Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Kjøpte denne i går av @Gin som kjøpte den ny i år og fikk montert Mitsukoshi skive og visere.
Digger skinnet i skiven som er veldig vanskelig å få frem på (mobil)bilder..
Storfornøyd! :)

20151028_184326_zpsb8bwpuy0.jpg


20151029_210743_zpshveazq2g.jpg


20151029_210759_zpsiv5hmpha.jpg
 
Litt off topic (mitsukoshi-dialen er nydelig btw).
Speedyen min,3753.50 fra 2011 begynner etterhvert å bli moden for service. Hvor pleier dere å sende Speedyene og hvor mye ca pleier det å koste? Sende til Sveits eller lokal AD?

(På forhånd unnskyld hvis dette er spurt om 1000 ganger før i tråden, prøvde å søke i forumet men ble ikke noe klokere av det)
 
Ble lei av å gå surr i alle modellnummerene så spør her :D
Hvilken modell har "see through" fra 1993?
 
En 1993-modell med hesalitt foran og safir bak vil være en 3592.50. Så vidt jeg kan google kom 3572.50 i 96-97 i forbindelse med at de gikk fra Cal. 863 til 1863.

@EspenK
 
Redigert:
En 1993-modell med hesalitt foran og safir bak vil være en 3592.50. Så vidt jeg kan google kom 3572.50 i 96-97 i forbindelse med at de gikk fra Cal. 863 til 1863.

@EspenK

Hmm.. Kan se ut som at du har rett da vi har kommet frem til de samme svarene. De forumene jeg finner eller gamle salgsannonser står det ofte bare "early 90's" eller lignende.
 
Hva slags nøyaktighet bør jeg forvente med en Speedmaster? Har inntrykket av at min går fort. Tror ikke det gikk mye mer enn en uke før den var 1 min foran PC-en min som er synca mot ntp1.npl.co.uk.

Og om jeg vil prøve på å få det fikset, holder det med at jeg påstår at den går for fort eller må jeg virkelig gi nøyaktige målinger?
 
Hva slags nøyaktighet bør jeg forvente med en Speedmaster? Har inntrykket av at min går fort. Tror ikke det gikk mye mer enn en uke før den var 1 min foran PC-en min som er synca mot ntp1.npl.co.uk.

Og om jeg vil prøve på å få det fikset, holder det med at jeg påstår at den går for fort eller må jeg virkelig gi nøyaktige målinger?

Spørs om den trenger service eller ikke, er det lenge siden den fikk en service? Kanskje den har blitt magnetisert hvis den plutselig har begynt å gå for fort.
Uamsett skal de kunne reguleres til å gå ganske nøyaktig.
 
Spørs om den trenger service eller ikke, er det lenge siden den fikk en service? Kanskje den har blitt magnetisert hvis den plutselig har begynt å gå for fort.
Uamsett skal de kunne reguleres til å gå ganske nøyaktig.

Den ble kjøpt ny i sommer.