Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Ta den med til forhandler @ahpadt og si det som det er. Forhandlere med egen urmaker skal kunne sjekke den og regulere den i løpet av kort tid, og heller ikke ta seg betalt siden den er såpass ny.
 
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt
Ta den med til forhandler @ahpadt og si det som det er. Forhandlere med egen urmaker skal kunne sjekke den og regulere den i løpet av kort tid, og heller ikke ta seg betalt siden den er såpass ny.

Dumt spørsmål, men bør jeg ta med garanti/kjøps-beviset når jeg leverer den inn? Ville selvfølgelig vært kjekkest om det ble gjort gratis. :)
 
Dumt spørsmål, men bør jeg ta med garanti/kjøps-beviset når jeg leverer den inn? Ville selvfølgelig vært kjekkest om det ble gjort gratis. :)

Jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg. Og jeg fikk fikset det gratis. Men synes ikke 1 min i uka er dårlig presisjon på en speedmaster. Mener å huske at den skal ha en "toleranse" på 15 sek/dag? Etter jeg fikk stilt inn min gikk den 8-9 sekunder for sakte per dag.
 
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt
Tropical love :)

7DC52E9F-F213-439D-820E-0A2B727F0D4A_zpsfmtjyays.jpg
 
Hei. Jeg kjøpte brukt speedmaster 44,25mm med cal 3313 på sensommeren. Klokken begynte å sakke og gikk etterhvert 13 sek for sent. Den er under garanti halvannet år til så den ble sendt til omega. Fikk den igjen for to dager siden og den har nå et avvik mer eller mindre lik 0. Allikevel lurer jeg litt, ganske enkelt fordi jeg ikke har særlig peiling på klokker. (enda ☺)Når jeg ser på urverket ser det ut til at den bare trekker opp i en retning, mot klokka. Skal det være slik eller skal loddet kunne snurre begge veier?
 
Hei alle klokkeelskere :) Kjæresten min har ei Omega Speedmaster, og jeg tenkte kjøpe ei ny reim/lenke til ham til jul. Noen som har tips til hvor man kjøper disse, og om alle Speedy'er er like brede slik at alle reimer passer? Jeg er nemlig ikke helt sikker på hvilken modell han har
 
Redigert:
@ailiiin står det "professional" under speedmaster logoen? I såfall skal det være 20mm. Om ikke så kan der være en av de utallige variantene som er laget gjennom årene og da er det beste muligens å tyvlåne klokken og måle den faktiske bredden
 
Hei alle klokkeelskere :) Kjæresten min har ei Omega Speedmaster, og jeg tenkte kjøpe ei ny reim/lenke til ham til jul. Noen som har tips til hvor man kjøper disse, og om alle Speedy'er er like brede slik at alle reimer passer? Jeg er nemlig ikke helt sikker på hvilken modell han har

Cheapestnatostraps leverer stort sett kjapt! Har selv handlet en del der til min Speedmaster.

Hvilken type reim tenkte du på?
Skinn/nato/perlon?
Speedmaster kler det meste ref. min post i denne tråden http://www.tidssonen.no/forum/threads/hva-gjør-remmen-med-en-klokke.33512/
 
Da ble det til at man fikk en Omega Speedmaster Professional, 311.30.42.30.01.005, i hus, med skinnreimen og. Unboxing blir ila dagen, 9.12.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Kjøpte Speedmaster "First Omega In Space" for ca 1 måned siden. Må bare si at jeg aldri før har vært så happy med ett klokkekjøp. Hvordan den ligger på hånden, vekten uten lenke, og skiven er perfeksjon i mine øyne. Keeper.
 
Kjøpte Speedmaster "First Omega In Space" for ca 1 måned siden. Må bare si at jeg aldri før har vært så happy med ett klokkekjøp. Hvordan den ligger på hånden, vekten uten lenke, og skiven er perfeksjon i mine øyne. Keeper.

Gratulerer med en nydelig Speedy. Siklet selv på den en stund, synd klokkekontoen ikke var større. Den må du få lagt ut bilder av.