får ett litt slitt preg... Noen år til, men dog:)

Var en tur innom Bjerke for å prøve litt diverse på lørdag. Blant annet fikk jeg teste en Grey side of the Moon, og milde Mats, det ga umiddelbar godfølelse:D

Dessverre er den utenfor min prisklasse pdd, så jeg vil gjerne oppfordre sonens innehavere av GsotM til å legge ut bilder til felles fornøyelse.

• Liker
Reaksjoner: FMS
Så vidt jeg også vet, @Havvo . Og jeg får bidra med noen bilder, @LeMaitre , jeg har jo noen liggende.

Dette var min første virkelige drømmeklokke av "moderne klokker", jeg var frelst i det jeg så bilder fra Basel av det som da fortsatt het "Lunar Dust" (noe Omega visstnok fikk opphavsproblemer med, derav GSOTM). Moderne 9300-urverk og keramikk kombinert med en fantastisk urskive i månestøvs-inspirert, sandblåst platina i en kronograf som fint kan brukes både til dress og joggebukse og kan gli under radaren når det er ønskelig, men som unektelig er relativt spesiell og kan gi rom for spennende diskusjoner i de rette omgivelser, gjorde at jeg falt for denne. Fikk tak i den aller første som kom til landet for et år siden, og har ingen planer om å skille meg av med den. :)

Urskiven i sandblåst platina er veldig vanskelig å fange på bilder, spesielt siden "glitringen" i skiven ved ulike solforhold er det som gir den mest liv. Selv når jeg får med noe, slik som her - blir det jo statisk og uten "spillet" i urskiven.

Ofte ser urskiven bare helt lysegrå ut på bilder, som her:

Et typisk forsøk på å få med seg spillet i skiven med mobilkamera, kunne jo vært verre:

Her på OEM-Nato, der den også klarer seg veldig fint:

Og siden den er keramisk, er det jo bare å bytte reim uten å stresse med riper :cool:

Med Tachymeter er den vel også innafor som bilklokke ;)

Så noen kvelds- /nattbilder, siden det ble nevnt. Lume i tachymeteret er det vel et par andre modeller som også har nå, men jeg tror dette er den eneste med lume i kronen. Har det noen funksjon? Nei. Er det verdt det likevel? Definitivt!

[

Baksiden hadde jeg dessverre bare et dårlig bilde av her..