Så vidt jeg også vet,
@Havvo . Og jeg får bidra med noen bilder,
@LeMaitre , jeg har jo noen liggende.
Dette var min første virkelige drømmeklokke av "moderne klokker", jeg var frelst i det jeg så bilder fra Basel av det som da fortsatt het "Lunar Dust" (noe Omega visstnok fikk opphavsproblemer med, derav GSOTM). Moderne 9300-urverk og keramikk kombinert med en fantastisk urskive i månestøvs-inspirert, sandblåst platina i en kronograf som fint kan brukes både til dress og joggebukse og kan gli under radaren når det er ønskelig, men som unektelig er relativt spesiell og kan gi rom for spennende diskusjoner i de rette omgivelser, gjorde at jeg falt for denne. Fikk tak i den aller første som kom til landet for et år siden, og har ingen planer om å skille meg av med den.
Urskiven i sandblåst platina er veldig vanskelig å fange på bilder, spesielt siden "glitringen" i skiven ved ulike solforhold er det som gir den mest liv. Selv når jeg får med noe, slik som her - blir det jo statisk og uten "spillet" i urskiven.
Ofte ser urskiven bare helt lysegrå ut på bilder, som her:
Et typisk forsøk på å få med seg spillet i skiven med mobilkamera, kunne jo vært verre:
Her på OEM-Nato, der den også klarer seg veldig fint:
Og siden den er keramisk, er det jo bare å bytte reim uten å stresse med riper
Med Tachymeter er den vel også innafor som bilklokke
Så noen kvelds- /nattbilder, siden det ble nevnt. Lume i tachymeteret er det vel et par andre modeller som også har nå, men jeg tror dette er den eneste med lume i kronen. Har det noen funksjon? Nei. Er det verdt det likevel? Definitivt!
[
Baksiden hadde jeg dessverre bare et dårlig bilde av her..