Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Så vidt jeg også vet, @Havvo . Og jeg får bidra med noen bilder, @LeMaitre , jeg har jo noen liggende.

Nydelig @FMS !
Takk for innsatsen. Ser helt klart vanskeligheten med å fange spillet i bezel og skive, og etter helgens prøvetur vil jeg si det er klokke som "må oppleves". Syns som deg at lumen i tachymeter og krone er en herlig feature.
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Noen som vet hva Omega-nato ligger på hos norsk AD? Har kun funnet de hos acejewelers.com , men det ser ut som fraktkostnad er nesten lik pris på remmen. Tenker da at det er like greit å kjøpe den i hjemlige trakter. På bilder ser den ut til å være noe tykkere enn standard natoer. Noen som kan bekrefte det?
 
Tror jeg betalte 1900 for "Bond" og 3100 for brunt skinn hos AD.

Nylon er kanskje en tanke tykkere sammenlignet med billigere nato.

@Newbie
 
Omega Speedmaster Moonphase Chronograph Master Chronometer.

image.jpeg
 
Da har jeg fått noen nye reimer til min Speedy....
83099B3D-1B6E-4106-914C-3A6599B24DF5_zpsvhg7tgyn.jpg

8006EFEB-4DBF-4A02-9518-7E98C8CE30E4_zpsvxsgvhrv.jpg

1DADC0BB-8FDC-416F-A5EF-89982E10AFA0_zpsprolplj6.jpg


Natoene er til Seamasteren og da, men noen blir nok brukt på Speedyen og:)
Eneste som er helt utrolig er dette:
Skulle ta av den orginale krokko reime fra omega spennen, på ett eller annet finurlig vis fant jeg ut at jeg skulle ta av "lokket" på baksiden av spennen, det resulterte da i at den ene fjæra som sitter inne i deployment låsen forsvant:(:(:(:(:(:(
Noen som vet om det går å bestille deler til denne spennen eller må jeg finne en fjær som passer bare??
 
Her ser dere hva jeg klarte... Skjønner ikke med min villeste fantasi hvorfor jeg skulle ta av det lokket der... Tror jeg var i heftig lær-rus eller noe slikt....
409E75C9-2662-43D3-8A6C-BA1A6FC53FE1_zpszdf00zi9.jpg

Man ser fjæra i posen sammen med lokket det står Omega på...
Noen ideer eller forslag her?
 
Her ser dere hva jeg klarte... Skjønner ikke med min villeste fantasi hvorfor jeg skulle ta av det lokket der... Tror jeg var i heftig lær-rus eller noe slikt....
409E75C9-2662-43D3-8A6C-BA1A6FC53FE1_zpszdf00zi9.jpg

Man ser fjæra i posen sammen med lokket det står Omega på...
Noen ideer eller forslag her?
Hei. Har sendt forespørsel til Omega og gir beskjed når de har kommet med et svar.